Popularność TikToka od czasów pandemii eksplodowała. Pomimo tego platforma nie przyciąga jeszcze tylu firm co Facebook czy Instagram. Warto jednak już dziś wykorzystać możliwości, jakie oferuje. TikTok dla e-commerce dla początkujących: jak sprzedawać dzięki platformie? Dowiesz się tego z naszego artykułu.
TikTok pojawił się na rynku w 2016 r. i szybko stał się jedną z najpopularniejszych aplikacji społecznościowych na świecie. Według Statisty w 2021 r. aplikacja miała globalnie około 656 mln użytkowników. Liczba instalacji TikToka osiągnęła szczyt pod koniec 2019 r., kiedy to pobrano ją ponad 318 razy. Platforma obecnie ma już ponad miliard aktywnych użytkowników miesięcznie, co oznacza, że plasuje się w czołówce najpopularniejszych aplikacji społecznościowych na świecie. Zobaczmy dla porównania dane na temat liczby aktywnych użytkowników innych platform społecznościowych. Z Facebooka korzysta 2,9 mld osób, z YouTube – 2,2 mld, a z Instagrama – 1,4 mld. Snapchat, Pinterest czy Twitter znajdują się już daleko w tyle, bo liczba użytkowników jest liczona w milionach.
A jak wygląda to w Polsce? Również tutaj TikTok zyskuje na popularności. Według raportu Gemiusa z aplikacji w naszym kraju korzysta ponad 13 mln osób – wyprzedzają ją tylko Facebook i Instagram..
Nie od dziś wiadomo, że TikTok jest ulubioną aplikacją młodszych konsumentów z Gen Z. Nie szukają tam tylko rozrywki, ale też informacji, np. o najlepszych kawiarniach w mieście, najciekawszych wydarzeniach w weekend, polecanych produktach. Platforma zastępuje im coraz częściej tradycyjną wyszukiwarkę. Dlatego też firmy, którym zależy na tym, aby trafić do młodych klientów, nie powinny ignorować TikToka.
Format wideo staje się podstawowym sposobem na poznawanie marek i produktów wśród konsumentów. Nie dziwne więc, że marketerzy podążają za tym trendem. Badanie przeprowadzone przez NogenTech wykazało, że w 2023 r. aż 91% marketerów korzysta z tego formatu. Rynek cyfrowej reklamy wideo rośnie bardzo szybko – w 2021 r. jego wartość wynosiła ponad 80 mld dolarów, a w 2024 r. ma to być już 120 mld dolarów.
Jeszcze kilka lat temu oglądaliśmy wideo w formacie znanym chociażby z YouTube, jednak rosnąca popularność TikToka sprawiła, że to właśnie vertical video króluje dziś w Internecie.
Coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych, takich jak smartfony i tablety, aby przeglądać internet, korzystać z mediów społecznościowych i oglądać treści wideo. Wideo w formacie pionowym dostosowuje się do ekranu urządzenia, na którym jest odtwarzane, co sprawia, że jest bardziej wygodne w przeglądaniu i daje użytkownikom lepsze wrażenia wizualne.
Vertical video jest również łatwiejsze w produkcji i edycji niż tradycyjne wideo w formacie poziomym, co pozwala na szybsze tworzenie treści i dostosowywanie ich do różnych kanałów i platform.
Vertical video jest ważnym trendem w marketingu, dlatego firmy, które chcą zdobywać nowych klientów, nie powinny go ignorować.
TikTok jest jednym z najszybciej rozwijających się serwisów społecznościowych, z ponad miliardem aktywnych użytkowników na całym świecie. Dlatego też, jeśli Twoja firma nie jest obecna na tej platformie, traci potencjalny zasięg i możliwość dotarcia do nowych klientów.
TikTok oferuje wiele narzędzi i funkcji, które pozwalają na tworzenie wciągających i oryginalnych filmów wideo. Ta platforma jest szczególnie popularna wśród młodszej grupy odbiorców, więc jest idealnym miejscem dla firm, które chcą dotrzeć do tej grupy wiekowej.
TikTok oferuje łatwe w użyciu narzędzia, które pozwalają na tworzenie kreatywnych kampanii reklamowych, które mogą przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Możesz wykorzystać funkcje takie jak efekty wideo, muzyka i filtry, aby stworzyć ciekawą treść reklamową. Szczegółowe informacje o tym, jak tworzyć reklamy na TikToku, znajdziesz tutaj.
TikTok oferuje funkcję „link in bio”, która pozwala na umieszczenie linku do Twojej strony internetowej w bio Twojego profilu. To może pomóc w przekierowaniu użytkowników TikToka bezpośrednio do Twojego sklepu internetowego, co zwiększa szanse na zwiększenie sprzedaży i generowanie zysków.
