Big tech za wszelką cenę próbuje rozgryźć zagadkę urządzenia, które mamy nosić na głowie. Do tej pory jedyna akceptowalna przez konsumentów technologia to stare, dobre okulary i słuchawki. Wydaje się, że wszystko, co przesłania naszą twarz czy głowę, a nie dodaje nam punktów w interakcjach społecznych, musi ponieść porażkę.
Rozpoznawanie twarzy, czytanie emocji i wyrażanie ich to jedna z naszych najważniejszych funkcji. Znamy nawet zjawisko pareidolii, czyli dostrzegania twarzy, tam, gdzie ich nie ma: w układzie chmur czy przedmiotach nas otaczających. Zegarki ze wskazówkami na fotografiach i w sklepach zazwyczaj nastawione są na 10:10, co ma wywoływać u nas pozytywne skojarzenie z „uśmiechniętym” cyferblatem.
Wydaje się, że wygrywającą kombinacją w headseatch musi być zastosowanie sprawdzonej i akceptowanej formuły okularów przeciwsłonecznych. Choć wynalazek Meta i Ray-Ban wciąż budzi pewne wątpliwości, to chyba jest on dobrym kandydatem na zwycięzcę w tym segmencie.
W ray-banach wyglądamy lepiej, a okulary od Apple, jak zauważył Scott Galloway, to po prostu bardzo drogi środek antykoncepcyjny.
Spis treści:
Meta rozwija projekt inteligentnych okularów we współpracy z Ray-Ban
Google po raz kolejny opóźnia wycofanie third-party cookie
Pedigree stworzyło muzykę na podstawie merdania psich ogonów
TikTok w USA nie zniknie — przynajmniej na razie
LinkedIn wprowadza opcję Premium dla stron firmowych
Coca-Cola miażdży swoje logo w kampanii o recyklingu
Musk uruchamia aplikację Connected TV w technologii Video Push
Czujesz? Pachnie jak w McDonald’s!
Shorty
Weekly Tool
Wiedza z bloga
Meta rozwija projekt inteligentnych okularów we współpracy z Ray-Ban
Marzenie o inteligentnych okularach nabiera kształtów — Meta we współpracy z Ray-Ban wprowadza nowe funkcje do swojego projektu.
Okulary weszły na rynek w zeszłym roku i spotkały się dużym uznaniem. Mają wbudowaną kamerę, a także mikrofon oraz głośniki. Dzięki kolejnym aktualizacjom użytkownicy urządzenia będą mogli korzystać z wideorozmów przy użyciu WhatsAppa czy Messengera. Poza tym kamera, w połączeniu z rozwiązaniami AI, ma służyć m.in. do tłumaczenia tekstów, które widzimy, wyszukiwania odpowiedzi w Internecie czy robienia zdjęć bez konieczności wyciągania telefonu.
Rozwiązania są testowane od końca ubiegłego roku i udostępnione w wersji beta posiadaczom okularów w USA i Kanadzie. Sam wygląd okularów również został rozszerzony o nowe modele.
Google po raz kolejny opóźnia wycofanie third-party cookie
To już trzeci raz, kiedy Google przesuwa pierwotny termin wprowadzenia zmian. Tym razem nie podano konkretnej daty, z wyjątkiem przypuszczeń o 2025 roku.
Decyzja o opóźnieniu wycofania plików cookie nigdy nie była całkowicie w rękach Google. Gigant technologiczny w tym zakresie musi ściśle współpracować z Competition and Markets Authority (CMA) z siedzibą w Wielkiej Brytanii, aby mieć pewność, że narzędzia Google zastępujące funkcję śledzenia i pomiaru plików cookie (Privacy Sandbox) nie będą antykonkurencyjne.
Koncepcja Privacy Sandbox spotkała się z zastrzeżeniami innych firm z branży technologicznej, wydawców i agencji reklamowych. Niektórzy twierdzą, że narzędzia te są trudne w obsłudze, a inni, że nie zastępują odpowiednio wielu funkcji plików cookie lub dają Google zbyt dużo uprawnień.
CMA nie jest jedynym organem, który obawia się Privacy Sandbox. Information Commissioner’s Office (ICO) z siedzibą w Wielkiej Brytanii sporządziło raport, w którym stwierdzono, że Privacy Sandbox może pozwolić reklamodawcom na identyfikację konsumentów.
Pedigree stworzyło muzykę na podstawie merdania psich ogonów
Marka Pedigree wykorzystała psie, machające ogony do przygotowania najnowszej kampanii i zamieniła je w… batuty wyznaczające rytm Narodowej Orkiestrze Symfonicznej Polskiego Radia.
Okazuje się, że tempo machania psich ogonów stale się zmieniało się i mało wpływ na charakter utworu. Wraz z wahającym się poziomem ekscytacji muzyka z szybkiej i głośnej, stawała się spokojna i cicha.
W ramach Orkiestry Psich Ogonów powstało 10 utworów, których można posłuchać m.in.na Spotify. Każde odtworzenie utworu Pedigree to udzielenie wsparcia fundacji, która pomaga psiakom znaleźć nowe, kochające domy.
Kongres w Stanach uchwalił ustawę, zgodnie z którą aplikacja TikTok może zostać zakazana. Przepis zmusza ByteDance, chińską spółkę-matkę TikToka, do sprzedaży pod groźbą skutecznego zakazu dystrybucji platformy na terenie USA. Sprawa trafia do prezydenta Joe Bidena, który zobowiązał się do jej podpisania, jeśli przejdzie ona przez obie izby kongresu. ByteDance miałby aż rok na sfinalizowanie sprzedaży TikToka.
