Wielkość zaplecza linkowego i jakość linków przychodzących wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Dowiedz się, na czym polega skuteczny link building.
Link building oznacza pozyskiwanie odsyłaczy do strony www z innych miejsc w Sieci. To jeden z kluczowych elementów SEO off-site, czyli działań podejmowanych poza witryną w celu podniesienia jej pozycji na liście wyników wyszukiwania. Im więcej tzw. backlinków, czyli linków przychodzących, tym wyżej stronę oceniają algorytmy Google. Istotne znaczenie ma także jakość odsyłaczy oraz ich rodzaj.
Ze względu na zasięg działania, linki dzielimy na wewnętrzne i zewnętrzne. Linki wewnętrzne przenoszą użytkownika w inne miejsce w obrębie tej samej witryny. Linki zewnętrzne to takie, które kierują poza nią. Mogą to być więc zarówno linki wychodzące, jak i przychodzące.
Link building polega na budowaniu zasobów tych ostatnich, czyli zdobywaniu odsyłaczy, które z różnych miejsc Sieci prowadzą do naszej strony www. Aby backlink spełniał swoją rolę w SEO, musi pochodzić z witryny godnej zaufania i merytorycznie związanej ze stroną docelową. Poza tym, oznaczenie linku atrybutem „dofollow” powoduje przekazanie autorytetu strony linkującej, tzw. linkjuice, stronie linkowanej.
Z kolei backlinki z atrybutem „nofollow” nie mają bezpośredniego znaczenia dla pozycji rankingowej. Strona linkująca jest najczęściej źródłem treści o niskiej wartości lub spamu. Jednak ich współwystępowanie wraz z linkami „dofollow” to dla robotów Google poświadczenie naturalności strony.
Do najpopularniejszych źródeł linków przychodzących należą:
Chcesz, by o Twój marketing zadbali specjaliści? Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc!