Biuro Warszawa

22 847 09 52

info@greenparrot.pl

ul. Szturmowa 9/13

Warszawa

Biuro Katowice

22 847 09 52

info@greenparrot.pl

ul. Warszawska 10

Katowice

Influencer Marketing - co to jest,
24 października 2019

Czym jest Influencer Marketing i jakie korzyści może czerpać z niego marka?

Wraz z rozwojem mediów społecznościowych i serwisów contentowych oraz w związku z ich wciąż rosnącą popularnością, poszukujemy nowych form promocji naszej marki w Internecie. Chcemy docierać do klientów bezpośrednio, precyzyjnie trafiając do grupy docelowej.

Istnieje jednak szansa, że nasz komunikat reklamowy nie będzie już tak efektywny jak kiedyś, a wszystko przez zmiany w komunikacji internetowej. Z pomocą przychodzi Influencer Marketing – jeden z najszybciej rozwijających się kanałów marketingu digitalowego.

Kim jest Influencer?

Influencer to osoba prowadząca w Internecie różnego rodzaju działania i uzyskująca w związku z tym większą lub mniejszą popularność wśród swoich odbiorców. Influencerami mogą być np. Blogerzy, Vlogerzy, Instagramerzy czy Gamerzy (Streamerzy). Uznanie i szerokie zasięgi zdobywają często dzięki rozległej wiedzy w określonym temacie, specjalizacji w danym obszarze, ale nie tylko.   

Osoby nazywane influencerami (od słowa “influence” czyli wpływ) posiadają sporą siłę oddziaływania na opinie i decyzje oraz poglądy swoich odbiorców. Dzięki opinii “eksperta w danej dziedzinie” potrafią uzyskać spory autorytet, a wygłaszane przez nich wypowiedzi odbierane są jako wiarygodne i autentyczne.

Badania przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia oraz Dentsu Aegis Network Polska wykazały, że dla najmłodszej grupy wiekowej (15-25 lat) dużo większą wartość mają internetowi influencerzy, niż znani z mediów tradycyjnych celebryci. Są im znacznie bliżsi dlatego, że:

  • zazwyczaj posiadają zbliżony do nich styl życia i status społeczny,
  • posiadają podobne zainteresowania,
  • w komunikacji wykorzystują głównie media digitalowe,
  • są dla odbiorców dużo bardziej autentyczni i wiarygodni,
  • nie stawiają barier, pozostają w zasięgu zwykłego użytkownika Internetu,
  • często pozwalają swoim odbiorcom na aktywne uczestniczenie w ich działaniach.

Makro-Influencerzy, a Mikro-Influencerzy

Możemy rozróżnić dwie grupy Influencerów, ze względu na zasięg jaki uzyskują. Podział ten jest raczej ruchomy, jeżeli chodzi o liczby, źródła podają różne wersje, jednak w przybliżeniu wygląda to w następujący sposób:

Makro-Influencerzy – to influencerzy posiadający od kilkudziesięciu tysięcy do kilkuset tysięcy fanów/followersów. Ich content jest często tworzony z dużą starannością (tak spora liczba obserwatorów zobowiązuje do trzymania pewnego poziomu). Współpraca z tego typu influencerami sprawdzi się w przypadku kampanii reklamowych, kładących nacisk na widoczność i rozpoznawalność marki.

Mikro-Influencerzy – posiadają mniej fanów niż Makro-Influencerzy (od tysiąca do dziesięciu tysięcy fanów/followersów), jednak są dla odbiorców dużo bardziej autentyczni i wiarygodni. Co ciekawe, według badań przeprowadzonych przez platformę Markerly,  w przypadku niektórych mediów społecznościowych (jak np. Instagram), Mikro-Influencerzy posiadają dużo większy wskaźnik zaangażowania fanów, niż pierwsza grupa influencerów, posiadająca większą bazę fanów. Współpraca z Mikro-Influencerami to szansa na precyzyjne dotarcie do grupy docelowej. 

Influencer Marketing – co to?

Influencer Marketing to wszelkie działania marketingowe opierające się na współpracy firmy z influencerem. Sam influencer jest w tym przypadku pośrednikiem między daną marką, a konsumentem. Działania reklamowe, w Influencer Marketingu, podejmowane są poprzez różne kanały społecznościowe, blogi i serwisy video. Bazują na popularności danego influencera, ale także na jego wiarygodności. Potrafią przynosić markom ogromne korzyści, zwłaszcza w najmłodszych grupach docelowych (15-25 lat). 

Jakie są zalety Influencer Marketingu?

Influencer Marketing jest bardzo zasięgową formą promocji marki, a jednocześnie, w sporej części przypadków jest przystępniejsza cenowo niż reklama w mediach tradycyjnych (telewizja, prasa, radio). Przynosi dla firmy szereg korzyści.

Precyzyjne dotarcie do grupy docelowej

Czy słyszałeś o “ślepocie banerowej”? To zjawisko, które polega na odruchowym ignorowaniu wszelkich elementów przypominających reklamy, podczas przeglądania stron internetowych. Decydując się na Influencer Marketing, sprawnie dotrzesz nawet do osób, dotkniętych tą przypadłością. Treści przygotowywane przez influencerów w ramach kampanii nie są nachalną promocją produktu czy usługi, a np. recenzją, wzbudzającą zainteresowanie wśród odbiorców czy innym komunikatem przekazanym w oryginalnej i pomysłowej formie. 

Społeczność zebrana wokół danego influencera to zazwyczaj grupa o wspólnych zainteresowaniach, wartościach, a często również w podobnym wieku i płci, dlatego decydując się na współpracę reklamową z influencerem, masz szansę na precyzyjne dotarcie do wybranej grupy docelowej. 

Autentyczność, uwiarygodnienie marki

Oprócz tego, że konsumenci coraz częściej doznają tzw. “ślepoty banerowej” i są znudzeni reklamami, są również nieufni w stosunku do nich. Influencer Marketing pozwala budować zaufanie odbiorców do naszej marki. Influencerzy pośredniczą w kontakcie marka-klient i umożliwiają stworzenie wartościowej, wiarygodnej relacji. Odbiorcy darzą influencera zaufaniem, a więc ufają również jego wyborom produktów czy usług.

Wzrost widoczności w Google, wpływ na pozycję

Influencer Marketing może również poprawić Twoją pozycję w wyszukiwarce Google! Podczas kampanii marketingowej influencer, w treści swojego wpisu na blogu, może zostawić aktywny odnośnik do Twojej witryny internetowej, wspierając ją w obszarze SEO i wzmacniając w ten sposób jej widoczność w Google. 

Ukazanie Twojej marki w oryginalny sposób

Influencerzy często wychodzą naprzeciw z pomysłami dotyczącymi działań wchodzących w skład kampanii marketingowej. Często spotykaną, w Influencer Marketingu, formą komunikacji jest storytelling. Influencer tworzy opowieść związaną z Twoją marką, dzięki czemu cała kampania jest odbierana w sposób pozytywny i jest traktowana bardziej jak wpis tematyczny, niż jak reklama.

Idealna współpraca z Influencerem istnieje?

Influencer Marketing może być niezwykle skuteczny, jednak pod warunkiem, że na początku zadbamy o odpowiednią strategię. Wybór odpowiednich Influencerów i ustalenie działań w ramach współpracy nie jest prostym zadaniem, gdy nie jesteśmy wystarczająco obyci z rynkiem influencerów. Jeżeli chcesz, aby kampania, promująca Twoją markę, była poprowadzona w odpowiedni sposób, a działania przyniosły Ci wymierne korzyści, powierz to zadanie specjalistom. 

Sprawdź naszą ofertę Influencer Marketingu. Skontaktuj się z nami.

 

Ustawienia prywatności

Dostostuj ustawienia

Ta strona będzie:

  • Zapamiętaj ustawienie uprawnień do plików cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, które wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • Śledź, co wkładasz do koszyka
  • Uwierzytelnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto użytkownika
  • Zapamiętaj wybraną wersję językową
  • Zapamiętaj ustawienia mediów społecznościowych
  • Zapamiętaj wybrany region i kraj

Ta strona nie będzie:

  • Zapamiętaj swoje dane logowania
  • Śledź odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • Śledź swoją lokalizację i region w oparciu o Twój numer IP
  • Śledź czas spędzony na każdej stronie
  • Zwiększ jakość danych funkcji statystycznych
  • Dostosuj informacje i reklamy do swoich zainteresowań na podstawie np. treść, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania lub kierowania
  • Gromadzenie informacji umożliwiających identyfikację osoby, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

Ta strona będzie:

  • Zapamiętaj ustawienie uprawnień do plików cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, które wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • Śledź, co wkładasz do koszyka
  • Uwierzytelnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto użytkownika
  • Zapamiętaj wybraną wersję językową
  • Zapamiętaj ustawienia mediów społecznościowych
  • Zapamiętaj wybrany region i kraj
  • Śledź odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • Śledź swoją lokalizację i region w oparciu o Twój numer IP
  • Śledź czas spędzony na każdej stronie
  • Zwiększ jakość danych funkcji statystycznych

Ta strona nie będzie:

  • Zapamiętaj swoje dane logowania
  • Wykorzystuj informacje do dostosowanej reklamy ze stronami trzecimi
  • Pozwala łączyć się z serwisami społecznościowymi
  • Zidentyfikuj urządzenie, z którego korzystasz
  • Zbierz dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz lokalizację

Ta strona będzie:

  • Zapamiętaj ustawienie uprawnień do plików cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, które wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • Śledź, co wkładasz do koszyka
  • Uwierzytelnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto użytkownika
  • Zapamiętaj wybraną wersję językową
  • Zapamiętaj ustawienia mediów społecznościowych
  • Zapamiętaj wybrany region i kraj
  • Śledź odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • Śledź swoją lokalizację i region w oparciu o Twój numer IP
  • Śledź czas spędzony na każdej stronie
  • Zwiększ jakość danych funkcji statystycznych
  • Wykorzystuj informacje do dostosowanej reklamy ze stronami trzecimi
  • Pozwala łączyć się z serwisami społecznościowymi
  • Zidentyfikuj urządzenie, z którego korzystasz
  • Zbierz dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz lokalizację

Ta strona nie będzie:

  • Zapamiętaj swoje dane logowania
Zapisz
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz zmienić te ustawienia.
Polityka Prywatności