System reklamowy Google Ads umożliwia uruchomienie kampanii reklamowych z wykorzystaniem tekstu, obrazu, a także filmu. Ostatniego z wymienionych formatów dotyczy termin Cost per View (CPV).
Cost per View (CPV) to metoda określania stawek w reklamach wideo TrueView, czyli filmach emitowanych w serwisie YouTube oraz witrynach partnerów sieci reklamowej Google. Zgodnie z tą strategią, reklamodawca ponosi koszt w przypadku, gdy odbiorca:
W ramach modelu płatności PPV (Pay Per View) ustala się maksymalny CPV, jaki jest się w stanie wydać na reklamę. Podczas Aukcji Google Ads algorytm decyduje, czy film zostanie wyświetlony i ile rzeczywiście zapłaci reklamodawca.
Rzeczywisty koszt obejrzenia reklamy wideo nie może być wyższy niż zaoferowany maksymalny CPV, ale w praktyce często wynosi mniej. Autor reklamy ma ponieść tylko taki koszt, który pozwoli przebić stawkę konkurencji w Aukcji Google Ads.
Faktyczny CPV zależy od:
Model określania stawek za obejrzenie reklamy wideo jest dostępny dla kampanii z dwoma rodzajami celów:
Podczas ustalania maksymalnej stawki CPV należy wziąć pod uwagę prognozy zasięgu czy wartość pojedynczego obejrzenia. Najważniejsza jest jednak świadomość, że im wyższy maksymalny CPV, tym większa szansa na wyświetlenie reklamy.
Chcesz, by o Twój marketing zadbali specjaliści? Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc!