Każda dobrze zoptymalizowana strona www powinna je zawierać. Dowiedz się, czym są nagłówki H1-H6.
Nagłówki H1-H6: definicja
Nagłówki H1-H6 to elementy kodu, które wyznaczają strukturę strony www. Wielka litera H jest skrótem od słowa header (ang. nagłówek), a inne określenia H1-H6 to: znaczniki nagłówkowe HTML, headlines czy header tags.
Najważniejszą rolą nagłówków H1-H6 jest pomoc w optymalizacji strony i hierarchiczne uporządkowanie jej rozkładu. Im wyższa cyfra przy H, tym wyższa pozycja nagłówka. Jednak najczęściej stosuje się jedynie nagłówki do poziomu H3, które pozwalają już wystarczająco usystematyzować treści i zapewnić przejrzystość tekstu.
Co oznaczają poszczególne nagłówki: H1, H2, H3, H4, H5 i H6?
Nagłówki H1-H6 informują roboty Google, jak mają indeksować witrynę, jeśli chodzi o jej strukturę. Każdy z nich ma swoje zastosowanie. Przeanalizujmy to na przykładzie artykułu o pomysłach na zupy.
- Nagłówek H1 – jest tytułem wpisu lub nazwą kategorii i używa się go jeden raz w obrębie jednej podstrony. Powinien zawierać frazę kluczową i trafnie oddawać tematykę artykułu. Przykład: Najlepsze pomysły na zupy.
- Nagłówek H2 – to podtytuł tekstu, który dzieli tekst na bloki tematyczne. Może być ich wiele i warto także w nich zawrzeć słowa kluczowe, szczególnie frazy long tail. Przykład: Pomysły na zupy z warzyw.
- Nagłówek H3 – inaczej śródtytuł, może wskazywać na jeszcze bardziej skonkretyzowane części podrozdziałów, np. akapity. Przykład: Zupy z warzyw zielonych.
- Nagłówki H4-H6 – wykorzystuje się w dłuższych tekstach o bardzo rozbudowanej strukturze. Przykład: Kremy z pieczonych warzyw zielonych.
Dlaczego warto stosować nagłówki?
Chociaż nagłówki H4-H6 nie mają bezpośredniego wpływu na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, to ich obecność może pomóc w:
- stworzeniu witryny przyjaznej użytkowników, ze względu na swoją przejrzystość i łatwość nawigacji;
- zwiększeniu dostępności strony, dzięki poprawnej indeksacji przez roboty Google;
- umieszczeniu odpowiedniej liczby fraz kluczowych w sposób naturalny i przemyślany;
- uporządkowaniu treści na stronie www, dzięki czemu łatwiej jest ją później modyfikować i aktualizować.
Chcesz, by o Twój marketing zadbali specjaliści? Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc!