Skuteczny link building polega na pozyskiwaniu wartościowych linków przychodzących. Nie każdy backlink wpływa pozytywnie na pozycjonowanie strony. Dowiedz się, czym jest i jak działa Dofollow link.
Odsyłacz oznaczony atrybutem dofollow (podążaj) informuje roboty Google, że strona docelowa stanowi wiarygodne źródło przydatnych treści. Witryna linkująca przekazuje swój autorytet (linkjuice) witrynie linkowanej, zwiększając tym samym jej moc i zaufanie (Trust Rank).
Dzięki powyższym cechom, Dofollow link spełnia następujące funkcje:
Dofollow link powinien być umieszczony w tekście w sposób naturalny. Strona linkująca musi zawierać treści uznawane przez roboty Google za przydatne, godne zaufania i o dobrej reputacji. Im więcej linków typu dofollow w profilu linkowym strony, tym większy wpływ na wyniki SEO.
Jako źródła wartościowych backlinków najlepiej sprawdzają się:
Domyślnie każdy odsyłacz, który nie ma ustawionego atrybutu nofollow (nie podążaj), jest linkiem typu dofollow. Atrybut linku można sprawdzić w kodzie strony, a ściślej w zapisie html danego backlinka.
W tym celu wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy w dowolnym miejscu, a następnie wybrać opcję Wyświetl źródło strony. W kodzie strony należy znaleźć wybrany link. Jeśli pomiędzy znacznikami <a href> nie znajduje się zapis rel=”nofollow” bądź rel=”external nofollow”, oznacza to, że mamy do czynienia z Dofollow linkiem.
Chcesz, by o Twój marketing zadbali specjaliści? Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc!