Personalizacja to trend, z którym mamy do czynienia nie tylko w przekazach marketingowych. Dowiedz się, czym jest Vanity address, jako przykład personalizacji w świecie kryptowalut.
Vanity address jest rodzajem adresu portfela kryptowalutowego, który zawiera elementy indywidualnie wybrane przez właściciela. Chodzi o ciąg znaków w adresie, który jest spersonalizowany według parametrów podanych przez użytkownika.
Adres vanity posiada tę samą funkcjonalność, co standardowy. Różnica tkwi jedynie w jego wzbogaceniu o np. nazwę marki lub inne słowa, dzięki którym łatwiej jest go zidentyfikować i wyróżnić.
Uzyskanie spersonalizowanego adresu krypto-portfela jest czasochłonne i wymaga dużej mocy obliczeniowej. Im więcej znaków w adresie ma mieć charakter osobisty, tym większe wymagania co do sprzętu, m.in. procesorów graficznych.
Aby stworzyć Vanity address, trzeba wygenerować i przetestować nawet miliony kluczy prywatnych. Dopiero w momencie natrafienia na pożądany ciąg znaków i przetestowaniu go, adres vanity można uznać za gotowy.
Do wykreowania spersonalizowanego adresu służą 2 metody:
Adresy spersonalizowane, oprócz względów wizualnych i praktycznych, stosuje się też celem wzmocnienia bezpieczeństwa portfela. Charakterystyczny ciąg znaków może się okazać trudniejszy do podmiany w przypadku oszustw, polegających na wyłudzeniach.
Z drugiej strony, każdy może stworzyć drugi adres portfela vanity, który będzie łudząco podobny do oryginału. Różnica jednego znaku może pozostać niezauważona i grozić tym, że pieniądze trafią nie do tego odbiorcy, do którego miały zostać przesłane.