Pewnie wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, że prezesem Twittera nie jest Musk, a pochodząca ze świata sprzedaży reklamy i mediów Linda Yaccarino.
Nowa prezeska nie ma lekkiego życia. Startupowa atmosfera, jaką Musk próbuje wprowadzić do, co tu dużo mówić, dojrzałej, czy wręcz nieco zasiedziałej firmy, na pewno tworzy sporo wyzwań dla osoby, której background to świat mass mediów i handlu czasem antenowym.
Musk chciał w ten sposób uratować spadające przychody Twittera (czy ktoś poza Muskiem i Yaccarino używa nowej nazwy – X?). Wydaje mi się jednak, że to nie jest jakiś wybitny match do tej pozycji. Tak samo w kontekście doboru Paris Hilton jako postaci, która ma twarzować nowe funkcje platformy oraz pomóc przekonać użytkowników do live shoppingu.
Lubię Twittera i rozumiem, że granie na taki profil użytkownika jak mój, nie pozwoli im wrócić do gry w pierwszej lidze social media, ale żeby tak od razu sięgać po Paris Hilton? Może jednak nie rozumiem amerykańskiego ducha i pomysł okaże się hitem.
Spis treści:
X podzieli się przychodami z Paris Hilton
Tik Tok testuje plan bez reklam
Brytyjscy dziennikarze a kampanie polityczne
Nowy raport MetaAds. Czego szukają odbiorcy?
Ile jest AI w kampaniach email marketingowych?
BeReal nie rośnie tak jak zakładano?
Sztuka 15 minutowych spotkań
Komediowa reklama francuskiego Burger Kinga
Shorty
Weekly Tool
Skuteczny e-mail marketing, czyli jaki? Wyjaśniamy Wiedza z bloga
X podzieli się przychodami z Paris Hilton
To pierwsza taka współpraca, w której Elon Musk podzieli się przychodami z influencerem. A raczej influencerką, bo chodzi o Paris Hilton i jej firmę mediową 11:11. Wraz z X będą współpracować przy tworzeniu 4 oryginalnych programów wideo, w których będziemy mogli… kupować na żywo. W odpowiedzi na pytanie dziennikarza, czy umowa z Hilton różni się od istniejącego programu wypłat dla twórców, sam Musk odpowiedział, że to „inne partnerstwo”. Umowa będzie obowiązywać przez dwa lata. Hilton też chce dalej rozwijać działania w ramach hashtagu, który promuje od 2019 roku #sliving.
TikTok rozpoczął testy miesięcznej subskrypcji, która eliminuje reklamy. Plotki głosiły, że test został uruchomiony w USA, a subskrypcja miała wynosić 4,99 dolarów/miesiąc. Rzecznik TikToka zaprzeczył tym plotkom. Plan rzeczywiście jest w fazie testów, ale na jednym z rynków poza USA. Rzecznik nie podał też informacji, ile będzie kosztował testowany pakiet. Skusisz się na TT bez reklam?
Brytyjscy dziennikarze nie mogą brać udziału w kampaniach politycznych
Gary Lineker gate, czyli kolejny dziennikarz na cenzurowanym, który pociągnął za sobą falę zmian w przepisach. Lineker na serwisie X (dawniej Twitter) naruszył zasady bezstronności, krytykując politykę migracyjną rządu Wielkiej Brytanii. Po tym incydencie dyrektor generalny BBC Tim Davie zarządził przegląd i doprowadził do zmiany przepisów. Zgodnie z nowymi zapisami, które wchodzą w życie natychmiast, prezenterom sztandarowych programów w brytyjskich mediach nie wolno popierać partii politycznych ani atakować ich podczas emisji ich programu oraz w ciągu dwóch tygodni przed emisją i po niej. Nie wolno im także krytykować charakteru poszczególnych polityków, komentować jakichkolwiek kwestii debaty politycznej w okresie wyborczym ani przyjmować oficjalnej roli w zespole prowadzącym kampanię wyborczą.
Badanie przeprowadzone przez Meta we współpracy z firmami Kantar i Nielsen koncentruje się na możliwościach dostępnych na rynku Azji i Pacyfiku. Czy działając na rynku europejskim, powinniśmy się przejmować takimi raportami? TAK, ponieważ wiele wniosków i danych jest uniwersalna i odnosi się do globalnych zmian gospodarczych i zachowań.
Rozróżniasz, kiedy pisze do Ciebie człowiek, a kiedy sztuczna inteligencja? Podobno już 57% marketerów korzysta z AI w kampaniach e-mailowych. Liczba ta jest dwukrotnie większa niż rok temu! Więcej danych z raportu Ascend2 i RPE Origin znajdziesz w tekście.
BeReal traci na popularności w USA wynika z danych Similarweb. Miesięczna liczba aktywnych użytkowników BeReal spadła z najwyższego poziomu 3,7 miliona w listopadzie 2022 r. do nieco ponad 3 milionów w sierpniu 2023. Na całym świecie liczba użytkowników spadła z 20 milionów do nieco ponad 16 milionów. BeReal nie potwierdza tych danych, odpowiadając, że aplikacja nadal rośnie w „zdrowym tempie”.
Z analizy danych Microsoft Teams wynika, że 15-minutowe spotkania to najszybciej rosnący blok czasowy planowany przez pracowników i szefów. Takie krótkie spotkania stanowią obecnie 60% wszystkich zaplanowanych w kalendarzu. Rezerwujemy mniej godzinnych spotkań. Wyciągamy lekcję z doświadczeń i odbytych „spotkań, które mogłyby być mejlem”. O fenomenie 15-minutowych spotkań pisze WSJ.
O czym rozmawiają piłkarze i trenerzy, zasłaniając sobie usta? Nowa komediowa kampania reklamowa Burger King France i agencji kreatywnej Buzzman spekuluje, że te tajne pogawędki mają niewiele wspólnego ze strategią gry, a zamiast tego skupiają się na ważnym zadaniu, jakim jest zamówienie fast foodu.
Feedly. Jak być na bieżąco z branżową wiedzą i nie oszaleć w morzu informacji? Po pierwsze warto czytać GreenLetter, w którym zbieramy najciekawsze i najważniejsze informacje z branży. Po drugie warto zainstalować i odpowiednio skonfigurować Feedly.
Aplikacja pozwala na odsianie ziarna od plew. Proces jest prosty:
Znajdujesz tematy, które Cię interesują
Trenujesz Feedly AI, aby odfiltrować hałas
Cieszysz się z klarownego feedu i łatwo dzielisz ważnymi informacjami ze swoim zespołem.
Pozostało 50% tekstu - jeśli chcesz przeczytać więcej, zapisz się do GreenLettera