20.06.2022

Google Ad Grants dla organizacji non-profit. Jak je zdobyć? 

google ad grants

Google stworzył ofertę specjalnie dla organizacji non-profit – NGO’sów, fundacji, stowarzyszeń – dzięki której mogą one zyskać widoczność w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie. Dowiedz się, jak zdobyć budżet reklamowy o wartości 10 tys. dolarów w ramach Google Ad Grants. 

Google Ad Grants – co to jest? 

Google Ad Grants to program skierowany do organizacji non-profit. Mogą one dzięki niemu uzyskać dofinansowanie na reklamę w wyszukiwarce Google o maksymalnej wartości 10 tys. dolarów miesięcznie. Reklamy tekstowe Google Ads są wyświetlane obok wyników wyszukiwania, gdy użytkownicy wpiszą odpowiednie słowa kluczowe. 

Google chwali się, że z Google Ad Grants o łącznej wartości 10 mld dolarów skorzystało już ponad 115 tys. organizacji z 51 państw. Program jest również dostępny dla NGO’sów zarejestrowanych w Polsce. 

Google Ad Grants jest częścią większego programu Google for Nonprofits. W ramach tej inicjatywy organizacje non-profit mogą korzystać z darmowych wersji płatnych produktów Google, jak i z dedykowanych im usług:

  • Google Workspace for Nonprofits 
  • Program YouTube dla NGO’sów
  • specjalne rabaty na Google Workspace Business Standard, Business Plus i Enterprise
  • Google Maps Platform

Zapisz się na GreenLetter

Google Ad Grants – najważniejsze zasady 

Nie każda organizacja może skorzystać z budżetu reklamowego oferowanego przez Google. Ad Grants są przeznaczone dla:

  • Organizacji Pożytku Publicznego, które są zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS),
  • Fundacji i stowarzyszeń zarejestrowanych w KRS. Nie mogą mieć one statusu organizacji pożytku publicznego,

Co ważne, z grantów na reklamę w wyszukiwarce nie mogą korzystać organizacje edukacyjne, ale już ich działy charytatywne mogą się starać o Ad Greants.

W programie mogą brac udział zarówno niewielkie, lokalne organizacje, jak i duże, ogólnokrajowe fundacje czy stowarzyszenia. 

Organizacje zainteresowane Google Ad Grants powinny też posiadać stronę internetową, która spełnia zasady dotyczące witryn ustalone przez Google. Chodzi tu m.in. o to, by na stronie znajdował się dokładny opis organizacji i jej działań, aktualne informacje np. o bieżących inicjatywach NGO’sa. Google wymaga też, by nawigacja po stronie była prosta i intuicyjna. Ładowanie witryny nie powinno zajmować dużo czasu, warto też się upewnić, czy domena jest zabezpieczona protokołem HTTPS. Słowem, strona internetowa organizacji powinna być zoptymalizowana. 

Pamiętaj, że na kampanię jest przeznaczonych maksymalnie 10 tys. dolarów miesięcznie – czyli dzienny budżet wynosi $329. Nie ma też obowiązku wykorzystania całej sumy w ciągu jednego miesiąca. Jeśli organizacja przeznaczy mniej kwoty na kampanię, środki, które pozostaną, nie przepadają, ale przechodzą na kolejny miesiąc.   

Nie musisz też tworzyć tylko jednej kampanii – możesz skonfigurować ich nawet kilka w ciągu jednego miesiąca. Ważne jest, żeby zmieścić się w przyznanym budżecie (chodzi o budżet dzienny – czyli trzeba rozdzielić 329 dolarów).

Maksymalny koszt kliknięcia (CPC) w przypadku ręcznego określania stawek wynosi 2 dolary. Limit ten odnosi się też do automatycznego określania stawek (z kilkoma wyjątkami). 

Ad Grants a Google Ads

Korzystanie z grantów reklamowych od Google nie wyklucza posiadania płatnego konta Google Ads. Prowadzone przez Ciebie kampanie nie będą ze sobą kolidować ani tym bardziej konkurować. Wynika to z faktu, że reklamy Ad Grants i płatne reklamy trafiają do innych aukcji. Korzystanie ze standardowego konta Google Ads daje też dostęp nie tylko do adsów tekstowych, ale też do reklam wideo i graficznych. Możesz również sięgnąć po remarketing, żeby zwiększyć skuteczność kampanii. 

Jak zdobyć Google Ad Grants? 

Żeby wziąć udział w programie, zainteresowany NGO powinien złożyć wniosek o przystąpienie do Google for Nonprofits. Jeśli organizacja zostanie zakwalifikowana do programu, będzie mogła aktywować Ad Grants. W tym celu trzeba z poziomu konta Google for Nonprofits zgłosić się do weryfikacji. Jeśli będzie ona pozytywna, NGO może skonfigurować swoją kampanię. Co ważne, jeśli Ad Grants zostały aktywowane, nie musisz już nic wypełniać ani wysyłać wniosków o przyznanie budżetu na reklamę – Twoje konto zostanie zasilone automatycznie. 

Korzyści dla organizacji non-profit

Google to najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa na świecie – również w Polsce. Korzysta z niej aż ponad 92% polskich użytkowników. Dlatego kampanie Google Ads (dawniej Google Adwords) to wciąż jedne z najskuteczniejszych sposobów na reklamę online. 

Największą zaletą uczestnictwa w programie jest więc możliwość reklamowania się w wyszukiwarce Google bez konieczności posiadania budżetu reklamowego. Budżet oferowany przez tego giganta technologicznego (przypomnijmy, maksymalnie 10 tys. dolarów miesięcznie) pozwala osiągnąć naprawdę zadowalające efekty. 

Granty reklamowe mogą być też wsparciem dla płatnych kampanii prowadzonych w ramach standardowego konta Google Ads i odciążeniem budżetu, który może być przekierowany do innych, istotnych dla organizacji obszarów.

Dobrze zaprojektowana i przeprowadzona kampania pozwoli dotrzeć do naprawdę dużej ilości odbiorców, a dzięki temu zwiększyć świadomość o misji organizacji, promować działania, nowe inicjatywy i przyciągać darczyńców czy rekrutować wolontariuszy. 

Kolejną zaletą Google Ads jest to, że organizacja, która korzysta z programu ma dostęp do analityki internetowej i precyzyjnych statystyk. Dzięki temu dokładnie wie, jaka jest skuteczność prowadzonej kampanii.  

Google Ad Grants – jak zacząć?

Chcesz jako organizacja non-profit wziąć udział w programie Google Ad Grants i pozyskać budżet reklamowy dla swoich kampanii? Napisz do nas, a pomożemy Ci przejść przez cały proces – od wniosku, po konfigurację i monitoring kampanii.  

Chcesz zdobyć budżet reklamowy o wartości 10 tys. dolarów w ramach Ad Grants? 

Napisz do nas, pomożemy Ci w całym procesie.

    kontakt-Grzegorz-Gorecki

    Podobne artykuły

    Zapisz się na GreenLetter