Czy w Sieci można zabłądzić? Czy da się trafić w miejsce, z którego trzeba się już tylko cofnąć? Okazuje się, że tak. Zobacz, na czym polega Dead-end page.
Dead-end page inaczej nazywamy ślepą stroną lub ślepym zaułkiem Internetu. Jest to strona www, która nie zawiera żadnych linków wychodzących, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Aby ją opuścić, musimy kliknąć przycisk Wstecz lub zamknąć okno/kartę przeglądarki.
Ślepa strona są zjawiskiem, którego każdy właściciel witryny w Sieci powinien unikać. Dead-end page ma negatywny wpływ na:
Pojedynczy przypadek nie musi przełożyć się na całość wyników witryny. Czasem ślepe strony pojawiają się na końcu ścieżki zakupowej, tzn. jeśli użytkownik przejdzie przez poszczególne etapy i dokona rejestracji czy założy zamówienie.
Jednak nawet w takiej sytuacji, warto zadbać o to, aby skierować klienta w inne miejsce. Przykładem są CTA typu Wróć do sklepu, Obejrzyj przykłady wykorzystania zakupionego produktu czy Przejdź na stronę główną.
Najpierw musisz sprawdzić, czy w Twojej witrynie znajdują się ślepe zaułki. Możesz to zrobić empirycznie, poruszając się po stronach i badając odsyłacze. Drugim sposobem jest skorzystanie z narzędzia Google Analytics i zakładki z danymi na temat stron wyjścia.
Jeśli znajdziesz Dead-end page, zastosuj któryś z poniższych tipów:
Chcesz, by o Twój marketing zadbali specjaliści? Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc!