Czy warto używać pop-up w marketingu? Ta forma komunikacji z użytkownikiem wciąż wielu osobom kojarzy się z natrętnymi okienkami wyskakującymi co chwila na stronie. Niesłusznie – w rzeczywistości dobry pop-up to świetne narzędzie, które pomaga zwiększyć konwersję i osiągnąć cele biznesowe. Sprawdź, jak wykorzystać go w swojej strategii marketingowej.
Pop-up to nic innego, jak wyskakujące okienko na stronie internetowej, które zawiera krótki komunikat. Mogą mieć one różną formę:
Pop-up może pojawiać się w różnych miejscach i różnym czasie, np. na stronie głównej, podczas scrollowania artykułu na blogu czy po dodaniu produktów do koszyka w sklepie online. Są też „obowiązkowe” pop-upy w związku z pojawieniem się RODO, z którymi zetknęło się większość użytkowników w Internecie. Chodzi o okienka z prośbą o zatwierdzenie polityki prywatności strony czy regulaminów. Równie często pojawiają się pop-up’y z prośbą o akceptację plików Cookies.
Pop-up w marketingu – zadania
Pop-up to skuteczne narzędzie, które warto wykorzystać w marketing automation. Wyskakujące okienka w marketingu mogą spełniać różne zadania, są to np.:
Jakie są rodzaje pop-upów? Najczęściej można spotkać się z:
Kiedy na stronie powinny pokazywać się wyskakujące okienka? Nie ma na to jednej dobrej odpowiedzi – wszystko zależy od zadania, jakie ma spełniać pop-up, jak i od specyfiki i oczekiwań organizacji. Najczęściej wyskakujące okienka pojawiają się:
Pop-up to świetne narzędzie marketingowe, jednak niewłaściwie korzystanie z wyskakujących okienek może mieć negatywne konsekwencje. Jakie?
Co zrobić, aby uniknąć tych zagrożeń? Jak sprawić, by pop-up spełniał swoje zadania? Unikaj tych błędów:
Nikt nie lubi, gdy pop-upy pojawiają się na stronie zbyt często. Przeszkadzają wtedy w konsumowaniu treści i zamiast z nowoczesnym marketingiem kojarzą się raczej ze stronami z wczesnych lat 90. Jeśli przesadzimy na stronie z wyskakującymi okienkami, użytkownik może zirytowany ją opuścić i nigdy do nas nie wrócić. Jeśli nawet tego nie zrobi, to najprawdopodobniej zignoruje komunikaty pojawiające się w okienkach.
Projektując wystające okienka zwróć uwagę na to, żeby w widocznym miejscu pojawił się znak (najczęściej krzyżyk), dzięki któremu użytkownik może szybko zamknąć pop-up. W przeciwnym wypadku odwiedzający Twoją stronę internetową może zirytowany ją szybko opuścić. Co więcej, pop-up, którego nie da się łatwo zamknąć może sprawić, że obniży się wartość SEO strony.
Czyli np. duże wyskakujące okienka, które zasłaniają większość strony. Takie praktyki nie są mile widziane przez Google. Nawet jeśli w statystykach taki pop-up będzie cieszyć się większą liczbą interakcji, to nie warto, bo ucierpi wiarygodność Twojej strony. Co więcej, duże pop-upy zasłaniające treść strony wcale nie sprawią, że użytkownik chętniej je przeczyta i na nie zareaguje zgodnie z intencją firmy.
Czy wiesz, że średni czas uwagi użytkownika to niecałe 9 sekund? To naprawdę niewiele czasu, żeby zainteresować go komunikatem Dlatego nie utrudniaj tego jeszcze bardziej, stosując w pop-upie nieczytelną czcionkę, zbyt mały rozmiar liter, za dużo tekstu. Zwróć uwagę na odpowiednie rozmieszczenie elementów – odwiedzający powinien od razu zauważyć najważniejszą informację. Dobierz odpowiednio kolory i grafikę – żeby wzmacniały, a nie zaburzały cały przekaz.
To jeden z poważnych błędów. W końcu jeśli chcesz, by użytkownik zapisał się do newslettera, spraw, by było to dla niego jak najłatwiejsze. Nie powinien on tracić czasu na szukanie przycisku w okienku. Button powinien się wyróżniać się graficznie i musi zawierać krótki, konkretny komunikat („Zapisz się”, „Odbierz zniżkę”,„Skorzystaj z promocji”).
Coraz więcej osób korzysta tylko z urządzeń mobilnych. Dotyczy to zwłaszcza Gen Z – pokolenie to nie bez przyczyny nazywa się „mobile first”. Dlatego tak ważne jest zadbanie o to, aby pop-upy pojawiające się na stronie były user-friendly niezależnie od urządzenia.
Istnieje kilka sposobów na zrobienie pop-upów:
Chcesz wykorzystać pop-upy w swojej strategii marketingowej? Napisz do nas, a zaprojektujemy i wdrożymy dla Ciebie pop-upy, które będą maksymalnie spełniać założone cele.
Wykorzystaj pop-up w swojej strategii marketingowej!
Napisz do nas – chętnie Ci w tym pomożemy!