Airdrop krypto pozwala startupom promować swoje kryptowalutowe projekty, zdobywać nowych inwestorów i użytkowników. To więc sposób na wyróżnienie się na coraz bardziej zatłoczonym rynku.
Airdrop to strategia, dzięki której obecni i potencjalni użytkownicy dowiadują się o nowym projekcie. Tym projektem może być np. kryptowaluta, którą startup chce wprowadzić na rynek. Airdrop krypto polega więc na tym, że zainteresowane osoby otrzymują kryptowalutę o niewielkiej wartości lub NFT za darmo. Zdobycie airdropa jest często możliwe po spełnieniu jakiegoś warunku, np. zapisaniu się do newslettera czy udostępnienia posta w mediach społecznościowych. Czasem wystarczy też jedynie podanie swojego klucza publicznego. Airdrop może przynieść projektom kryptowalutowym wiele wymiernych korzyści przy stosunkowo niskim koszcie, np.:
Gas DAO, skupiający aktywnych użytkowników sieci Ethereum, zaoferował token GAS na blockchainie Ethereum każdemu, kto zapłacił co najmniej 1559 dolarów opłat za gas fee. Ponad 57 tys. użytkowników zgłosiło się po token. Jego posiadacze posiadają prawo głosu w Gas DAO.
Ciekawym przykładem jest Auracoin (AUR) – miała być to alternatywa dla oficjalnej islandzkiej waluty, jak i dominującego Bitcoina. W 2014 r. wszyscy obywatele Islandii mogli się zarejestrować, żeby odebrać 31,8 AUR (wtedy była to równowartość ok 380 dolarów). Obecnie kryptowaluta jest warta zaledwie $0.086.
Użytkownicy, którzy są zainteresowani zdobyciem airdropa, mogą śledzić takie strony jak np. Airdrops.io. Informacje o airdropach pojawiają się też w mediach społecznościowych, zwłaszcza Twitterze czy Discordzie.