Ustawodawcy i urzędnicy wywiadu obawiają się, że kontrolowanie TikToka przez chińską platformę może zagrozić danym użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Powodem tej niepokojącej sytuacji jest to, że chińskie prawo dotyczące bezpieczeństwa narodowego, które może zmusić działające tam firmy do przekazywania informacji wewnętrznych.
Coca-Cola miażdży swoje logo w kampanii o recyklingu
W najnowszej kampanii, która wspiera akcję „Świat bez odpadów”, marka miażdży swoje logo. W ten sposób firma chce rozpromować ideę, że zrównoważony rozwój to zbiorowa odpowiedzialność i zachęcić do recyklingu swoich klientów.
Zdjęcia i filmy przedstawiają logo Coca-Coli po zgnieceniu puszki w procesie recyklingu. To wezwanie do działania umieszczone również z boku puszki ma na celu zwrócenie uwagi na temat recyklingu i skłonić konsumenta do podjęcia konkretnych działań po wypiciu kultowego napoju.
Coca-Cola to przykład jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Dlatego, mimo zniszczenia logotypu, nie mamy wątpliwości, o jaki brand chodzi, m.in. dzięki zastosowaniu prostej formy i charakterystycznej kolorystyki.
Pozostaje jednak drażliwy aspekt greenwashingu — patrząc na skalę produkcji Coca-Coli i generowanego przez nią zanieczyszczenia środowiska. Marka próbuje wykorzystać kampanię do promowania się jako świadomej ekologicznie, co w skali makro nie ma większego zastosowania.
LinkedIn wprowadza opcję Premium dla stron firmowych
Popularna platforma społecznościowa rozszerza swoją ofertę Premium, tym razem dla stron firmowych. W opcji płatnej będzie można korzystać z następujących funkcji:
niestandardowe przyciski CTA, taki jak „Odwiedź witrynę” lub „Skontaktuj się z nami”,
podgląd tego, kto odwiedza naszą stronę,
opinie i referencje klientów widoczne na profilu marki,
asystent pisania wspomagany przez sztuczną inteligencję,
automatyczne zapraszanie zaangażowanych członków do obserwowania strony.
Aby uruchomić opcję Premium, musisz mieć uprawnienia na poziomie superadministratora. Koszt subskrypcji to $99.99 miesięcznie.
Musk uruchamia aplikację Connected TV w technologii Video Push
X (wcześniej znany jako Twitter) uruchamia aplikację telewizyjną — Connected TV, która poszerzy dostęp do treści wideo i ma być dostępna na większość telewizorów Smart TV.
Dzięki niej użytkownicy będą mogli nie tylko rozpocząć oglądanie na swoim urządzeniu mobilnym, ale także kontynuować oglądanie na innych urządzeniach typu Smart TV. Firma zapowiada również wprowadzenie wielu funkcji opartych o sztuczną inteligencję, które będą sugerować treści na podstawie zainteresowań użytkowników.
Zmiany i rozszerzenie działalności X są spowodowane m.in. spadkiem zainteresowania reklamodawców i przeniesieniem budżetów do innych aplikacji. Connected TV na ten moment nie będzie zawierać żadnych reklam, ale może się to zmienić w przyszłości.
Wsiadasz do windy i wiesz, że chwilę wcześniej jechał nią ktoś z frytkami z McDonald’s. To insight wykorzystał oddział marketingu w Holandii i postawił na kultowy zapach w najnowszej kampanii.
Węch to jeden z najsilniejszych zmysłów, które działają na naszą wyobraźnię, a jednak w świecie reklamy jest stosowany dość rzadko. W Utrechcie i Lejdzie pojawiły się żółte i czerwone billboardy, które na pierwszy rzut oka wydają się puste, jednak gdy zbliżysz się na odległość około 5 metrów, pojawia się wyraźny aromat frytek z McDonald’s.
Wywołanie potrzeby zakupu poprzez celowe rozprowadzanie zapachu jest taktyką w wielkopowierzchniowych marketach. Aromat świeżego pieczywa roznosi się po całym sklepie, a to sprawia, że robimy się głodni i kupujemy więcej. W odniesieniu do przestrzeni miejskiej i wykorzystania jako formy zaproszenia do restauracji, by zaprosić gości do restauracji, to pierwszy taki przypadek.
Threads testuje opcje wysyłania wiadomości prywatnych, niemniej odbywa się to za pośrednictwem skrzynki odbiorczej na Instagramie.
„Bring back Vine?” – takie pytanie zadał Elon Musk swojej społeczności na platformie X. Czy niegdyś popularna platforma ma szansę wrócić na rynek mediów społecznościowych?
Już 7 maja Apple organizuje kolejną konferencję produktową, tym razem spodziewamy się nowych modeli iPadów i akcesoriów.
Weekly Tool
Dzisiaj polecimy Wam rozwiązanie, które ułatwi codzienną obróbkę filmów dzięki dodawaniu napisów. Captions.ai, wspierany przez sztuczną inteligencję, pozwala na szybką transkrypcję tego, co mówisz na wideo.
Co więcej, dzięki stale rozwijanym funkcjom edycji masz możliwość dostosowania stylu napisów dokładnie do swoich preferencji.
Pozostało 50% tekstu - jeśli chcesz przeczytać więcej, zapisz się do GreenLettera