Profile firmy CEWE kolejny raz na wysokich miejscach raportu SoTrender
Profile CEWE na Facebooku, czyli CEWE FOTOKSIĄŻKA oraz FOTOJOKER, to konsekwentnie realizowana strategia komunikacji. Opieramy ją na publikacji angażujących i różnorodnych w formie treści, które dostosowane są do odpowiednich grup docelowych. Już kolejny raport SoTrender potwierdza, że CEWE należy do czołówki najbardziej rozpoznawalnych i zachęcających do interakcji profili związanych z fotografią.
W opublikowanym w ostatnich dniach raporcie SoTrender za miesiąc marzec 2018 warto się przyjrzeć kategorii fotografia. Właśnie tam można zobaczyć, że profile firmy CEWE, która jest właścicielem marek CEWE i FOTOJOKER, cieszą się bardzo dobrymi wynikami i zawsze znajdują się w klasyfikacji.
Naszymi działaniami marka CEWE, czyli profil CEWE FOTOKSIĄŻKA na Facebooku, kierujemy w emocjonalny aspekt związany ze wspomnieniami. Nazwa profilu związana jest z głównym produktem marki, czyli wysokiej jakości fotoksiążki, którą można zrobić za pomocą specjalnej aplikacji dostępnej na stronie. Przedstawiana w różnych formach komunikacja – począwszy od klasycznych postów tekstowych, aż do publikacji 360 st., przez swoją wrażliwość, nawiązywanie do aktualnych wydarzeń i chęci zatrzymania wspomnień, prezentuje produkt jako wyjątkową i osobistą pamiątkę na lata.
Z kolei komunikację marki FOTOJOKER na portalu Facebook kierujemy do pasjonatów fotografii – amatorów oraz zawodowców. Prezentacja zdjęć z konkursu CEWE Our World is Beautiful, publikacja prostych porad fotograficznych oraz nowości sprzętowych i ofert specjalnych jest doceniana przez grupę docelową.
W ramach prowadzonych działań dla firmy CEWE możemy pochwalić się współpracą z Martą Gałuszewską (zwyciężczyni programu The Voice of Poland), Marcinem Kempskim (fotograf mody) oraz Agnieszką i Mariuszem Majewskimi (para fotografów, brand hero marki CEWE). Odpowiadamy również współpracę z mikroinfluencerami, których zasięgi wpływają na rozpoznawalność poszczególnych marek.
Konkursy, które prowadzimy na obu profilach firmy, cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród grup docelowych i są pozytywnie odbierane. To właśnie publikacje konkursowe CEWE FOTOKSIĄŻKA oraz FOTOJOKER są uwzględnione w raporcie SoTrender jako jedne z najbardziej angażujących treści w kategorii fotografia.
źródło: raport SoTrender marzec 2018
W zaangażowaniu fanpage FOTOJOKER jest niekwestionowanym liderem w kategorii fotografia. Mimo 15% spadku w porównaniu do poprzedniego miesiąca, utrzymał 1. miejsce. Z kolei profil CEWE FOTOKSIĄŻKA zanotował aż 40% wzrost wskaźnika, co pozwoliło w raporcie zająć 3. miejsce w klasyfikacji.
źródło: raport SoTrender marzec 2018
Również liczba aktywności na obu fanpage jest dla nas bardzo zadowalająca. W klasyfikacji profile CEWE FOTOKSIĄŻKA oraz FOTOJOKER zajmują miejsca w pierwszej dziesiątce, co jest dobrą prognozą dla nas na najbliższe miesiące.
źródło: raport SoTrender marzec 2018
W kategorii fotografia fanpage CEWE FOTOKSIĄŻKA i FOTOJOKER rywalizują z profilami firm tj. Canon, Nikon, Instax i Empik.
Pełny raport SoTrender za miesiąc marzec 2018 można pobrać ze strony: http://s3trends.s3.amazonaws.com/poland/facebook/201803/201803.pdf
Agencja Green Parrot prowadzi działania z zakresu Social Media dla firmy CEWE od września 2017 r. W ramach naszej współpracy, oprócz tworzenia atrakcyjnego contentu i optymalizacji działań mediowych na portalu Facebook: https://www.facebook.com/cewefotoksiazka/ oraz https://www.facebook.com/fotojoker/, odpowiadamy również za prowadzenie komunikacji na profilu @cewe_fotoswiat (https://www.instagram.com/cewe_fotoswiat/) na platformie Instagram
Autor:
Łukasz Fijałkowski / Social Media Specialist