Idea Inbound Marketingu zakłada podejmowanie przez markę takich aktywności, które skłonią odbiorcę do jej samodzielnego odkrycia. Jednym z warunków ich skuteczności jest odpowiednia jakość zarządzania relacjami. Dla wielu dużym wsparciem okazuje się wdrożenie HubSpot. Zobacz, czym jest i jak wdrożyć HubSpot w Twoim biznesie.
Co to jest HubSpot?
HubSpot to platforma, oferująca kompleksowe oprogramowanie z zakresu zaawansowanego CRM. Zawiera takie narzędzia i pakiety do automatyzacji, które usprawniają pracę wszystkim zaangażowanym w proces zarządzania relacjami z klientem. Wspiera wielu specjalistów, np. ekspertów obsługi klienta, marketerów, sprzedawców, programistów i menedżerów operacyjnych w realizacji zadań na każdym etapie lejka sprzedażowego.
HubSpot – podstawowe funkcje
Bezpłatna wersja programu jest naprawdę obszerna, a wdrożenie HubSpot w wersji zaawansowanej to już prawdziwy kombajn, obsługujący kompleksowo 5 hubów czyli modułów tematycznych. Możesz zdecydować się na jeden lub więcej hubów jednocześnie, na poziomach: Starter (startowy), Professional (profesjonalny) i Enterprise (dedykowany przedsiębiorstwom). Każdy kolejny poziom zawiera rozbudowane funkcje poprzedniego oraz dodatkowe rozwiązania.
Wdrożenie HubSpot: Marketing Hub
W ramach wersji podstawowej otrzymujesz narzędzia do np.:
- tworzenia formularzy i pop-up’ów;
- e-mail marketingu;
- zarządzania reklamami;
- komunikacji;
- raportowania wyników;
- wprowadzania ulepszeń SEO;
- zabezpieczenia witryny protokołem SSL.
Wersja Starter zawiera dodatkowo:
- analizę kondycji wiadomości e-mail;
- indywidualne wsparcie techniczne;
- możliwość dodania do 5 walut do konta.
Marketing Hub w wersji Professional to ponadto m.in.:
- integracja z Google Search Console, Salesforce i kanałami w social media;
- narzędzia do organizacji komunikacji wewnątrz zespołu;
- filtrowany widok analityki;
- biblioteka produktów;
- tworzenie spersonalizowanych CTA.
Wdrożenie HubSpot w stopniu Enterprise daje możliwość korzystania też np. z:
- integracji analityki YouTube;
- zalogowania się jako inny użytkownik;
- nadawania uprawnień członkom zespołu;
- tworzenia rankingów leadów;
- uruchamiania zautomatyzowanych akcji, np. powiadomień.
Wdrożenie HubSpot: Sales Hub
Darmowa wersja narzędzi sprzedażowych i systemu CRM obejmuje przede wszystkim:
- czat na żywo i czatboty;
- szablony wycen i wiadomości;
- planowanie i monitorowanie spotkań oraz wiadomości;
- tworzenie biblioteki dokumentów handlowych;
- pulpit analityczny;
- integracje np. z App Marketplace, Stripe, pocztą Gmail, programami Outlook i Microsoft Exchange.
Poziom Starter składa się także m.in. z:
- indywidualnego wsparcia technicznego;
- możliwości dodania do 5 walut do konta;
- do 500 minut połączeń głosowych;
- routingu rozmów, czyli przypisywania odbiorców do członków zespołu.
Na poziomie Professional możesz korzystać również z:
- podpisu elektronicznego;
- sugestii dotyczących optymalnego czasu wysyłania wiadomości;
- komunikacji w formacie wideo;
- klasyfikowania kontaktów oraz transakcji i firm w oparciu o 5 właściwości;
- integracji z Salesforce.
W stopniu Enterprise moduł Sales zawiera dodatkowo np.:
- synchronizację obiektów niestandardowych Salesforce;
- analizę rozmów w oparciu o AI;
- zarządzanie powiadomieniami administratorów;
- nadawanie uprawnień użytkownikom;
- automatyczne sporządzanie rankingu leadów.
Wdrożenie HubSpot: Customer Service Hub
Oprócz obecnych też w innych modułach czatbotów czy szablonów wiadomości, w bezpłatnej wersji Customer Service Hub obejmuje np.:
- integrację ze Slack’iem;
- zarządzanie danymi dotyczącymi eventów marketingowych;
- przełączanie kanału komunikacji, np. z czatu na e-mail, przy zachowaniu pełnej treści wiadomości.