Konsumenci z Gen Z są bardzo aktywni na TikToku i wykorzystują tę platformę do odkrywania nowych treści, produktów i marek – platforma często zastępuje im tradycyjne wyszukiwarki. Obecność Twojego e-commerce w aplikacji pomoże Ci więc w docieraniu do potencjalnych odbiorców, którzy rzadko korzystają z Google czy Bing.
Już wiesz, że warto być na TikToku. Jak jednak prowadzić działania, aby spełniany one biznesowe cele? Oto 10 wskazówek, dzięki którym odniesiesz sukces na TikToku:
Wideo powinno przyciągać uwagę użytkowników. Jakie treści są popularne na TikToku? Królują zabawne wideo, ale nie brakuje też edukacyjnych materiałów. Pamiętaj, żeby dostosować język komunikacji do platformy – lepiej by, wideo było śmieszne, autentyczne i nieidealne niż doskonałe pod kątem technicznym, ale nudne lub zbyt poważne.
To ważne, aby Twoje filmy były łatwiej wyszukiwalne i dotarły do szerszej grupy odbiorców. Zwracaj uwagę na najpopularniejsze trendy i hashtagi na TikToku i umieszczaj je w opisach swoich filmów. Dla przykładu: przydatny w e-commerce hashtag #TikTokMadeMeBuyIt ma już miliardy wyświetleń, a ten wskaźnik będzie rósł.
O to w końcu chodzi na TikToku. Wzrost zainteresowania zwykle przekłada się na wzrost sprzedaży, więc warto zawalczyć o to, aby Twoje wideo stało się viralem. Nie jest to łatwe i nie masz kontroli nad tym, co algorytm uzna za warte promowania. Zwiększasz jednak swoje szanse, przestrzegając dwóch pierwszych punktów.
Dzięki temu użytkownicy będą mogli bezpośrednio przejść na Twoją stronę firmową lub produktową. Z kolei w reklamach nie zapomnij umieścić CTA.
Dzięki temu będzie Ci łatwiej dotrzeć do większej liczby użytkowników i do dokładnie określonej grupy odbiorców, a nie przypadkowych osób.
TikTok to platforma, która jest szczególnie popularna wśród influencerów i twórców treści. Firmy e-commerce mogą wykorzystać popularność influencerów, aby promować swoje produkty lub usługi i dotrzeć do szerszej grupy potencjalnych klientów.
Możesz skorzystać z siły treści generowanych przez klientów, którzy tworzą dla Ciebie autentyczne i wartościowe treści. W ten sposób wykorzystasz potencjał armii lojalnych fanów Twojej marki, a ich wideo np. recenzje, tutoriale czy filmy informacyjne zwiększą zaangażowanie użytkowników i przekonają ich do zakupu Twoich produktów lub usług. To dobry sposób na zwiększenie konwersji i zbudowanie autentycznej relacji z odbiorcami.
Q&A na TikToku to skuteczne narzędzie do komunikacji z klientami i rozwiązywania ich wątpliwości związanych z Twoimi produktami lub usługami. Możesz wykorzystać to narzędzie w e-commerce, aby odpowiadać na pytania dotyczące produktów lub przedstawiać nowe produkty. Możesz również użyć Q&A do zaprezentowania sposobów użytkowania lub cech produktów oraz do zdobywania opinii klientów i feedbacku na temat Twojej marki.
Duety to popularna funkcja, która umożliwia użytkownikom połączenie swoich filmów w jeden. Dla e-commerce, duety mogą być skutecznym toolem do zwiększenia zaangażowania klientów oraz generowania sprzedaży. Można je wykorzystać, aby pokazywać różne sposoby użytkowania produktów lub prezentować produkty w akcji. Ponadto, duety z influencerami mogą pomóc w dotarciu do większej liczby potencjalnych klientów.
I analizuj, co działa najlepiej, aby dostosować swoją strategię i kontynuować zwiększanie konwersji.
Wdrożenie tych praktyk w Twojej strategii marketingowej na TikToku może pomóc Ci w zwiększeniu wskaźnika konwersji i osiągnięciu sukcesu biznesowego na tej platformie.
Pobierz darmowego e-booka i poznaj inne kanały reklamowe, z których prawdopodobnie jeszcze nie korzystasz!
Chcesz zacząć wykorzystywać TikToka w swojej kampanii marketingowej? Postaw na ekspertów! Współpracując z Green Parrot, będziesz mieć dostęp do najlepszych praktyk i strategii reklamowych TikToka, które pozwolą Ci w pełni wykorzystać potencjał tej platformy. Opracujemy dla Ciebie spersonalizowany plan działań, który będzie uwzględniał Twoje cele biznesowe, grupę docelową i budżet. Z nami możesz mieć pewność, że Twoje kampanie reklamowe na TikToku będą efektywne i przyciągną uwagę potencjalnych klientów, a Ty zwiększysz swoją sprzedaż i wygenerujesz większe zyski.
Chcesz wykorzystać TikToka w swoim e-commerce?
Napisz do nas – na pewno Ci w tym pomożemy!