Masz już swoje ulubione narzędzia marketera? A może dzięki naszej liście 50 tooli znajdziesz nowych faworytów? Poznaj apki, wtyczki i programy przydatne w pracy każdego, kto zajmuje się marketingiem. W naszym zestawieniu znajdziesz zarówno sprawdzone, popularne rozwiązania, jak i perełki, o których wiedzą tylko nieliczni!
Social Media
Buffer– pomaga wprowadzeniu wielu kont w social media. Dzięki temu narzędziu nie trzeba skakać pomiędzy aplikacjami – wszystko zrobisz w jednym miejscu, z poziomu jednego panelu. Bezpłatny plan obejmuje do 3 kanałów komunikacji. Koniec z chaosem w planowaniu publikacji w mediach społecznościowych!
squarelovin– w jednym miejscu, z poziomu desktopa, masz dostęp do analityki na temat profilu na Instagramie, jak i możesz zarządzać treściami generowanymi przez followersów.
NapoleonCat – to polskie narzędzie oferuje naprawdę wiele: planowanie działań we wszystkich firmowych socialach (włączając LinkedIn i Wizytówkę Google Moja Firma), raportowanie, moderację profili w mediach społecznościowych i odpowiadanie na wiadomości. Wszystko w jednym miejscu!
Unfold – to aplikacja na iOS i Androida, która pozwala łatwo i szybko tworzyć profesjonalnie wyglądające kreacje do postów, animacje czy Storiesy z napisami.
Tagsfinder.com – nie masz pomysłu, jakich użyć hashtagów? To narzędzie wygeneruje je na podstawie podanych słów kluczowych. Jak to działa? Wybierz od 1 do 5 key words, język, możesz też wykluczyć niechciane słowa.
Fanpage Karma– to narzędzie dostarcza wielu wartościowych informacji na temat strategii publikowania i wydajności profili w mediach społecznościowych (takich jak Facebook, Instagram czy YouTube). Idealne rozwiązanie, jeśli chcesz szczegółowo przeanalizować i zoptymalizować profile w socialach.
Analityka internetowa
hotjar – wypróbuj to narzędzie, jeśli chcesz w efektywny sposób monitorować działania użytkowników i zrozumieć site traffic. Narzędzie pozwala m.in. na szybkie stworzenie heatmaps czy nagrywanie wizyt w witrynie, żeby lepiej zrozumieć, czego poszukują i jak się zachowują odwiedzający.
Crazyegg – to platforma do szczegółowej analizy zachowań użytkowników. Pomoże Ci ona poprawić UX oraz zwiększyć współczynnik konwersji i ROI. Oferuje tworzenie heatmaps, nagrań sesji, przeprowadzanie testów A/B i wiele więcej.
Mixpanel – tool umożliwia śledzenie zachowań klientów i KPI w witrynach i aplikacjach mobilnych. Dostarcza szczegółowych danych na temat interakcji użytkowników z Twoim produktem cyfrowym. Dostępny w darmowej i płatnej wersji. Z Mixpanel korzystają tacy gracze jak Uber czy BuzzFeed.
Matomo (dawniej Piwik) – to potężna platforma do analityki internetowej. Chwali się tym, że zapewnia wysokiej jakości ochronę danych i dba o prywatność Twoich klientów. Dostępny jest 21-dniowy bezpłatny okres próbny.
Narzędzia marketera: SEO
Siteliner – to narzędzie, które jest bardzo przydatne przy audycie SEO strony internetowej. Siteliner pozwala m.in. zidentyfikować błędy czy zduplikowany content. Dzięki aplikacji dowiesz się też, ile waży i jak szybko ładuje się strona i jak wypada na tle konkurencji. Dostępna jest wersja darmowa i płatna.
Nibbler – pomocny w testowaniu stron www. Po wpisaniu adresu url narzędzie szybko stworzy raport na temat m.in SEO z ocenami w skali 1-10.
Ubersuggest – to bezpłatne narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych. Dzięki niemu nie tylko zidentyfikujesz cenne key words, ale poznasz też intencje wyszukiwania. Tool pozwala też uzyskać wgląd w strategie, które z powodzeniem stosuje konkurencja.
SimilarWeb– zobacz, jak sobie radzi konkurencja w przypadku stron firmowych i aplikacji mobilnych. Bezpłatna wersja dostarczy Ci cennych informacji m.in. o tym, jakie rozwiązania mediowe i performance wykorzystuje konkurencja czy jak dużo ruchu na stronie generują przekierowania z mediów społecznościowych.
Copywriting
MeetEdgar -narzędzie z pewnością przyda się do recyklingu treści. Dzięki niemu zautomatyzujesz udostępnianie contentu typu „evergreen” w social media. Możesz bezpłatnie korzystać z wersji próbnej przez miesiąc.
Jasnopis – must have dla copywriterów, przygotowujących na co dzień krótsze i dłuższe teksty: opisy produktów, artykuły na bloga, specjalistyczne materiały. Narzędzie oceni, czy copy jest czytelne i przyjazne odbiorcy. Zaznaczy m.in. trudne słowa i zbytnio skomplikowane zdania.
Copyscape – zobacz czy content, którego tworzenie zlecasz, nie jest plagiatem. Narzędzie pozwoli Ci też sprawdzić, czy treści z Twojej strony nie pojawiają się w innych miejscach w Internecie.
Google Scholar– piszesz specjalistyczny tekst i brakuje Ci odpowiedniej literatury? Wypróbuj Google Scholar. W wynikach wyszukiwania znajdziesz jedynie sprawdzone, wysokiej jakości naukowe artykuły i badania.
LanguageTool – to przydatne narzędzie do sprawdzania gramatyki, stylu czy interpunkcji w copy. Narzędzie obsługuje różne języki. Można je zainstalować jako wtyczka do przeglądarek Safari i Chrome.
Grafika
Visme – prosta w użyciu, intuicyjna aplikacja do tworzenia grafik, postów do social media, prezentacji, a nawet wideo. Z korzystaniem z niej poradzi sobie każdy – kreacje tworzy się metodą „przeciągnij i upuść”.
Pixabay – to jeden z najbardziej popularnych banków zdjęć i filmów stockowych. Ale nie tylko. Znajdziesz tu również obszerną bazę ilustracji i dźwięków (przydatnych w produkcji podcastu lub reklam wideo online).
Whimsical – przydatne narzędzie do digitalizacji narysowanych na kartce mapy myśli czy schematów projektowanych procesów. Następnie możesz je zaprezentować współpracownikom lub klientom. Dostępna jest darmowa i płatna wersja.
ColourLovers.com – świetne miejsce do poszukiwania inspiracji i najlepszych rozwiązań, jeśli zastanawiasz się właśnie nad doborem odpowiedniej palety barw do swojego projektu. ColourLovers to setki trendów, palet i barw od społeczności Colour Lovers.
TinyPNG – tool online, który umożliwia zmniejszenie rozmiaru zdjęcia lub grafiki bez straty jakości. Możesz skompresować pliki jpg, png i WebP i jednocześnie załadować do 20 zdjęć, o wadze max. 5MB każde.
Narzędzia marketera: E-mail marketing
Bouncer – to narzędzie do weryfikacji adresów e-mail. Uwalnia ono od konieczności manualnego sprawdzania, czy dany mail jest nieaktywny lub nieprawdziwy. Dzięki aplikacji wzrośnie dostarczalność Twoich kampanii mailowych.
Woodpecker – aplikacja do tworzenia spersonalizowanych wiadomości. Nie obawiaj się – nie wyglądają one jak masowo wysyłane maile. Wręcz przeciwnie. Woodpecker oferuje użytkownikom nieskończenie wiele możliwości personalizacji.
Mailchimp – to jedno z najpopularniejszych narzędzi do kampanii e-mail marketingowych. Korzystanie z Mailchimpa jest naprawdę wygodne i intuicyjne. Działa w trybie przeglądarkowym. Buduje bazę klientów na podstawie formularzy webowych i kategoryzuje ją według m.in. płci, wieku czy lokalizacji. Posiada też moduł testowy A/B. Do tego można wysyłać subskrybentom spersonalizowane maile na urodziny czy na święta.
