Od 2017 sklep internetowy Empik jest też marketplace’m. Co więcej, jako jedyny tego typu serwis oferuje sprzedaż produktów jednocześnie online i offline. Ponadto, od października 2022 roku EmpikPlace pozwala sprzedającym promować swoją ofertę. Jeśli chcesz wiedzieć, jak działa usługa Empik Ads i dlaczego warto zainteresować się tym systemem reklamowym, koniecznie przeczytaj nasz artykuł.
W 1991 roku Empik rozpoczął działalność jako spółka, którą trzy lata później od Skarbu Państwa kupił holenderski koncern Eastbridge N.V. Na przestrzeni lat Empik zmieniał właścicieli i charakter działalności, jednak najbardziej rozpoznawalne oblicze firmy to sieć sprzedaży książek, wydawnictw muzycznych, gier i programów, filmów i audiobooków, prasy czy akcesoriów komputerowych, a także biletów na koncerty i inne wydarzenia kulturalne, gadżetów, zabawek, artykułów biurowych i wyposażenia wnętrz oraz przyborów fitness i spa.
Obecnie w Polsce mamy ponad 300 salonów stacjonarnych tej firmy. Tymczasem dzisiejszy Empik to nie tylko tradycyjne sklepy, ale cały ekosystem sprzedaży produktów i usług, dystrybuowanych również za pośrednictwem sklepu empik.com, wraz z platformą EmpikPlace.
W ramach empik.com funkcjonują również odrębne serwisy handlowe i usługowe, takie jak:
Sprzedawcy mogą wystawiać tam produkty w 18 kategoriach: Książki, Zabawki, Szkolne i papiernicze, Elektronika, Gry i konsole, AGD, Dom i ogród, Zdrowie i uroda, Moda i akcesoria, Sport, Muzyka, Filmy, Ebooki i audiobooki, Kolekcje własne, Prasa, Dziecko i mama, Supermarket, Motoryzacja.
Twórcy systemu reklamowego Empik Ads postawili przede wszystkim na samoobsługowość, dlatego panel reklamodawcy jest dość intuicyjny. Kampanie mogą prowadzić sprzedawcy, producenci, wydawcy i dystrybutorzy produktów, czyli każdy, kto działa w branży e-commerce i wystawia swoje produkty na EmpikPlace.
Reklamy rozlicza się w modelu CPC, czyli za kliknięcia. Oznacza to, że niezależnie od liczby wyświetleń, reklamodawca ponosi koszty wynikające wyłącznie z interakcji użytkownika z danym materiałem.
Empik oferuje dwa najpopularniejsze rodzaje reklam, przeznaczone do promocji produktów oraz marek. Sprawdź poniżej, co powinieneś o nich wiedzieć.
Celem kampanii Produkt sponsorowany może być promocja nowego artykułu, wyróżnienie się na tle konkurencji czy też usprawnienie procesu opróżniania magazynu z nadmiaru towaru, jeśli w danym momencie zachodzi taka potrzeba. Reklamy prezentowane są w formacie natywnym, czyli wyglądają jak każdy inny produkt i są jedynie oznaczane nie rzucającym się w oczy terminem “sponsorowane”.
Ten rodzaj kampanii obejmuje reklamy kontekstowe, czyli działające w oparciu o słowa kluczowe. Wyświetlają się one w wynikach wyszukiwania oraz na stronie kategorii jako pierwsza i co któraś pozycja. Ich wdrożenie musi być poprzedzone spełnieniem kilku wymagań:
W przypadku kampanii Marka sponsorowana, reklamy mają na celu zwiększenie świadomości zarówno brandu, jak i oferty. Kreacja to poziomy baner, który składa się z grafiki, np. logo sklepu, krótkiego sloganu, np. w formie wezwania do działania oraz zdjęć trzech wybranych przez autora produktów.
Reklama jest również oznaczona dyskretnym napisem “sponsorowane”. Zdjęcia produktów po kliknięciu odsyłają bezpośrednio na ich strony, natomiast logo i slogan wymagają samodzielnego dodania adresu URL strony docelowej.
Baner Marki sponsorowanej pojawia się nad wynikami wyszukiwania. W przeciwieństwie do reklamy produktowej, kampania nie startuje automatycznie, ale wymaga zatwierdzenia przez zespół Empik Ads. Proces trwa nie dłużej niż 72 godziny.
Jeśli chcesz zacząć promować swoje produkty lub markę w systemie EmpikPlace, przejdź do zakładki Empik Ads w panelu sprzedawcy i postępuj według poniższych kroków.
1.Określ nazwę dla nowej kampanii.
2. Wyznacz czas trwania, wybierając spośród 3 dostępnych opcji:
3. Wskaż wysokość budżetu całkowitego i opcjonalnie dziennych limitów lub budżetu dziennego.
4. Wybierz, które produkty chcesz promować.
5. Zdecyduj o strategii licytacji. Masz do wyboru:
6. Wyświetlające się reklamy przenoszą odbiorców bezpośrednio na stronę produktu.
7. W czasie trwania kampanii możesz na bieżąco obserwować jej wyniki i w każdej chwili dokonywać zmian. Masz możliwość np. wstrzymania kampanii, dodania większej liczby produktów, usunięcia wybranych artykułów, zmiany budżetu, wykluczenia danych słów kluczowych, a w strategii manualnej także modyfikacji CPC.
1. Ustaw nazwę kampanii.
2. Określ datę rozpoczęcia i zakończenia.
3. Wybierz minimum 3 produkty, które pojawią się na banerze reklamowym. Możesz to zrobić poprzez:
4. Ustal slogan reklamy, najlepiej będący jednocześnie przemyślanym CTA.
5. Podaj adres URL miejsca, do którego ma zostać przeniesiony użytkownik po kliknięciu w logo lub wezwanie do działania.
6. Poczekaj na weryfikację i zatwierdzenie reklamy.
Pobierz darmowego e-booka i poznaj inne kanały reklamowe, z których prawdopodobnie jeszcze nie korzystasz!
EmpikPlace to platforma sprzedażowa coraz chętniej brana pod uwagę przez firmy działające w branży e-commerce. My dostrzegamy co najmniej 7 korzyści reklamowania się za pomocą Empik Ads:
Autorzy raportu Trading places, reprezentujący międzynarodową firmę doradczą OC&C Strategy Consultants, potwierdzają trend wypierania samodzielnych sklepów online przez ogólnodostępne platformy sprzedażowe. Twierdzą, że do 2025 roku internetowe marketplace’y będą o krok przed kanałami własnymi handlu elektronicznego firm oferujących produkty z kategorii odzież, podróże i książki. Z kolei w raporcie Marketplaces – przegląd rynku i perspektywy rozwoju z lutego 2022 roku czytamy, że w najbliższych latach udział platform sprzedażowych w światowym rynku e-commerce ma wynieść nawet 75%.
Stabilna pozycja, wiarygodność i dobra reputacja, a także rozległe perspektywy rozwojowe marketplace’ów sprawiają, że w starciu z nimi sklepy online, funkcjonujące samodzielnie, nie mają szans. Empik jako serwis sprzedażowy należy do liderów w Polsce. Do tego długoletnia tradycja marki i silny autorytet przyczyniają się do postępującego wzrostu jego popularności.
Jeśli działasz w branży e-commerce B2C, a w Twojej ofercie znajdują się produkty zgodne tematycznie z asortymentem na empik.com, zdecydowanie powinieneś zainteresować się możliwościami sprzedaży na tej platformie. Z kolei usługa Empik Ads będzie wzmocnieniem potencjału Twojej marki i przyczyni się bezpośrednio do zwiększenia zysków ze sprzedaży.
Chcesz wykorzystać potencjał Empik Ads w swoim biznesie?
Napisz do nas – chętnie Ci w tym pomożemy!