Narzędzia wersji Starter docenią ci, dla których istotne są też np.:
- indywidualne wsparcie techniczne przez e-mail lub aplikację;
- prosta automatyzacja zgłoszeń;
- routing rozmów i 500 minut bezpłatnych połączeń;
- tworzenie automatycznych list i kolejek zadań.
Moduł Customer Service Professional to również:
- wiadomości wideo;
- wielojęzyczna baza wiedzy dla klientów;
- hosting i zarządzanie treściami wideo;
- przekierowywanie zgłoszeń;
- niestandardowe raporty.
W opcji Enterprise znajdują się ponadto m.in.:
- śledzenie cyklicznych przychodów;
- zarządzanie powiadomieniami;
- nadawanie uprawnień członkom zespołu;
- transkrypcje połączeń;
- synchronizacja obiektów niestandardowych Salesforce.
Wdrożenie HubSpot: CMS Hub
Darmowa wersja narzędzi do zarządzania treściami obejmuje m.in.:
- tworzenie bloga;
- certyfikat SSL;
- do 25 stron w witrynie;
- hostowanie w oparciu o CDN;
- tworzenie treści w wielu językach;
- całodobowe monitorowanie bezpieczeństwa;
- integrację z Messengerem i czat na żywo.
Na poziomie Starter pojawiają ponadto np.:
- indywidualne wsparcie techniczne;
- mapowanie adresów URL;
- opcja dodania do 5 walut do konta.
Wersja Professional to także m.in.:
- tworzenie CTA;
- dynamiczna personalizacja;
- integracja z Google Search Console;
- testy A/B;
- biblioteka produktów.
Najbardziej zaawansowana opcja zawiera dodatkowo np.:
- ograniczenia dostępu do witryn dla niezalogowanych odbiorców;
- własne aplikacje;
- dziennik aktywności;
- skanowanie treści pod kątem błędów;
- synchronizację obiektów Salesforce.
Wdrożenie HubSpot: Operations Hub
Każdy może skorzystać z opcji takich jak:
- zarządzanie kontaktami, transakcjami czy zadaniami;
- integracji z App Marketplace;
- raportowania kondycji wiadomości;
- segmentacji list.
Na poziomie Starter znajdziesz także np.:
- niestandardowe mapowanie ról,
- wsparcie techniczne;
- łącza do płatności cyfrowych.
W wersji Professional skorzystasz też z:
- automatyzacji jakości danych;
- klasyfikacji kontaktów, transakcji i firm według 5 cech;
- rekomendacji formatowania danych;
- opcji tworzenia etykiet powiązań między elementami CRM;
- konfiguracji uprawnień użytkowników;
Poziom Enterprise oznacza również np.:
- grupowanie danych;
- jednokrotne logowanie;
- obliczanie zaawansowanych danych;
- integrację ze Snowflake;
- zarządzanie powiadomieniami.
Wdrożenie HubSpot – zalety
Najważniejsza zaleta tego rozwiązania wynika przede wszystkim z kompleksowości i różnorodności oferty. Co Tobie i Twojej firmie może dać wdrożenie HubSpot? Otóż całkiem wiele. Największe atuty platformy to np.:
- rozwiązanie all-in-one, umożliwiające pełną kontrolę nad całym procesem pozyskiwania i utrzymania klienta oraz opieką posprzedażową;
- przystępne wykresy, wzbogacające raporty, historię transakcji i inne dane analityczne;
- intuicyjny interfejs, pozwalający na sprawną nawigację, filtrowanie informacji i szybki dostęp do poszczególnych segmentów dashboardu;
- obsługa w j. polskim, wprowadzona pod koniec 2021 roku;
- szeroka automatyzacja każdego zadania;
- przechowywanie danych w chmurze – hostowanie odbywa się w USA lub UE;
- synchronizacja danych i procesów realizowanych przez różne zespoły w firmie;
- zapewnienie komfortu pracy i wsparcia podczas skalowania biznesu;
- dopasowanie metod komunikacji do różnych punktów styku z klientem;
- łatwość integracji z zewnętrznymi narzędziami.
Jak wdrożyć HubSpot?
