Dla wielu brandów przedświąteczny okres i święta to czas, w którym zarabiają najlepiej. Jak zaprojektować komunikację marki na święta, żeby cieszyć się jeszcze większą konwersją i sprzedażą? Zobacz sprawdzone sposoby na marketing świąteczny, które możesz wykorzystać w swojej firmie.
Dlaczego mam myśleć o marketingu na święta pod koniec lata? Przecież do 24 grudnia wciąż jest tak dużo czasu… To błędne podejście, które wciąż jest obecne w wielu firmach. Efekt? Nieskuteczne, chaotyczne działania marketingowe przygotowane na ostatnią chwilę. Jeśli z kolei zaczniesz przygotowywać strategię na święta pod koniec lata lub najpóźniej na początku jesieni możesz mieć pewność, że sprzedaż wystrzeli w górę.
Spis treści:
Zanim przejdziemy do sprawdzonych sposobów na marketing świąteczny, warto poznać najważniejsze dane na temat zachowań zakupowych Polaków w okresie poprzedzającym święta. Według raportu Deloitte „Zakupy świąteczne 2021”:
Dobrze przygotowana strategia marketingowa nie skupia się tylko i wyłącznie na świętach Bożego Narodzenia. Wręcz przeciwnie – w okresie przedświątecznym jest kilka ważnych dat, które warto wykorzystać w swoich działaniach marketingowych:
Koniec lata/ początek jesieni to idealny moment, żeby zacząć pracować nad świątecznym copy. Nie warto zostawiać tego na ostatnią chwilę, np. na grudzień, bo dobry content wymaga odpowiedniego researchu, planowania itd. Pamiętaj też, że potrzeba czasu na wypozycjonowanie tekstu po jego publikacji. Jakie treści warto przygotować na święta? To zależy od profilu Twojej firmy, ale w większości branży możesz wykorzystać te formatu dostosowane do Twojej branży:
Postaw na recycling treści
Nie musisz tworzyć wszystkich treści od nowa. Przejrzyj dokładnie to, co już znajduje się na blogu firmy i w social media – istnieje duże prawdopodobieństwo, że będziesz w stanie wykorzystać w jakimś stopniu świąteczny content z poprzednich lat. Wystarczy go tylko zaktualizować i udoskonalić.
PRO TIP
W content marketingu w okresie świątecznym najważniejsze są emocje. Zadbaj o to, by w publikowanych treściach na pierwszym planie były życzliwość, empatia, miłość, radość z bycia razem itp. Sięgnij po storytelling – postaw na opowiadanie historii, a nie na bezpośrednią promocję produktów.
Social media to jeden z kluczowych kanałów docierania do konsumentów w gorącym przedświątecznym okresie. Zwłaszcza do tych młodszych: aż 97% konsumentów z pokolenia Z twierdzi, że wykorzystuje media społecznościowe jako główne źródło inspiracji zakupowych. Jednocześnie Gen Z od Facebooka woli takie platformy jak TikTok, Pinterest czy Instagram. Dlatego planując działania marketingowe w social media zastanów się, w jakich kanałach Twoja marka będzie aktywna. Po wyborze odpowiedniego kanału czas na zaplanowanie postów:
Święta to okres, w którym Twój zespół kreatywny może się naprawdę wykazać: począwszy od kreacji graficznych/wideo na social media, a skończywszy na opakowaniach produktu. Specjalnie zaprojektowane opakowania nawiązujące do świąt (i jednocześnie zgodne z identyfikacją wizualną marki) na pewno poprawią doświadczenia zakupowe i sprawią, że klient poczuje, że kupił coś wyjątkowego.
Okres przedświąteczny to idealny moment na współpracę z influencerami. Dzięki nim m.in. dotrzesz do grupy docelowej, zwiększysz świadomość marki i zaangażowanie, zyskasz lojalnych klientów. Wspólnie z influencerem możesz przeprowadzać konkursy świąteczne, oferować zniżki na produkty czy specjalne promocje. Pamiętaj, że nawet małe firmy z ograniczonym budżetem mogą mieć owocną współpracę z influencerami, bo
Koniec lata to idealny moment na rozpoczęcie poszukiwań odpowiednich influencerów, ustalenie zasad współpracy, podpisanie umowy itd.
Zobacz, jak zadbaliśmy o influencer marketing grupy INCO, w której portfolio znajdziemy takie produkty jak Ludwik Ekologiczny czy BIOstar cleaning products.
E-mail marketing to idealne narzędzie do przypomnienia się klientom, którzy już wcześniej kupili Twój produkt/ usługę (lub przynajmniej wykazali zainteresowanie). Wykorzystaj listy mailingowe do wysyłania spersonalizowanych wiadomości – warto zrobić to kilka razy przed świętami. Spraw, aby Twoje świąteczne kampanie e-mail marketingowe były wyjątkowe:
Według raportu Deloitte ponad połowa Polaków szuka informacji o ofertach prezentów świątecznych w wyszukiwarkach internetowych. Prym na rynku oczywiście wiedzie Google. Dlatego zdecydowanie się na płatną kampanię Google Ads w okresie przedświątecznym może znacząco zwiększyć zainteresowanie ofertą Twojej firmy, a w rezultacie – zwiększyć sprzedaż.
Możesz też zdecydować się na płatne reklamy w innych popularnych kanałach online, np. na Facebooku, Instagramie czy Twitterze.
To tylko niektóre z działań, które możesz wykorzystać w przedświątecznym okresie. Chcesz, by w tym roku Twój marketing świąteczny był na najwyższym poziomie? Napisz do nas – przygotujemy i wdrożymy dla Ciebie strategię, stworzymy niepowtarzalne kreacje i copy, zaprojektujemy landing page.
Przygotuj się marketingowo na święta!
Napisz do nas – chętnie Ci w tym pomożemy.