Kliknięcie w reklamę nie zawsze oznacza wygenerowanie konwersji, która przynosi realny zysk. W popularnym modelu określania stawek CPC (Cost Per Click) reklamodawca ponosi koszt każdej interakcji z materiałem reklamowym. Czym w takim razie jest Cost per Action (CPA)?
W wolnym tłumaczeniu pojęcie Cost per Action oznacza koszt akcji, czyli cenę, jaką płaci reklamodawca za podjęcie przez użytkownika pożądanego działania, przynoszącego zakładaną korzyść. Działaniem w ramach tego modelu możemy nazwać np. złożenie zamówienia, dokonanie rezerwacji, pobranie e-booka, wypełnienie formularza kontaktowego, zakup produktu w sklepie online czy zapis do newslettera.
Cost per Action to iloraz całkowitego kosztu kampanii i liczby konwersji (akcji). W ostatecznym rozrachunku wartość CPA będzie więc wyższa niż rzeczywisty CPC (Cost per Click), który nie zawsze jest tożsamy z konwersją.
Kierowanie się kosztem akcji zamiast kosztem kliknięcia podczas rozliczania kampanii reklamowych pozwala:
W systemie reklamowym Google Ads model CPA działa w ramach strategii inteligentnego określania stawek i polega na ustawieniu docelowego kosztu konwersji. Jest to średnia kwota, jaką reklamodawca jest w stanie zapłacić za dane działanie. Google będzie dążyć do utrzymania CPA na poziomie zbliżonym do zadeklarowanego, jednak konwersje mogą różnić się między sobą ostateczną ceną.
Model Cost per Action wymaga elastycznego podejścia do planowania środków na kampanię. Ze względu na specyfikę strategii, budżet dzienny może zostać przekroczony nawet dwukrotnie, przy zachowaniu miesięcznego limitu wydatków.
Chcesz, by o Twój marketing zadbali specjaliści? Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc!