Chcesz stworzyć idealny landing page DIY, który będzie skutecznie sprzedawać Twoje produkty lub usługi? Zastanawiasz się, jak przekonać odbiorcę do skorzystania z Twojej oferty? Co zrobić, żeby zwiększyć konwersję swojej strony? Oto zbiór porad od ekspertów Green Parrot.
Zacznijmy jednak od podstaw. Co to landing page? To prosta strona, która zazwyczaj jest poświęcona jednemu produktowi, jednej usłudze. Nie posiada menu, zakładek czy innych rozpraszaczy. Prowadzi użytkownika do jednej, konkretnej akcji.
Landing page może służyć do:
Landing page różni się tym od home page, że nie rozprasza użytkownika czy wieloma linkami, czy odnośnikami. Skupia się na jednym celu.
Przede wszystkim dobrym nagłówkiem! Użytkownik musi od razu wiedzieć, co jest Twoim produktem. Nie każ mu długo myśleć, zastanawiać się. Nagłówek musi trafiać w sedno i jasno informować o ofercie. Ważne, żeby odpowiadał na potrzeby klienta. Warto dodać też krótki opis pod nagłówkiem, w którym dokładniej opiszesz ofertę, przedstawisz najważniejsze korzyści dla klienta.
z
Grafika w tle także jest niezmiernie ważna. Musi wywoływać skojarzenia z Twoją ofertą, branżą. Ale nie może rozpraszać użytkownika, być jaskrawa. To Twoja oferta musi przykuwać uwagę, a nie krzykliwe tło.
Istotny jest także CTA (ang. Call to Action), o którym pisaliśmy w tym artykule. Znajdziesz w nim konkretne porady, jak napisać idealny CTA do Twojego landing page.
Te wszystkie elementy wpływają na odbiór Twojej strony i produktu przez użytkownika. To one komunikują, czego dotyczy strona. A jak sprawdzić, czy Twój projekt realizuje Twoje założenia?
Jest to bardzo szybki i tani sposób na sprawdzenie skuteczności Twojego landing page. Znajdź kilka osób, które nie widziały wcześniej Twojej strony, ani nie wiedzą, jaką firmę prowadzisz. Następnie pokaż każdemu swoją stronę przez 5 sekund.
Następnie zadaj testowanej osobie te trzy pytania:
Zbierz wszystkie odpowiedzi i przeanalizuj wyniki. Ile procent osób odpowiedziało poprawnie? Z czym najbardziej kojarzy się Twoja strona? A może odpowiedzi badanych mogą pomóc w tworzeniu nowych, lepszych nagłówków?
W teście 5 sekund możesz testować różne wersje landing page. Podziel badanych na losowe grupy i sprawdź, który projekt jest najbardziej skuteczny.
Landing page jest przydatnym narzędziem. Powinien być odpowiedzią na konkretne potrzeby klienta. Dlatego tak ważne jest, aby precyzyjnie i jasno przedstawić swoją ofertę. Dzięki obiektywnym testom oraz analizom zdobędziesz wiedzę, w jaki sposób możesz ulepszyć stronę, a co za tym idzie: zwiększyć sprzedaż.
Z natury jesteśmy skąpcami poznawczymi. Jeśli jest jakiś problem, zazwyczaj wybieramy najprostszą drogę. Nie zużywamy zbyt dużo energii na tworzenie skomplikowanych rozwiązań. Szczególnie gdy mamy mało czasu. Dlatego często posługujemy się skrótami myślowymi, czy po prostu omijamy trudne dla nas tematy.
Musisz o tym pamiętać, tworząc treści na swoją stronę. Tekst nie może być skomplikowany, trudny. Odbiorca musi wiedzieć od razu, czego dotyczy oferta. Unikaj żargonu, który jest zrozumiały tylko w Twojej firmie. Używaj prostego języka. Kolejna ważna kwestia to układ strony. Musisz znaleźć balans między tym, co jest znane odbiorcy z innych stron, ale jednocześnie czymś go zaskoczyć, wyróżnić się czymś spośród innych ofert.
Jacob Nielsen, jeden z najbardziej znanych specjalistów, zajmujących się tworzeniem stron powiedział: „How people read? They don’t„.
Pomyśl, jak sam przeglądasz strony. W ciągu paru sekund skanujesz treści na stronie, szukasz najważniejszych słów. Pamiętaj o tym, tworząc treści na stronę.
Wyobraź sobie, że jedziesz autem po autostradzie 100 km/h i widzisz billboard. Który z tych billboardów jest dla Ciebie bardziej czytelny?
Ten:
Czy może ten?
Twoja strona to właśnie taki billboard. Ludziom się spieszy, nie mają czasu, żeby dokładnie wszystko przeczytać. Ogranicz swoje komunikaty na stronie do minimum. Wtedy będziesz miał większą szansę, że to, co najważniejsze, dotrze do odbiorcy. I że nie ucieknie on ze strony, widząc długie linijki tekstu.
Krótka lista najważniejszych wskazówek, jak tworzyć treści na landing page:
Załóżmy sytuację, w której Twoja oferta przekonała użytkownika. Jest on chętny do zakupu produktu, czy wypełnienia formularza. W tym miejscu nie możesz popełnić żadnego błędu. Twój potencjalny klient nie może spotkać żadnej przeszkody.
Pamiętaj o dwóch zasadach – nie lubimy za dużo myśleć, ani dużo czytać. Dlatego formularz powinien być krótki. Zastanów się, jakich danych koniecznie potrzebujesz. I tylko te dane zbieraj. Nic więcej.
Pamiętaj też, że coraz więcej czasu spędzamy na telefonach. A na nich nie lubimy pisać, dlatego też jest ważne, żeby formularze były proste i krótkie.
Nie istnieje idealny landing page, ale możemy dążyć do perfekcji. Warto tworzyć różne wersje i je testować. Można testować kilka wersji nagłówków, CTA, grafik. Jest bardzo dużo możliwości. Dzięki narzędziom analitycznym, takim jak np. Google Optimize, będziesz mógł śledzić wiele wskaźników i dzięki nim porównywać wyniki różnych landinga page.
Do stworzenia landing page nie potrzebujesz sztabu programistów. Nie jestem grafikiem, ale dzięki narzędziom online, mogę tworzyć proste rzeczy, takie jak poniższy obrazek. Tak samo Ty możesz samodzielnie kreować landing page! Istnieją narzędzia online, które umożliwiają Ci zaprojektowanie strony samemu. Dzięki temu masz większą autonomię i możesz sam decydować o wyglądzie strony. O nich napiszemy niebawem!
P.S. Jeśli chciałbyś zamówić taki landing page, napisz do nas! Chętnie pomożemy!
Chcesz mieć landing page, który sprzedaje?
Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci w tym pomóc.