Czego używamy, żeby być online, jak udostępniamy treści i gdzie rozmawiamy? Pierwsze miejsce wciąż należy do Facebooka. W statystykach światowych za nim plasuje się Twitter i król obrazu – Instagram.
Media społecznościowe to potęga – 3,4 miliarda użytkowników. Aż 90% z nich c. Średnio spędzamy w sieci społecznościowej 135 minut dziennie. Młodzież wybiera Youtube, Instagram i Snapchat, starsi użytkownicy pozostają wierni Facebookowi i rozwijają swoje profile na LinkedInie. Z puli wypada Google+. Zapowiedziano już jego całkowite zamknięcie w kwietniu tego roku.
Facebook jest nowym Google’em, ponieważ to tutaj użytkownicy szukają odpowiedzi na codzienne pytania, też zakupowe. Jest nas już 2,23 miliarda. Na Facebooku znajdziemy 75% wszystkich Internautów i 83% Internautek. Średnio spędzamy tu 35 minut dziennie. Co biznesowo ważne, aż 70 milionów firm ma swoją stronę na Facebooku. 5 milionów z nich to regularni reklamodawcy. 98,5% marketerów uważa, że to Facebook przynosi największy zwrot z inwestycji w reklamę. Klienci szukają konkretnej informacji, dlatego warto prowadzić bezpośrednią komunikację i odpowiadać na ich pytania. Już 42% tutejszej obsługi klienta odpowiada w przeciągu godziny.
Facebooka nie omija internetowy boom na video. Każdego dnia oglądamy tutaj aż 100 mln godzin filmów. 85% z nich oglądanych jest bez dźwięku. 🙂 Coraz większą moc mają video udostępniane na żywo. Już teraz to aż ⅕ filmów na Facebooku. Przeanalizowano tygodniowy rytm publikacji i wyniki mówią, że “najgorszy” dzień dla nowego posta to wtorek. Najwięcej aktywności obserwujemy oczywiście w weekend.
Od dawna LinkedIn to nie tylko doświadczenie zawodowe i ogłoszenia o pracę. Serwis skupia się na treści. Jest coraz lepszym miejscem do zbierania leadów i nawiązywania szerokich kontaktów biznesowych. Ile osób już to wie? Pod koniec 2018 roku było to 590 milionów użytkowników i 20 mln ofert pracy. Dotarło tu 28% Internautów i 27% Internautek – zawodowa równość płci. Aż 94% marketerów B2B dystrybuuje tutaj firmowe treści. Używamy go krócej, ale bardziej konkretnie. Każdego dnia przeciętny użytkownik LinkedIna spędza na nim średnio 17 minut. Biorąc pod uwagę fakt, jak dużo na naszym rynku jest biernych kont LinkedIn, to spora liczba.
Miliard kont i aż 25 mln profili biznesowych, ponad 500 mln osób używa go każdego dnia, 400 mln ogląda codzienne InstaStories – tak króluje Instagram. Jest wciąż najbardziej popularny wśród nastolatków i dorosłych poniżej 35 roku życia. 50,4% użytkowników to kobiety, 49,6% – mężczyźni.
Obliczono, że pula inwestycji w Instagramowych influencerów w 2018 roku wyniosła ponad 5,5 mld dolarów. 80% twórców potwierdza – to najlepszy kanał do współpracy z markami. Druga strona też wydaje się usatysfakcjonowana – 60% osób poznaje nowe produkty właśnie na Instagramie. Codziennie klikamy 4,2 mld serduszek, a 70% publikowanych hashtagów to te należące do marek. Instagram to stan biznesu!
Tutaj jest pięknie i wie o tym 250 mln użytkowników. Znajdziemy tu 45% aktywnych w Internecie kobiet i 17% mężczyzn. Aż ⅔ pinów to te publikowane przez marki. 98% osób czerpie realne inspiracje z Pinteresta, 73% uważa, że dzięki treściom firmowym jest to jeszcze bardziej interesujące miejsce.
Użytkowników jest coraz więcej. Są też coraz bardziej świadomi i wymagający. Co druga osoba rezygnuje ze śledzenia strony, jeśli treści są irytujące, a 27% zgłasza nieodpowiednie posty.
Co lubimy? VIDEO – chętnie oglądamy poradnikową część YouTube’a. Każdego dnia odtwarzamy miliard godzin filmów!
Ważne GDZIE. Posty, które podpięte są pod konkretną lokalizację angażują o 79% bardziej. Warto!