20.04.2022

Trendy w AR: rozszerzona rzeczywistość w świecie social media, homedeco, beauty i fashion

trendy AR
komentarz eksperta

Czy marki skorzystają na rozwoju AR?

Trendy w AR: wirtualne projektowanie wnętrz

Na Instagramie królują już od dłuższego czasu – filtry pozwalające na umieszczanie wirtualnych przedmiotów na ekranie naszego telefonu w realistyczny sposób. Od filtrów promujących postacie z gier do ruchomych scen niczym z bajki, feed Instagrama proponuje nam nieskończenie wiele możliwości wyboru. Teraz również Pinterest wykorzystał tę możliwość i przekuł ją na realne zyski sprzedażowe. Dzięki dodanej do aplikacji funkcji „Try On for Home Decor”, możemy zobaczyć meble z paru amerykańskich sieci w swoim własnym domu. Zdaniem Pinteresta ta funkcja to krok do połączenia rozszerzonej rzeczywistości i zakupów, ułatwiająca podejmowanie decyzji zakupowych w zaciszu własnego domu. 

trendy w AR

Trendy w AR a social media: awatary 3D na Instagramie, Facebooku i Messengerze

Zanurzając się w świat AR trudno nie odnieść wrażenia, że jesteśmy dopiero na początku drogi odkrywania tej technologii. Z pewnością dowodem na to może być tak duże zainteresowanie firm, które obecnie ustalają reguły naszego internetowego życia. Meta wprowadza awatary 3D na Instagrama, a także aktualizuje awatary na Facebooku i Messengerze. Użytkownicy w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku mogą teraz używać swoich wirtualnych postaci w naklejkach czy zdjęciach profilowych na Facebooku. Aktualizacja wprowadza również wózki inwalidzkie czy aparaty słuchowe. Mogą pojawiać się w naklejkach na Facebooku, w czatach Messengera oraz w Instagram Stories i DMs. Dzięki nowej aktualizacji, użytkownicy mogą teraz przenieść ten sam awatar na wszystkie platformy Meta, w tym VR (np. Horizon Worlds). 

Trendy w AR – podsumowanie

Następne lata przyniosą wiele przełomów – w końcu internet ewoluuje w zawrotnym tempie. Odważne zapowiedzi twórców i gigantów technologicznych zapewnią AR dopływ zainteresowanych i nowe środki na rozwój. Wszystko to pod czujnym okiem obserwatorów z wielu branż, a przede wszystkim konsumentów pragnących odkrywać marki w zupełnie nowy i nieoczywisty sposób.

A jeśli Ty chcesz wykorzystać AR w marketingu Twojej marki, napisz do nas!

Mamy na pokładzie specjalistów, którzy wiedzą, jak tworzyć digitalowe narzędzia i rozwiązania w technologii AR.

 

    kontakt-Grzegorz-Gorecki

    Podobne artykuły

    Zapisz się na GreenLetter