Twoi pracownicy i kandydaci to w praktyce jedni z pierwszych klientów, których musisz do siebie przekonać.
W Green Parrot wiemy, jak to zrobić.
Employer branding to dziś kluczowy zestaw działań dla firm, które chcą inwestować w swój wizerunek, marketing rekrutacyjny i najwyższe standardy HR. Należysz do jednej z nich? W takim razie porozmawiajmy o strategii EB dla Twojej marki!
Pozyskiwanie najlepszych kandydatów z rynku pracy jest dziś bardzo trudne. Praktycznie każda branża ma z tym problem. Wiemy, jak temu zaradzić. Kampanie rekrutacyjne to nasza specjalność. 900% więcej CV w 3 miesiące? Damy radę!
Na każdym etapie candidate journey map nawet najdrobniejsze szczegóły mają znaczenie. Od rekrutacji przez onboarding, benefity, komunikację wewnętrzną aż po offboarding i exit interview. Zadbamy o cały proces, PR i marketing rekrutacyjny.
Odnalezienie EVP, czyli employee value proposition, może być game changerem w kampaniach employer brandingowych. Budowanie strategii EB zaczniemy właśnie od diagnozy, co wyróżnia i co może w przyszłości wyróżniać Twoją firmę na rynku.
Działania EB powinny mieć jasną strukturę, cele i plan. Krok po kroku opracujemy strategię employer brandingową, która zrealizuje kluczowe dla Ciebie i Twojego biznesu KPI.
Żadne działania marketingowe i employer brandingowe nie mają sensu, jeśli nie wiemy, jakimi metrykami i narzędziami chcemy mierzyć ich skuteczność. W zestawie ze strategią EB zadbamy także o analitykę. Na bieżąco będziesz obserwować za co i dlaczego płacisz, a także jakie przynosi to rezultaty.
Dobry research konkurencji przyda się zarówno na starcie kampanii EB, jak i w trakcie naszych wspólnych działań. Sprawdzimy, co robią inne firmy w Twojej branży, aby przyciągnąć uwagę kandydatów. Dowiemy się, dlaczego są skuteczne w EB lub jakie błędy popełniają. Z tą wiedzą rozpoczniemy przygotowania i egzekucję strategii.
Talent management i utrzymanie specjalistów w organizacjach to ogromne wyzwanie. Mamy narzędzia, które sprawią, że Twoi pracownicy będą chętniej utożsamiać się z Twoją marką i zwiążą się z firmą na dłużej.
Zanim rozpoczniemy działania EB sprawdzimy, z jakiego punktu startujemy. Zdiagnozujemy, co działa, a czego brakuje w Twoim employer brandingu. Zapytamy o to zarówno zarząd firmy, management, pracowników, jak i potencjalnych kandydatów.
Warsztaty strategiczne pomogą nam w zrozumieniu Twojego biznesu, a Twoim liderom w ustaleniu priorytetów i celów, jakie ma zrealizować spójny i konsekwentnie realizowany plan employer branding w najbliższych miesiącach i latach.
Wszystkie założenia i zadania przedstawimy w formie strategii EB, która stanie się dla nas wszystkich road mapą do zbudowania najlepszego wizerunku pracodawcy w Twojej branży i zrealizowania wszelkich postawionych KPI.
Przyszli i obecni pracownicy to pierwsi klienci, którzy muszą zaufać Twojej firmie. Co może w tym pomóc? Większa rozpoznawalność marki pracodawcy, podkreślenie w komunikacji zalet Twojej oferty rekrutacyjnej, a nawet zaproszenie ich do siebie jeszcze przed wysłaniem CV np. za sprawą videocastu lub firmowego kanału na YouTube.
Kreacja to nasza mocna strona. Stworzymy dla Ciebie od zera key visuale. Zaplanujemy sesje zdjęciowe. Zrealizujemy materiały wideo promujące pracodawcę. Zredagujemy blog posty, e-booki i inne lead magnety dla potencjalnych pracowników. Zajmiemy się podcastem lub kanałem YouTube dla Twojej marki.
Firmowe social media mają ogromne znaczenie w pozyskiwaniu kandydatów, a także w budowaniu dobrej energii i flow wśród pracowników. 70% osób przed wysłaniem CV sprawdza profile marki w mediach społecznościowych. Sprawimy, aby ten pierwszy punkt styku z Twoją marką był jak najlepszy.
Kampanie rekrutacyjne to nie tylko działania wizerunkowe, ale także performance marketing. Pozyskiwanie CV z udziałem Facebook Ads, reklamie w Google, a także w innych systemach reklamowych z ekipą Green Parrot to pierwszy krok do udanej rekrutacji.
Razem z naszym partnerem technologicznym, software house’em Develtio, w zgodzie z najnowszymi trendami UX, UI, SXO i graphic design tworzymy landing page rekrutacyjne, w tym podstrony „Kariera” i „O nas”. To właśnie te miejsca na firmowe stronie WWW w pierwszej kolejności sprawdzają rekrutowani kandydaci.
