Biuro Warszawa

(022) 847 09 52

info@greenparrot.pl

ul. Szturmowa 9/13

Warszawa

Biuro Katowice

(022) 847 09 52

info@greenparrot.pl

ul. Warszawska 10

Katowice

19 lutego 2019

Social Media się LICZĄ

Przeanalizowaliśmy statystyki i opowiadamy, na czym stoją social media w tym roku. Co lubią odbiorcy? Który serwis ma najwięcej użytkowników? Co wykorzystują marki na całym świecie?

Czego używamy, żeby być online, jak udostępniamy treści i gdzie rozmawiamy? Pierwsze miejsce wciąż należy do Facebooka. W statystykach światowych za nim plasuje się Twitter i król obrazu – Instagram.

 

Media społecznościowe to potęga – 3,4 miliarda użytkowników. Aż 90% z nich c. Średnio spędzamy w sieci społecznościowej 135 minut dziennie. Młodzież wybiera Youtube, Instagram i Snapchat, starsi użytkownicy pozostają wierni Facebookowi i rozwijają swoje profile na LinkedInie. Z puli wypada Google+. Zapowiedziano już jego całkowite zamknięcie w kwietniu tego roku.

 

Przede wszystkim Facebook

Facebook jest nowym Google’em, ponieważ to tutaj użytkownicy szukają odpowiedzi na codzienne pytania, też zakupowe. Jest nas już 2,23 miliarda. Na Facebooku znajdziemy 75% wszystkich Internautów i 83% Internautek. Średnio spędzamy tu 35 minut dziennie. Co biznesowo ważne, aż 70 milionów firm ma swoją stronę na Facebooku. 5 milionów z nich to regularni reklamodawcy. 98,5% marketerów uważa, że to Facebook przynosi największy zwrot z inwestycji w reklamę. Klienci szukają konkretnej informacji, dlatego warto prowadzić bezpośrednią komunikację i odpowiadać na ich pytania. Już 42% tutejszej obsługi klienta odpowiada w przeciągu godziny.

 

Facebooka nie omija internetowy boom na video. Każdego dnia oglądamy tutaj aż 100 mln godzin filmów. 85% z nich oglądanych jest bez dźwięku. 🙂 Coraz większą moc mają video udostępniane na żywo. Już teraz to aż ⅕ filmów na Facebooku. Przeanalizowano tygodniowy rytm publikacji i wyniki mówią, że “najgorszy” dzień dla nowego posta to wtorek. Najwięcej aktywności obserwujemy oczywiście w weekend.

LinkedIn pracuje na sukces

Od dawna LinkedIn to nie tylko doświadczenie zawodowe i ogłoszenia o pracę. Serwis skupia się na treści. Jest coraz lepszym miejscem do zbierania leadów i nawiązywania szerokich kontaktów biznesowych. Ile osób już to wie? Pod koniec 2018 roku było to 590 milionów użytkowników i 20 mln ofert pracy. Dotarło tu 28% Internautów i 27% Internautek – zawodowa równość płci. Aż 94% marketerów B2B dystrybuuje tutaj firmowe treści. Używamy go krócej, ale bardziej konkretnie. Każdego dnia przeciętny użytkownik LinkedIna spędza na nim średnio 17 minut. Biorąc pod uwagę fakt, jak dużo na naszym rynku jest biernych kont LinkedIn, to spora liczba.

Jego Wysokość Instagram

Miliard kont i aż 25 mln profili biznesowych, ponad 500 mln osób używa go każdego dnia, 400 mln ogląda codzienne InstaStories – tak króluje Instagram. Jest wciąż najbardziej popularny wśród nastolatków i dorosłych poniżej 35 roku życia. 50,4% użytkowników to kobiety, 49,6% – mężczyźni.

 

Obliczono, że pula inwestycji w Instagramowych influencerów w 2018 roku wyniosła ponad 5,5 mld dolarów. 80% twórców potwierdza – to najlepszy kanał do współpracy z markami. Druga strona też wydaje się usatysfakcjonowana – 60% osób poznaje nowe produkty właśnie na Instagramie. Codziennie klikamy 4,2 mld serduszek, a 70% publikowanych hashtagów to te należące do marek. Instagram to stan biznesu!

