Usługi
Rozwiązania
Green Letter – najlepszy newsletter o marketingu i technologii
Najważniejsze analizy, trendy i predykcje dotyczące marketingu i reklamy
Narzędzia i wiedza zebrane w eBooki, do pobrania za darmo
Już od jakiegoś czasu piszemy dla robotów. Najpierw optymalizowaliśmy się pod algorytmy wyszukiwarek, teraz pod agentów AI. Ale jeśli spojrzymy na to z poziomu psychologii decyzji, to w tym świecie jedna rzecz będzie zyskiwać na znaczeniu bardziej niż cokolwiek innego: brand. Jeśli coraz więcej decyzji zakupowych oddamy botom, to człowiek weźmie udział w procesie tylko...
Tego, że na Facebooku użytkownik jest produktem, chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć. Niestety teraz to samo dzieje się z tymi, którzy za Facebooka płacą, czyli reklamodawcami. Stajemy się bowiem narzędziami do trenowania reklamowego AI Mety, a nasze budżety płacą rachunki za prąd tego – jak powiedziałby Stanisław Lem – elektronowego mózgu. Badania oraz praktyka jasno...
Mieszkam w małej miejscowości w Portugalii i ostatnio wybrałem się z rodziną na kolację do jeszcze mniejszej wioski rybackiej. Siedzieliśmy, czekaliśmy na jedzenie, a mi coś przeszkadzało. W tle było słychać muzykę, ale jakąś dziwną – bardzo monotonną, kompletnie pozbawioną tego czegoś, co miewa nawet kiepski kawałek disco polo. Wideo na telewizorze też wyglądało jakoś...
Green Parrot pracuje z social media od samego ich początku. Mieliśmy zatem przyjemność operować w środowisku, w którym musieliśmy przekonywać klientów do wejścia na taki na przykład YouTube. W czasach, kiedy zasięgi były darmowe a zwykły film instruktażowy kręcił 250 000 organicznych wyświetleń na pustym koncie, większość firm nie rozumiała, dlaczego ktoś miałby oglądać „video...
Jako osoba pisząca dużo i zupełnie niezwracająca uwagi na literówki oraz wszystkie inne „kwiatki”, które generuje hiperaktywne podejście do klawiatury, jestem dużym fanem Grammarly – narzędzia korygującego wprowadzane treści. Akwizycje dokonywane przez tę „skromną” firmę dają ostatnio do myślenia. Zwłaszcza wchłonięcie klienta poczty Superhuman (do którego wypróbowania zabieram się od 2 lat) jest interesującym krokiem....
Reakcja producenta dźwigu wykorzystanego w Luwrze przez rabusiów to idealny przykład, jak – działając szybko – można zmienić miejsce przestępstwa w okazję do marketingu. Prawdopodobnie 99% firm nie odważyłoby się na taki krok. Obawa przed potencjalną falą krytyki związaną z bagatelizowaniem wagi kradzieży skreśliłaby taki post z prawie każdego harmonogramu social mediowego. A zatem jaki...
Internet jest pisany, czytany, komentowany i sterowany przez zautomatyzowane algorytmy oraz boty i sztuczne inteligencje. Ludzie są tylko marginalnym elementem całego systemu – jego przedmiotem, a nie podmiotem. Brzmi strasznie? Choć w tej „twardej” wersji koncepcja martwego internetu to bardziej teoria spiskowa, to jednak trzeba podkreślić, że jest w tym spora doza prawdy. Kolejne rozdziały...
To, co dzisiaj napiszę, jest (pozornie!) dość mało biznesowe, ale nieodwracalnie natchnął mnie do tego news o „nowym wydaniu” Orwella, który chyba powinien być uznany najważniejszym pisarzem XX wieku. A przynajmniej najbardziej profetycznym pisarzem. Popatrzmy bowiem, jaki świat dla siebie montujemy: Sztuczne inteligencje, których ludzie się radzą, którym się spowiadają, zwierzają i którymi się terapeutyzują,...
Reklama to ostateczny model biznesowy. Każda innowacyjna firma prędzej czy później przejdzie do reklamy jako docelowego modelu zarabiania pieniędzy. Dzieje się tak oczywiście również z OpenAI, a za chwilę ze wszystkimi innymi LLMami. Ludzie „wolą” być manipulowani, niż płacić za produkty i usługi pełną wartość monetarną. Do tego kierunek, w jakim przenosimy swoje życie, jest...
OpenAI postanowiło ocieplić wizerunek firmy za pomocą bardzo „ludzkich” i odwołujących się do emocji obrazków w najnowszej kampanii video zrealizowanej z butikową agencją. Pytanie tylko, jak dużo odpowiedzialności za reklamę spoczywało na ludziach, bo ChatGPT jest przedstawiany jako ko-kreator tych scenariuszy. Timing tej kampanii, jest dość specyficzny, bo właśnie miała miejsce premiera Sora 2 by...
Head of HI
Managing Partner | Green Parrot
Performance Manager
Social Media Lead
Junior Marketing Specialist
Sales Team Leader at Develtio
Social Media Manager
Head of Creative
Strategist
Account Executive
Paid Social Media Manager
Digital Marketing Coordinator
Senior Project Manager
Project Manager
SEO Specialist
Head of Marketing & Social Media
CTO w Develtio
HR Generalist w Develtio & Green Parrot
Business Development Director
Performance Specialist
Content Marketer w SMSAPI
Chief Executive Officer w Finderstand
Head of Performance
Head of Client Service
Social Media Specialist
Senior Graphic Designer
Graphic Designer
Senior Art Director
Chief Delivery Officer
Head of SEO w Green Parrot
SEO Copywriter
UX Designer & Webflow Developer
Senior Social Media Manager
Head of GPmed Department
SEO Manager