Wszystkie te ruchy i działania w zakresie employer brandingu podeprzemy dokładnymi badaniami marketingowymi – zarówno przed rozpoczęciem, jak i po zakończeniu konkretnego etapu kampanii, aby obserwować i analizować tendencje i zmiany.
Co możemy dla Ciebie zrobić?
HR i marketing
= all-in-one
Łączymy wiedzę i umiejętności z zakresu HR i marketing. Wiążemy ze sobą cele zarządu firmy oraz specjalistów HR i marketerów, aby stworzyć, egzekwować i analizować jedną, kompletną strategię employer brandingową.
Kompetencje 360°
Mamy blisko 100-osobowy Zespół, w którym posiadamy wszelkie niezbędne digitalowe kompetencje. Od agencji marketingowej Green Parrot poprzez software house Develtio aż po start-up, zajmujący się produkcją chatbotów, czyli Finderstand. Copywriting, social media, tworzenie stron WWW, SEO, performance marketing, współpraca z influencerami, chatboty, kreacja tekstów, audio, foto i wideo, UX/UI i wiele więcej - wszystko załatwisz tu z jednym project managerem na jednej fakturze.
Doświadczenie w employer brandingu
Realizowaliśmy kampanie EB zarówno dla korporacji technologicznych i IT, jak i sieci handlowych czy firm produkcyjnych. Wiemy, jak różnicować komunikację dla kandydatów white collar i blue collar.
Niepowtarzalne kreacje
Kreacje to coś, co wyróżnia naszą agencję na tle branży marketingowej. Mamy in-house bardzo mocny team kreatywny, pełen grafików, UX i UI designerów, copywriterów, specjalistów social media i content managerów z naprawdę pokaźnym portfolio.
+ 50
zrealizowanych kampanii
+ 207%
więcej napływających CV
95%
zrealizowanych KPI
14 lat
zajmujemy się employer brandingiem
Employer branding staje się standardem wśród pracodawców, którzy chcą uniknąć problemów związanych z rekrutacją najlepszych kandydatów. Silna marka pracodawcy powinna być jednym z celów każdej strategii HR, marketingowej i biznesowej. Employer branding rodzi wiele pytań, na które odpowiadamy poniżej.
Employer branding to zestaw działań marketingowych i HR, związanych z budowaniem i wzmacnianiem marki pracodawcy. Wszystko po to, aby wyróżnić się na rynku pracy, a następnie pozyskiwać i utrzymać najlepsze talenty w organizacji. Dobry employer branding to ten, który dba zarówno o kandydatów, pracowników, jak i osoby odchodzące z firmy.
Brak regularności, konsekwencji i spójności. Niedopasowane działania i kanały do zwyczajów i potrzeb grupy docelowej. Słaba komunikacja wewnętrzna. Brak konkretnych KPI, strategii i planu działań, a w zamian przypadkowe inicjatywy i publikacje, które nie przynoszą żadnych wymiernych rezultatów. Pomożemy Ci uniknąć tych i wielu innych błędów.
Więcej CV i trafionych kandydatów. Niższy koszt pozyskania pracownika. Szybsze uzupełnienie wakatów. Dobre wzmianki o firmie i recenzje. Więcej odsłon strony WWW, w szczególności zakładek “Kariera” i “O nas”. Większa społeczność wokół brandu i dodatkowe leady od osób, które doceniają współpracę z firmami z pozytywnym wizerunkiem. Mniejsza rotacja, a wyższy poziom motywacji i zaangażowania wśród pracowników. A przecież zalet EB jest znacznie, znacznie więcej.
Punktem wyjścia do dobrej analityki w employer brandingu jest zaplanowanie kluczowych rezultatów działań w formie KPI. Z precyzyjnie dobranymi metrykami w analizie efektów działań employer brandingowych pomogą m.in. badania i wywiady pogłębione, ale także analityka social media, Google Analytics czy monitoring mediów z pomocą Brand24.
Zwykle odpowiedzialność za employer branding leży w dziale HR lub marketingu. Coraz częściej w dużych organizacjach pojawiają się dedykowane tym działaniom komórki, w których pracują specjaliści ds. employer brandingu. W wielu przypadkach wszystkie procesy employer brandingowe są realizowane przez agencje zewnętrzne takie jak Green Parrot.
Na start warto przeprowadzić audyt komunikacji, kultury organizacyjnej oraz aktualnego candidate & employee experience. Zbadać zaangażowanie i motywację pracowników. Zdiagnozować EVP, mocne strony i wąskie gardła marki przedsiębiorcy. Przeanalizować potrzeby i oczekiwania odbiorców i interesariuszy strategii – person employer brandingowych. Opracować ścieżki rozwoju i kariery. Sporo przygotowań przed nami, więc zaczynajmy!
Bez wątpienia kanały komunikacji trzeba dopasować do przeanalizowanych wcześniej person employer brandingowych. Potencjalnych kandydatów szukajmy tam, gdzie najchętniej spędzają swój czas online i offline. Najbardziej aktywnym i zaangażowanym Pracownikom zapewnijmy odpowiednie kanały komunikacji wewnętrznej i formy działań ambasadorskich. Wybrane kanały warto określić w finalnej strategii EB.