Wdrożenie HubSpot trzeba rozpocząć od założenia konta na platformie. Możesz to zrobić, korzystając ze swojego profilu w Google lub podając adres e-mail. Jeśli wybrałeś drugą opcję, w następnym etapie wpisujesz swoje imię i nazwisko. Jeśli logujesz się za pomocą konta Google, przechodzisz od razu do następnego kroku, jakim jest wybór branży, w której działasz.
Następnie określasz swoje stanowisko, podajesz nazwę firmy i liczbę pracowników, a także adres www i przechodzisz do wyboru lokalizacji testowania. Ostatnim etapem tworzenia konta na HubSpot jest wybór poziomu znajomości platformy. Teraz powinieneś już tylko zdecydować, od którego obszaru chcesz rozpocząć wdrożenie HubSpot. Możesz zaznaczyć jedną z funkcji lub ogólne poznanie całego systemu.
Na ekranie pojawiają się wskazówki dotyczące dalszych kroków i zadań. Jednak wybór optymalnych rozwiązań w ramach każdego z dostępnych modułów może sprawiać trudności. W jaki sposób zweryfikować, które elementy oferty w największym stopniu wpłyną na jakość CRM w Twojej firmie? Tę kwestię lepiej powierzyć specjalistom z branży marketing automation, którzy pomogą dobrać najkorzystniejsze rozwiązania technologiczne do potrzeb Twojego biznesu. Pokażą Ci też, jak wdrożyć HubSpot lub zrobią to za Ciebie.
Ile kosztuje HubSpot?
Podstawowa wersja systemu jest całkowicie bezpłatna. Jednak prawdziwą wartość HubSpot możesz poznać dopiero po wprowadzeniu dodatkowych hubów. Koszt miesięcznego abonamentu w opcji rozliczania rocznego wynosi:
- od 21 € na poziomie Starter modułu CMS do ponad 3 300 € w przypadku poziomu Enterprise w module Marketing Hub;
- od 41 € za cały pakiet (wszystkie moduły) na poziomie Starter do ponad 4 593 € w przypadku poziomu Enterprise;
- indywidualnie – jeśli zechcesz skomponować swój własny pakiet i samodzielnie dostosować wszystkie komponenty. Taka opcja pozwala łączyć różne stopnie zaawansowania modułów, uwzględniając także wielkość budżetu.
Jeśli zastanawiasz się, jak wdrożyć HubSpot, zacznij od bezpłatnego 14-dniowego trialu. Pozwoli Ci on przetestować poszczególne funkcje, zanim zdecydujesz się w nie zainwestować.
Wdrożenie HubSpot – komu się przyda?
Wiedza o tym, jak wdrożyć HubSpot i co realnie można zyskać dzięki skorzystaniu z platformy do zaawansowanego CRM’u, przyda się z pewnością każdemu, kto w swojej pracy ma wpływ na przebieg i jakość kontaktów z klientem.
Kompleksowe rozwiązania HubSpot są dedykowane przede wszystkim:
- marketerom, zapewniając zaawansowane technologicznie narzędzia marketing automation oraz wsparcie w zarządzaniu treściami na stronie www (CSS);
- sprzedawcom i liderom sprzedaży, oszczędzając np. czas potrzebny na ręczne przygotowywanie raportów oraz sprawowanie kontroli nad przebiegiem podróży klienta;
- specjalistom ds. obsługi klienta, pomagając w uporządkowaniu komunikacji z potencjalnymi i aktualnymi klientami;
- programistom i zespołom IT, oferując możliwość projektowania stron www przy użyciu preferowanych narzędzi oraz zapewnienie ich bezpieczeństwa i niezawodności;
- menedżerom operacyjnym, gwarantując wydajne zarządzanie pracą zespołów z opcją integracji z aktualnie działającymi w firmie systemami;
- właścicielom firm – np. startupów, MŚP, jak i dużych biznesów, którzy chcą mieć pod kontrolą wszystkie procesy związane z budową i realizacją poszczególnych etapów lejka sprzedażowego.
Marketing automation z HubSpot – podsumowanie
Według Briana Halligana, założyciela firmy HubSpot, klient jest tą stroną relacji, która może wykonać pierwszy krok w stronę marki. Jednak nie tylko Inbound Marketing potrzebuje zautomatyzowanych rozwiązań, usprawniających pracę. Wdrożenie HubSpot to wyższy poziom marketing automation i trudno znaleźć drugie tak kompleksowe oprogramowanie.