Wiadomości e-mail są nieodłączną częścią digital marketingu. Sprawdź, czym jest i do czego służy Email Outreach.
Co to jest Email Outreach?
Email Outreach oznacza wysyłanie wiadomości e-mail do osób i firm, które ich nie zamawiały. Z tego powodu, komunikację w tym obszarze nazywa się też cold mailingiem, czyli tzw. zimnymi mailami. Tego typu kampanie prowadzone są w segmencie B2B, a ich skuteczność często wynika z wykorzystania zasięgu adresatów, np. influencerów.
Cele kampanii Email Outreach
Zimne maile można stosować w celu:
- generowania leadów – klientów i subskrybentów;
- znajdowania inwestorów i partnerów handlowych;
- zwiększenia sprzedaży poprzez promocję produktów i usług;
- pozyskiwania backlinków w ramach link buildingu;
- nawiązywania współpracy z blogerami, dziennikarzami i innymi wpływowymi osobami, które pomogą wzmocnić pozycję i autorytet marki.
Zasady tworzenia cold maili
W odróżnieniu od spamu, wartościowy i skuteczny Email Outreach opiera się na kilku regułach:
- Stwórz chwytliwy nagłówek – temat wiadomości najczęściej decyduje o tym, czy adresat otworzy wiadomość, czy ją pominie lub skasuje. Odbiorcy będą bardziej skłonni do przeczytania maila, jeśli w temacie od razu znajdą cel kontaktu, spersonalizowany komunikat oraz krótkie i konkretne przedstawienie problemu.
- Personalizuj – warto zadać sobie trud poznania adresata, tj. jego imienia i nazwiska, zajmowanego stanowiska, nazwy firmy czy zawodowych osiągnięć. Daj swojemu odbiorcy odczuć, że mail jest skierowany właśnie do niego, a nie do setek innych adresatów oraz że napisała go realna osoba, a nie zredagował i wysłał automat. Pamiętaj o przemyślanym wyborze grupy docelowej i dostosowywaniu formuły maili do konkretnych użytkowników.
- Pokaż korzyści – zaakcentuj wartości, jakie dla odbiorcy będzie mieć skorzystanie z Twojej oferty.
- Pamiętaj o CTA – wezwanie do działania musi być konkretne i wyraźne.
- Zaplanuj wiadomości follow-up – czyli maile, w których przypominasz o swojej ofercie tym, którzy nie odpowiedzieli na poprzednie wiadomości.
- Zadbaj o podpis – powinien być Twoją wizytówką.
Chcesz, by o Twój marketing zadbali specjaliści? Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc!