Strona firmowa na Facebooku, czy grupa na FB – co jest lepsze? A może jedno i drugie? Dowiedz się, czym są i dlaczego warto prowadzić grupy na Facebooku. Przekonaj się, jak Facebook Groups mogą pomóc w marketingu Twojej firmy.
Mark Zuckerberg na początku 2018 r. ogłosił, że Facebook zmienia kierunek i będzie faworyzować treści od użytkowników (tzw. user generated content) nad contentem firm. Na znaczeniu zyskały więc m.in. grupy na Facebooku – rodzaj forum dyskusyjnego, gdzie treści pochodzą w większości od użytkowników. Dzisiaj algorytmy Facebooka zwracają uwagę przede wszystkim na:
Jeśli post opublikował znajomy, użytkownik grupy, do której należysz czy ulubiony fanpage, to pojawi się jako jeden z pierwszych w feedzie.
Algorytm analizuje, jaki typ treści preferuje konkretny użytkownik. Często lajkuje wideo? Ten format posta pojawi się wyżej w feedzie.
Algorytm promuje popularne posty, czyli takie, które mają dużą ilość polubień i komentarzy.
Treści, które pojawiły się niedawno, są wyżej oceniane.
W skrócie, algorytmy wolą treści, które pochodzą od regularnych użytkowników oraz które angażują i pobudzają do interakcji. Widzisz już pewnie, dlaczego grupy na Facebooku są ważnym miejscem, dzięki któremu można lepiej i precyzyjniej dotrzeć do potencjalnych klientów.
O tym, że firma Zuckerberga idzie konsekwentnie w obranym przez siebie kierunku świadczy też to, że w 2020 r. wydała aż 10 mln dolarów za 60-sekundowy spot promujący grupy, który pojawił się podczas super Bowl. Poza tym regularnie odbywają się wydarzenia dla administratorów grup – Facebook Communities Summit.
Poniżej znajdziesz garść statystyk, świadczących o wartości grupy na Facebooku:
A może strona firmowa na Facebooku i reklamy na Facebooku wystarczą? Fanpage służy przede wszystkim do promocji biznesu, a wszystkie pojawiające się tam treści pochodzą od firmy. Użytkownicy mogą jedynie komentować lub lajkować posty. Podobnie jak w innych social media.
Z kolei na grupach posty mogą publikować wszyscy członkowie, mają więc wpływ na ich obecny charakter i kierunek, w którym się rozwijają. Użytkownicy dołączają do grup na Facebooku na podstawie swoich zainteresowań. Mogą dyskutować z innymi, dzielić się informacjami, poradami czy publikować ogłoszenia. Członkowie grup mają poczucie większej prywatności, przez co czują się bezpieczniej, a w efekcie ich opinie są bardziej szczere.
Grupy skupiają ludzi, którzy interesują się daną tematyką. Dzięki temu Twoja firma dociera do precyzyjnego targetu.
Członkowie grup często czują się częścią społeczności, a przez to chętniej się angażują – uczestniczą w dyskusjach, sami publikują treści.
Członkowie grup otrzymują powiadomienia o nowych publikacjach czy o tym, że ktoś zareagował na ich post (firmowy fanpage takich powiadomień nie oferuje). Jeśli użytkownik choć trochę się angażuje, np. poprzez lajkowanie czy komentowanie treści w grupie, content będzie się pojawiał też częściej w jego news feedzie.
Aktywni użytkownicy grup z czasem mogą stać się naturalnymi ambasadorami Twojego brandu.
W zalewie komunikatów reklamowych grupa na Facebooku może być tym, co Cię wyróżnia na tle konkurencji.
Treści tworzysz nie tylko Ty, ale też członkowie grupy. Do tego nie wydajesz pieniędzy na promocję, bo grup, w odróżnieniu od firmowego fanpage’a, nie można reklamować.
Coraz więcej firm stawia na grupy na Facebooku, jednak nie wszystkie z nich odnoszą sukces. Jakie elementy decydują o tym, że grupa się rozwija, powiększa i jest ceniona przez jej członków?
Zapomnij o bezpośredniej promocji firmy na grupach – to nie miejsce na to. Zamiast tego postaw na dostarczanie użytkownikom przydatnych dla nich informacji i treści wysokiej jakości.
Grupy, na których dyskutuje się o wszystkim i o niczym, raczej nie zatrzymają użytkowników na dłużej. Postaw na jasno określoną tematykę (np. Ekologiczne sposoby na czyste mieszkanie, Miłośnicy trekkingu – najlepsze trasy w Europie itp.). Dzięki tej strategii Twoja społeczność będzie może mniejsza, ale bardziej zaangażowania.
Pamiętaj, że na grupie może publikować każdy, kto do niej należy. Wykorzystaj to i zachęcaj użytkowników do bycia aktywnym. Pamiętaj jednak, że nad publikowanymi treściami powinien czuwać moderator.
Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie zamkniętej grupy, przynależność do niej może być nobilitujące dla jej członków. Dostęp do zamkniętej grupy użytkownicy mogą uzyskać np. po dokonaniu zakupu, wykupieniu subskrypcji itp.
Pamiętaj, że dobrze funkcjonującej grupy nie tworzy się w ciągu jednego dnia. Dlatego nie zrażaj się i bądź konsekwentny, a Twoja grupa będzie się rozwijać i w dłuższej perspektywie czasu przyniesie Twojej firmie wymierne korzyści.
Dzięki temu darmowemu e-bookowi poznasz największe błędy w digital marketingu i dowiesz się, jak ich unikać.
Zmiany w algorytmie Facebooka i dążenie do większej prywatności sprawiają, że firmom coraz trudniej precyzyjnie dotrzeć do swojej grupy docelowej. Odpowiedzią na te bolączki mogą być właśnie grupy na Facebooku. Jeśli jako firma założysz grupę, pozwoli Ci to budować rozpoznawalność i zaufanie do marki. Grupy to też idealne miejsce, jeśli zależy Ci na lepszym zaangażowaniu swoich obecnych i potencjalnych klientów. Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc, jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z grupami na Facebooku.
Chcesz wykorzystać grupy na Facebooku w promocji Twojej marki?
Porozmawiajmy o tym, jak firmowa grupa na Facebooku może rozkręcić Twój biznes: