Użytkownicy systemu Google Ads mają do dyspozycji szereg rodzajów i typów kampanii. Dowiedz się, czym są Dynamic Search Ads.
Dynamic Search Ads: definicja
Dynamic Search Ads (DSA) (ang. dynamiczne reklamy w wyszukiwarce) to reklamy tekstowe, których najważniejsze elementy są automatycznie dostosowywane do wyszukiwanego hasła, na podstawie zawartości witryny. Każda reklama DSA składa się z:
- nagłówka i adresu URL strony docelowej, generowanych przez algorytmy Google;
- tekstu reklamy, redagowanego przez reklamodawcę;
- rozszerzeń, w postaci np. linków do podstron, które także dodaje autor reklamy.
Jak działają reklamy dynamiczne w wyszukiwarce Google?
Dzięki wykorzystaniu treści, znajdujących się w witrynie, Google Ads dopasowuje nagłówek i landing page do hasła wpisywanego przez użytkownika w wyszukiwarkę. Elementy te są generowane dynamicznie w oparciu o wybrane przez reklamodawcę opcje kierowania.
Opcje kierowania w Dynamic Search Ads
W kampaniach DSA możesz ustawić kierowanie reklam na podstawie czterech reguł:
- URL_Equals (URL jest równy) – wskazanie konkretnego adresu strony;
- URL_Contains (URL zawiera) – określenie, jaki ciąg znaków mają zawierać strony;
- Kategorie – uwzględnienie stron o danej tematyce;
- Plik z adresami stron docelowych – przesłanie arkusza kalkulacyjnego z adresami URL stron docelowych.
Zalety i wady kampanii DSA
Najczęściej wymieniane zalety reklam dynamicznych w sieci wyszukiwania to:
- oszczędność czasu, ze względu na szybkość ich tworzenia;
- niezależność od aktualizacji algorytmów Google;
- trafność – przekaz reklamowy kieruje się do faktycznie zainteresowanych;
- różne opcje kierowania reklam;
- uzupełnienie luk w doborze słów kluczowych, dzięki automatycznemu uwzględnieniu nowych haseł;
- brak konieczności ustawiania wyświetlanego adresu URL;
- kontrola nad reklamą, dzięki możliwości modyfikacji aktywnych opcji.
Do wad kampanii Dynamic Search Ads zaliczymy:
- poprawność i skuteczność działania tylko w przypadku witryn o uporządkowanej strukturze, czyli dobrze zoptymalizowanych stronach, jasnej treści, poprawnie skonfigurowanych tytułach HTML i odpowiednio opracowanych kategoriach;
- konieczność monitorowania haseł, na jakie wyświetla się reklama i wprowadzania ewentualnych wykluczeń.
Chcesz, by o Twój marketing zadbali specjaliści? Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc!