Drugi raz z rzędu przedmiotem naszego wstępniaka jest świat gier. Temat jest zdecydowanie warty uwagi, ponieważ przejęcie Activision przez Microsoft to największy deal w historii nie tylko amerykańskiej branży gamingowej, ale też CAŁEJ branży technologicznej. Spośród różnych domysłów, jakie generuje ten zakup, według mnie wyróżniają się dwie predykcje:
- Uzależnianie się społeczeństwa od gier dopiero się zaczyna (nikogo tu nie oceniam – dotychczas ludzie byli uzależnieni od telewizora)
- Metaverse i wszystkie drogi, którego do niego prowadzą (a gaming to pewnie najszersza z nich) to jeden z najważniejszych długoterminowych „zakładów” branży technologicznej.
Spis treści GreenLetter:
- Wielkie przejęcie. Microsoft kupuje Activision Blizzard
- Nowy gracz na zatłoczonym rynku social media
- YouTube rezygnuje z własnych produkcji
- Duża inwestycja w krypto projekty
- I regulacje w promocji krypto
- Partnerstwo TikToka z CreatorIQ
- Kolejny sponsor w e-sporcie
- Pomiar oglądalności. Firmy testują nowe sposoby
- Gwiazdy TikToka zarabiają więcej niż topowi CEO
- Shorty
- Weekly Tool
- 15 sposobów na digital wellbeing. Wiedza z bloga
Wielkie przejęcie. Microsoft kupuje Activision Blizzard
Microsoft już niedługo będzie numerem 3 na rynku gier wideo (po Tencent i Sony). Gigant technologiczny przejmuje Activision Blizzard, jednego z największych wydawców gier na świecie. Firma stoi za takimi kultowymi tytułami jak Call of Duty, World of Warcraft czy Crash Bandicoot. To największa transakcja w historii branży gamingowej – opiewa na opiewa na 68.7 mld dolarów. Po jej sfinalizowaniu – co potrwa wiele miesięcy – tytuły Activision trafią do Xbox Game Pass. Nie chodzi jednak tylko o zdominowanie rynku gier. To furtka do podboju metaverse. „Dzisiaj [gry] to największa i najszybciej rozwijająca się forma rozrywki, a gdy świat cyfrowy i fizyczny coraz bardziej się do siebie zbliżają, będzie odgrywać kluczową rolę w rozwoju platform metaverse” – uważa Satya Nadella, dyrektor generalny Microsoftu.
PS Po zamknięciu transakcji z posadą CEO Activision ma pożegnać się Bobby Kotick, który jest oskarżany o tuszowanie przypadków mobbingu i molestowania w firmie.
📰 The Verge
📰 Bloomberg (Paywall)
Nowy gracz na zatłoczonym rynku social media
W App Store ogromną popularnością cieszy się nowa aplikacja społecznościowa Locket, która wykorzystuje już dawno zapomniane widgety. Właśnie w formie widgetu na ekranach (a nie w komunikatorach czy w news feedzie) pojawiają się zdjęcia od przyjaciół, innych użytkowników apki. Jak widać, wciąż jest miejsce na nowe projekty na mocno nasyconym rynku social media. Locket został stworzony przez Matta Mossa, stypendystę Apple Worldwide Developer Conference.
📰 Fast Company
YouTube rezygnuje z własnych produkcji
YouTube po sześciu latach wycofuje się z dużych inwestycji we własne produkcje i tym samym rezygnuje ze ścigania się z Netflixem czy Amazonem. Zamiast tego więcej funduszy zostanie przeznaczonych na rozwój live shopping i Shorts, krótkich wideo przypominających te znane z TikToka. Wcześniej YouTube stał za produkcją m.in. pierwszych sezonów serialu Cobra Kai, potem tytuł przejął Netflix.
📰 AdAge (Paywall)
Duża inwestycja w krypto projekty
Giełda kryptowalutowa FTX zainwestuje w krypto projekty, idąc za przykładem swojego konkurenta, Coinbase. FTX Ventures z budżetem 2 mld będzie inwestować głównie w start-upy z branży gier, fintech czy opieki zdrowotnej. Część kasy fundusz przeznaczy też na tokeny. Coinbase zainwestował już w około 200 projektów.
📰 The Financial Times (Paywall)
I regulacje w promocji krypto
Od 17 lutego hiszpańscy influencerzy powinni informować tamtejszą Krajową Komisję ds. Papierów Wartościowych (CNMV), jeśli zarabiają na promocji produktów związanych ze światem krypto. Do tego będą musieli dodać ostrzeżenie o inwestowaniu w kryptowaluty. Prawo dotyczy influencerów, których obserwuje co najmniej 100 tys. osób. To pierwszy raz, gdy europejski kraj wprowadza tego typu regulacje. W listopadzie ubiegłego roku słynny piłkarz Andrés Iniesta promował na Twitterze giełdę kryptowalutową Binance. Wtedy CNMV zareagowała, upominając sportowca i dodając, że cyfrowe waluty nie są regulowane i mogą stanowić większe ryzyko dla inwestorów.
📰 The Financial Times (Paywall)
Partnerstwo TikToka z CreatorIQ
Oficjalnym partnerem marketingowym TikToka została właśnie CreatorIQ, firma wyspecjalizowana w Customer Intelligence. Współpraca zapewnia jej klientom dostęp do cennych danych i analiz na temat konkretnych twórców i trendów na TikToku, co z kolei ma pomagać im w tworzeniu skuteczniejszych kampanii na platformie. Klientami CreatorIQ są m.in. H&M, i Disney. Brandom coraz trudniej ignorować TikToka, który w czasach pandemii zyskał ogromną popularność. Jednocześnie ciężko jest im nadążyć za trendami, znaleźć do współpracy odpowiedniego influencera i przebić się przez contentowy szum. Oferta CreatorIQ ma być odpowiedzią na wszystkie te bolączki.
📰 MarTech
Kolejny sponsor w e-sporcie
Do grona marek, które wchodzą w świat e-sportu w roli sponsora, dołącza Progressive Insurance, amerykańska firma ubezpieczeniowa. Podpisała właśnie umowę z Immortals, profesjonalną drużyną e-sportową, znaną chociażby z rozgrywek League of Legends. Od teraz grupa będzie grać pod nazwą „Immortals Progressive”. Coraz więcej brandów stara się marketingowo zaistnieć w e-sporcie, bo tego typu rozrywka stała się bardzo popularna, zwłaszcza wśród młodszych osób.
📰 Marketing Dive
Pomiar oglądalności. Firmy testują nowe sposoby
Igrzyska Olimpijskie w Pekinie i Super Bowl – to podczas tych wydarzeń NBCUniversal wspólnie z iSpot.tv, firmą zajmującą się pomiarami TV, ma zacząć testować nowe sposoby na bardziej precyzyjny pomiar oglądalności na wielu urządzeniach. Współpraca powstała w czasie, gdy Nielsen, lider badań oglądalności telewizji, mierzy się z krytyką i opiniami, że przegapił odpływ widzów z tradycyjnej telewizji do serwisów strumieniowych.
📰 Reuters
Gwiazdy TikToka zarabiają więcej niż topowi CEO
Charli D’Amelio działa na TikToku od 2019 r., dzisiaj ma ponad 133 mln followersów, a w ostatnim roku zarobiła dzięki platformie aż $17.5 milionów. Czyni ją to jedną z najlepiej zarabiających gwiazd na TikToku. CEO największych amerykańskich firm, takich jak Starbucks, Exxon Mobil, Delta Air Lines czy McDonald’s, zarobili w 2021 r. średnio $13.4 milionów.
📰 The Wall Street Journal (Paywall)
🩳 Shorty GreenLetter
Google wyda 1 mld dolarów na zakup budynku biurowego w Londynie, bo zakłada, że pracownicy zdalni jednak wrócą w końcu do biur.
🛠 Weekly Tool w GreenLetter
Potrzebujesz pogłębionych, rzetelnych źródeł, żeby np. napisać wartościowy artykuł na firmowego bloga lub po prostu dowiedzieć się więcej na nurtujący Cię temat? Skorzystaj z Google Scholar – wyniki wyszukiwania zawierają jedynie naukowe opracowania i badania.
🦜 GreenLetter przeczytany? To czas na wiedzę z bloga: