Dzieje się tak, szczególnie w przypadku branży kosmetycznej, tutaj mamy bowiem łatwość uzyskania opinii o produkcie od osoby, która już wypróbowała dany kosmetyk. Miejscem gdzie najczęściej konsumentki zadawały sobie wzajemnie pytania o produkt kiedyś było forum Wizaż.pl. Aktualnie, są to grupy dyskusyjne na Facebooku. Zrzeszają one osoby zainteresowane danym tematem np. Włosing (ponad 120 tysięcy członków) lub całą kategorią: Kosmetyki, Rady, Opinie (ponad 54 tysiące członków).
Użytkowniczki na grupach bardzo aktywnie doradzają sobie, wspierają się wzajemnie, tym samym wpływając pozytywnie na sprzedaż.
Jednym ze sposobów angażowania grupowiczek jest wybieranie aktywnych użytkowniczek, najlepszych zdjęć dodawanych przez użytkowniczki, czy organizowanie dyżuru Eksperta, podczas którego uzyskują one fachowe odpowiedzi na nurtujące je pytania o pielęgnację.
Facebook to wciąż popularny kanał społecznościowy na świecie – regularnie przybywa mu zarówno użytkowników jak i fanpage marek. W związku z tym, trafna i angażująca komunikacja jest coraz większym wyzwaniem. Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu w tworzeniu contentu dla branży kosmetycznej, wiemy doskonale jak mu sprostać.
Przede wszystkim stosując nowoczesne formy takie jak: ankiety, video 360, posty 3D, różnorodne formaty video oraz gif.
Na podstawie dotychczasowych działań wiemy, że największym zainteresowaniem cieszą się te treści, które w realistyczny sposób: przedstawiają fakturę, właściwości oraz kolorystykę produktów, sprawiając tym samym, że odbiorca ma wrażenie jakby już dogłębnie je poznał.
Aktualnie mamy do czynienia z konsumentami bardziej świadomymi niż przed laty. Znają oni szkodliwe i sztuczne substancje jakie często zawarte są w kosmetykach.
W związku z tym podczas podejmowania decyzji zakupowych zwracają baczną uwagę na skład produktu.
Naszą odpowiedzią na te potrzeby są posty zarówno statyczne, jak i video, które w estetyczny, apetyczny i ciekawy sposób ukazują skład produktu.