Narzędzia marketera: Marketing automation
user.com – to kombajn do marketing automation, który warto przetestować. Ta wielofunkcyjna platforma pomoże w generowaniu leadów, e-mail marketingu czy analityce sprzedaży. Na pewno przyda się działom marketing & sales.
AI Writer – to narzędzie jest pomocne w tworzeniu różnych wersji artykułu. Bardzo przydatny tool przy dystrybucji treści na większą skalę. Dzięki niemu czas poświęcony na research znacznie się skraca.
Unbounce – program wygląda jak typowy kreator landing page’ów, ale oprócz tego oferuje kilka przydatnych funkcji, które pomogą Ci zautomatyzować działania marketingowe. Przykładowo, pozwala na automatyczne zastąpienie niektórych słów kluczowych w witrynie, aby pasowały one do wyrażeń wyszukiwanych przez użytkowników.
ActiveCampaign– to jedna z najbardziej znanych zintegrowanych platform do marketing automation. Oferuje użytkownikom szereg narzędzi m.in do e-mail marketingu i CRM.
Play.ht – to ciekawe narzędzie pozwala na automatyczne tworzenie wersji audio artykułu. Dzięki niemu łatwo wygenerujesz player z wersją audio na swoim blogu. Możesz dodatkowo personalizować głos lektora, masz też dostęp do statystyk na temat czasu słuchania audio.
Zarządzanie zespołem
Miro – to aplikacja, która pozwala na pracę grupową na współdzielonych boardach. Można z niej korzystać w trybie zdalnym, ale nie tylko. Apka jest wyposażona w imponującą ilość templatek zgodnych z metodykami design thinking. Można je modyfikować lub tworzyć swoje szablony. Miro sprawdza się w pracy nawet w kilkanaście osób – w zespole i z klientem.
Zendo – to polski tool łączący funkcjonalności CRM’u i portalu klienta. Został zaprojektowany do freelancerów i małych firm usługowych chcących usprawnić komunikację z klientami, obsługę zamówień i rozliczeń. Oferuje przydatne funkcje jak: współdzielona skrzynka odbiorcza, wysyłanie wycen i przyjmowanie płatności w konwersacji czy sprzedaż sproduktyzowanych usług (jak np. audyt SEO). Wkrótce planują również dodać rozliczanie usług w abonamencie (jak np. prowadzenie fanpage na Facebooku).
Pipedrive – to prosty w obsłudze tool do zarządzania sprzedażą i CRM. Narzędzie sprawdza się świetnie w małych i średnich zespołach sprzedażowych. Oferuje wiele przydatnych funkcji, np. zarządzanie lejkiem, prognozowanie sprzedaży czy integracja poczty e-mail.
Clockify – to darmowe rozwiązanie dla zespołów. Dzięki niemu łatwo sprawdzisz, ile czasu zajmuje wykonanie jakiegoś zadania, szybko też prześledzisz tygodniowy harmonogram pracy.
Notion.so – idealny tool do pracy w digitalowym zespole, który wyróżnia się estetycznym i intuicyjnym interfejsem. Umożliwia m.in. współdzielenie notatek czy ułożenie roadmapy i workflow w projekcie. Z Notion.so korzystają m.in. Spotify i Pixar.
Narzędzia marketera: Workflow
Todoist – dzięki tej aplikacji poprawisz swoją produktywność. Nadaje się do korzystania w pracy i w życiu prywatnym. Narzędzie to ułatwia zorganizowanie sobie pracy i listy zadań na nadchodzące dni.
Noisli – to aplikacja, która pomoże Ci się skupić w pracy i dzięki temu zwiększyć produktywność. Umożliwia generowanie dźwięków takich jak szum lasu czy odgłos burzy (można je też ze sobą dowolnie miksować). Biblioteka audio jest naprawdę bogata.