Pinterest jest kobietą

Tutaj jest pięknie i wie o tym 250 mln użytkowników. Znajdziemy tu 45% aktywnych w Internecie kobiet i 17% mężczyzn. Aż ⅔ pinów to te publikowane przez marki. 98% osób czerpie realne inspiracje z Pinteresta, 73% uważa, że dzięki treściom firmowym jest to jeszcze bardziej interesujące miejsce.

Na dodatek

Użytkowników jest coraz więcej. Są też coraz bardziej świadomi i wymagający. Co druga osoba rezygnuje ze śledzenia strony, jeśli treści są irytujące, a 27% zgłasza nieodpowiednie posty.

 

Co lubimy? VIDEO – chętnie oglądamy poradnikową część YouTube’a. Każdego dnia odtwarzamy miliard godzin filmów!

 

Ważne GDZIE. Posty, które podpięte są pod konkretną lokalizację angażują o 79% bardziej. Warto!

Ustawienia prywatności

Dostostuj ustawienia

Ta strona będzie:

  • Zapamiętaj ustawienie uprawnień do plików cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, które wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • Śledź, co wkładasz do koszyka
  • Uwierzytelnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto użytkownika
  • Zapamiętaj wybraną wersję językową
  • Zapamiętaj ustawienia mediów społecznościowych
  • Zapamiętaj wybrany region i kraj

Ta strona nie będzie:

  • Zapamiętaj swoje dane logowania
  • Śledź odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • Śledź swoją lokalizację i region w oparciu o Twój numer IP
  • Śledź czas spędzony na każdej stronie
  • Zwiększ jakość danych funkcji statystycznych
  • Dostosuj informacje i reklamy do swoich zainteresowań na podstawie np. treść, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania lub kierowania
  • Gromadzenie informacji umożliwiających identyfikację osoby, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

Ta strona będzie:

  • Zapamiętaj ustawienie uprawnień do plików cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, które wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • Śledź, co wkładasz do koszyka
  • Uwierzytelnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto użytkownika
  • Zapamiętaj wybraną wersję językową
  • Zapamiętaj ustawienia mediów społecznościowych
  • Zapamiętaj wybrany region i kraj
  • Śledź odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • Śledź swoją lokalizację i region w oparciu o Twój numer IP
  • Śledź czas spędzony na każdej stronie
  • Zwiększ jakość danych funkcji statystycznych

Ta strona nie będzie:

  • Zapamiętaj swoje dane logowania
  • Wykorzystuj informacje do dostosowanej reklamy ze stronami trzecimi
  • Pozwala łączyć się z serwisami społecznościowymi
  • Zidentyfikuj urządzenie, z którego korzystasz
  • Zbierz dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz lokalizację

Ta strona będzie:

  • Zapamiętaj ustawienie uprawnień do plików cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, które wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • Śledź, co wkładasz do koszyka
  • Uwierzytelnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto użytkownika
  • Zapamiętaj wybraną wersję językową
  • Zapamiętaj ustawienia mediów społecznościowych
  • Zapamiętaj wybrany region i kraj
  • Śledź odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • Śledź swoją lokalizację i region w oparciu o Twój numer IP
  • Śledź czas spędzony na każdej stronie
  • Zwiększ jakość danych funkcji statystycznych
  • Wykorzystuj informacje do dostosowanej reklamy ze stronami trzecimi
  • Pozwala łączyć się z serwisami społecznościowymi
  • Zidentyfikuj urządzenie, z którego korzystasz
  • Zbierz dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz lokalizację

Ta strona nie będzie:

  • Zapamiętaj swoje dane logowania
Zapisz
Pliki cookie Aby zapewnić sprawne funkcjonowanie tego portalu, czasami umieszczamy na komputerze użytkownika (bądź innym urządzeniu) małe pliki – tzw. cookies („ciasteczka”). Podobnie postępuje większość dużych witryn internetowych.
Czytaj więcej