Prowadzisz sklep internetowy i szukasz nowych możliwości dotarcia do klienta? Płatne reklamy w social media i wyszukiwarkach to dla Ciebie za mało? Zobacz, jakie możliwości dają Ceneo Ads i dowiedz się, jak się reklamować na Ceneo!
Ceneo to najpopularniejszy w Polsce portal do porównywania ofert. Użytkownicy korzystają z niej, aby znaleźć najkorzystniejszą cenę danego produktu lub usługi. Zakupy można zrobić bezpośrednio w serwisie lub po przekierowaniu do sklepu internetowego.
Porównywarka działa na polskim rynku od 2005 roku. W kolejnych latach, wraz z rozwojem e-commerce, powstawaniem setek nowych sklepów internetowych w Ceneo pojawiało się coraz więcej ofert. Oto kilka aktualnych statystyk na temat serwisu:
W wyszukiwarce Ceneo można szukać przedmiotów za pomocą wpisywania słów kluczowych. Na stronie widnieje też panel z kategoriami, który ma ułatwiać przeglądanie produktów. Wyniki można sortować na podstawie najniższej ceny, najwyższej ceny, rekomendowanych produktów, największej popularności, najwyższej oceny i najniższej oceny. Na stronie dostępny jest też szczegółowy opis produktu, jak i opinie użytkowników na jego temat. Co ważne, sklepy internetowe i producenci mogą reagować na recenzje klientów. To dobry sposób na nawiązywanie kontaktu z konsumentami i budowanie trwalszych relacji.
Ceneo oferuje sklepom internetowym i producentom aż 31 formatów reklamowych. Mogą być one wyświetlane zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. Przykładowe formaty to:
Reklama pojawia się na stronie głównej Ceneo.pl, zarówno w wersji na komputery, jak i na urządzenia mobilne. Wymiar takiej reklamy to 1280 x 640 px, a akceptowane formaty to jpg, png i html.
źródło: Ceneo.pl
To reklama graficzna, która pojawia się na stronie głównej po prawej lub lewej stronie ekranu. Jej wymiary to 1280 x 640 px. Reklamy mogą być w formacie jpg, png lub html.
Reklama wideo, która może pojawiać się na stronie głównej, stronie produktu i kategorii. Reklama jest wyświetlana na pełnym ekranie. Możliwe formaty to webm, mp4, można też wykorzystać link z YouTube.
To reklama graficzna o wymiarach 960 x 70 px w wersji na komputer (rozmiar na urządzenia mobilne to 600 x 200 px) w formacie png lub jpg. Pojawia się ona, jak sama nazwa wskazuje, pomiędzy lub pod listą z ofertami.
Reklamodawcy mogą zdecydować się na kupno reklam w różnych miejscach w Ceneo.pl i w ramach tych modeli:
Płatne reklamy to jedna z opcji promocji oferty w Ceneo. Portal oferuje również markom:
Firmy obecne na Ceneo.pl mają do dyspozycji kilka narzędzi analitycznych. Pozwalają one m.in. na monitorowanie, jak radzą sobie oferty i na ewentualne korygowanie. Można też śledzić najnowsze trendy i to, jakie działania podejmuje konkurencja.
Jeśli chodzi o to, co najczęściej kupujemy w Internecie, to raport Gemius „E-commerce w Polsce” z 2021 r. pokazuje, że są to:
Jeśli więc Twoja marka działa w jednej z tych branż lub prowadzisz sklep online oferujący produkty z powyższych kategorii – reklamowanie się na Ceneo.pl jest z pewnością dobrym pomysłem. Nie oznacza to jednak, że firmy z innych branż powinny zrezygnować z promowania się w tym serwisie. Na Ceneo.pl są dostępne dziesiątki kategorii. Oznacza to, że możliwości sprzedaży i promocji są dostępne dla sklepów internetowych i producentów z przeróżnych branż.
Head of Performance
Ceneo to najpopularniejsza w Polsce porównywarka cen – duża baza użytkowników zwiększa potencjalny zasięg i eksponuje produkty przed szeroką publicznością. Platforma daje możliwość dotarcia do klientów, którzy już podjęli decyzję o zakupie i szukają najlepszej oferty, co może znacznie zwiększyć współczynnik konwersji. Firmy działające w branżach takich jak odzież, obuwie, kosmetyki, sprzęt RTV/AGD oraz książki, płyty, i filmy powinny szczególnie rozważyć reklamowanie się na Ceneo, bo te kategorie produktów są najczęściej kupowanymi artykułami w Internecie.
Zastanawiasz się, czy warto się reklamować na Ceneo?
Pobierz darmowego e-booka i poznaj inne kanały reklamowe, z których prawdopodobnie jeszcze nie korzystasz!
Jeśli chcesz mieć pewność, że w pełni wykorzystujesz potencjał Ceneo Ads, Twoje reklamy są zaprojektowane z uwzględnieniem specyfiki portalu, format i miejsce wyświetlania są dobrane w optymalny sposób, a kampania przynosi realne efekty – napisz do nas. Mamy doświadczenie w prowadzeniu kampanii na Ceneo i chętnie Ci w tym pomożemy!
Chcesz zacząć reklamować się na Ceneo.pl?
Napisz do nas i dowiedz się, jak zwiększyć sprzedaż dzięki reklamom na Ceneo.pl!