Any.do – to prosta w użyciu aplikacja, w której wygodnie odhaczysz kolejne zrealizowane zadania. Zaletą Any.do jest to, że łączy się z innymi wybranymi narzędziami, np. kalendarzem Google. Do tego uruchomisz ją nie tylko na komputerze czy smartfonie, ale też na smartwatchu.
Evernote – dzięki tej apce zapomnisz o chaosie w notatkach – wszystko będzie uporządkowane i dostępne w jednym miejscu. Evernote pozwala na zapisywanie, organizowanie i przeglądanie nie tylko notatek tekstowych, ale też zdjęć i plików dźwiękowych.
UX/UI
LimeSurvey – ułatwia przeprowadzanie ankiet, a także bezpieczne przechowywanie i analizowanie pozyskanych danych. Narzędzie jest bardzo przydatne w badaniu potrzeb przyszłych użytkowników. Dzięki niemu zbierzesz też feedback o makiecie cyfrowego produktu. W porównaniu z ankietami Google jest to bardziej zaawansowany tool: odpowiedzi mogą prowadzić ankietowanego w różnych kierunkach, a nie liniowo. Co ważne, LimeSurvey możesz postawić na własnym serwerze.
Origami Studio – to bezpłatny tool stworzony przez Facebooka. Jest przydatny do szybkiego i przyjemnego tworzenia prototypów.
Uizard – to platforma do UI designu, stworzona dla tych, którzy chcą zaprojektować cyfrowy produkt, ale niekoniecznie mają do tego zaawansowane umiejętności. Łatwy i intuicyjny interfejs, metoda „drag&drop”, biblioteka z szablonami i komponentami – to najważniejsze elementy tego narzędzia.
Can’t Unsee – to wciągająca gra, dzięki której sprawdzisz swoją wiedzę (i wyczucie) na temat UX/UI na kilku poziomach trudności. Na czym polega zabawa? To proste: zdobywasz punkty za wskazanie prawidłowego designu.
Podcasty
Buzzsprout – to jedno z najlepszych narzędzi marketera do podcastów dostępnych na rynku. Służy do publikacji, promocji i analityki podcastów. Dzięki Buzzsprout nowe odcinki trafiają od razu na wszystkie największe platformy streamingowe – wystarczy kilka kliknięć.
Descript – to tool do przekształcania mowy w tekst, który przyspiesza proces powstawania podcastu. Dzięki niemu możesz edytować podcast jak tekst, np. wycinać słowa.
Headliner – Must have podcastera. Narzędzie pozwala na tworzenie wersji wideo podcastów i krótkich zajawek do social media. Darmowa wersja pozwala na tworzenie 5 filmów miesięcznie.
Audacity – to zaawansowany, ale prosty w obsłudze program typu open source do rejestracji i edycji dźwięków. Z pewnością przyda się każdemu podcasterowi. Oferuje m.in. łatwy import, eksport i łączenie plików, jak i funkcje wycinania, kopiowania i wklejania. Idealne narzędzie dla osób, które nie zajmują się profesjonalnie edycją audio.
Narzędzia marketera: influencer marketing
Social Blade – narzędzie pomaga w identyfikowaniu idealnych kandydatów do współpracy z Twoim brandem. Apka pozwala m.in. sprawdzić, który twórca najlepiej angażuje swoich fanów, a kto ma fake followersów. Dzięki Social Blade wybór idealnego influencera do Twojej kampanii będzie o wiele łatwiejszy.
Modash.io – to kolejne przydatne narzędzie do researchu rynku influencerów. Dzięki niemu sprawdzisz, który twórca jest popularny i ma zaangażowaną społeczność. Apka pozwala na szybkie przeanalizowanie kont aż ok. 100 mln twórców obecnych na TikToku, YouTube czy Instagramie.
Influence Grid – to tool dla Ciebie, jeśli planujesz kampanie na TikToku za granicą. Dzięki Influence Grid łatwo wyszukasz międzynarodowych influencerów, z którymi warto współpracować.