Biuro Warszawa

(022) 254 03 31

info@greenparrot.pl

ul. Szturmowa 9/13

Warszawa

Biuro Katowice

(022) 254 03 31

info@greenparrot.pl

plac Wolności 3/4

Katowice

19 grudnia 2018

Marki kosmetyczne na Instagramie

Instagram rośnie w siłę i inwestuje w coraz to nowsze funkcje. Ponadto, to właśnie na instagramie fanki marek kosmetycznych są najbardziej aktywne i chętnie dyskutują na tematy z branży beauty. Jak skutecznie zaangażować i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom instagramerów?

Natura serwisu Instagram jest nieco inna niż Facebooka – komunikacja na Instagramie musi być spójna estetycznie, nienachalna ofertowo i ciekawa contentowo.

Ale jest jeszcze jeden najważniejszy element, bez którego reszta nie ma znaczenia – zdjęcia muszą być ładne, jak najbardziej naturalne i przypominające posty blogerek, czy znajomych, których obserwują użytkownicy. Fotografie muszą być apetyczne, miłe dla oka – przedstawiające wszystko w możliwie jak najkorzystniejszy sposób.

 

 

Warto korzystać także z treści publikowanych przez klientów (User Generated Content) dzięki czemu zyskujemy na autentyczności oraz pokazujemy tym samym klientom, że obserwujemy ich treści i doceniamy je.

Od kiedy na Instagramie pojawiły się relacje [Instagram Stories], dostępne przez 24h z możliwością zachowania ich w Highlights [wyróżnione, podzielone na kategorie relacje] cieszą się niesłabnącą, a wręcz wciąż rosnącą popularnością. Obecnie użytkownicy nawet chętniej przeglądają relacje znajomych i obserwowanych marek niż scrollują feed.

 

 

Jak można wykorzystać Instagram Stories?

  1. Ankiety – to świetna opcja do zaangażowania fanów, którzy bardzo chętnie oddają głosy na preferowane przez siebie aktywności, czy produkty.
  2. Zadawanie pytań – tę opcję możemy wykorzystać nie tylko po to, by uzyskać informacje na dany temat – możemy także zbierać pytania od obserwujących, by później odpowiedzieć w relacji w formie statycznej lub live chat video.
  3. Live video i video – to atrakcyjna forma dzięki której użytkownicy mogą lepiej poznać markę oraz produkty.
  4. Emoji Slider – dzięki tej formie fani mogą wyrazić emocje i zaangażować się w publikację.
  5. Oznaczanie produktów – pomaga w najszybszy sposób przejść do sklepu. Dodatkowo takie oznaczenie produktu jest ciekawe i intuicyjne dla użytkowników.
  6. Przekierowanie na stronę – możliwość linkowania pozwoli na przejście na dowolną, docelową stronę, na którą chcemy przekierować fanów.
  7. Zachęcenie do obserwowania – taki format jest doskonały do wykorzystania w formie reklamowego Instagram Stories – pomoże dotrzeć do potencjalnych obserwatorów i zachęci ich do przejścia na Instagramowy profil marki.
  8. Przekazanie treści edukacyjnych i CSR-owych – relacje to nie tylko komunikacja produktowa, ale także możliwość przekazania filozofii marki za pomocą serii relacji, które tworzą historię.

Ustawienia prywatności

Dostostuj ustawienia

Ta strona będzie:

  • Zapamiętaj ustawienie uprawnień do plików cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, które wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • Śledź, co wkładasz do koszyka
  • Uwierzytelnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto użytkownika
  • Zapamiętaj wybraną wersję językową
  • Zapamiętaj ustawienia mediów społecznościowych
  • Zapamiętaj wybrany region i kraj

Ta strona nie będzie:

  • Zapamiętaj swoje dane logowania
  • Śledź odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • Śledź swoją lokalizację i region w oparciu o Twój numer IP
  • Śledź czas spędzony na każdej stronie
  • Zwiększ jakość danych funkcji statystycznych
  • Dostosuj informacje i reklamy do swoich zainteresowań na podstawie np. treść, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania lub kierowania
  • Gromadzenie informacji umożliwiających identyfikację osoby, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

Ta strona będzie:

  • Zapamiętaj ustawienie uprawnień do plików cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, które wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • Śledź, co wkładasz do koszyka
  • Uwierzytelnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto użytkownika
  • Zapamiętaj wybraną wersję językową
  • Zapamiętaj ustawienia mediów społecznościowych
  • Zapamiętaj wybrany region i kraj
  • Śledź odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • Śledź swoją lokalizację i region w oparciu o Twój numer IP
  • Śledź czas spędzony na każdej stronie
  • Zwiększ jakość danych funkcji statystycznych

Ta strona nie będzie:

  • Zapamiętaj swoje dane logowania
  • Wykorzystuj informacje do dostosowanej reklamy ze stronami trzecimi
  • Pozwala łączyć się z serwisami społecznościowymi
  • Zidentyfikuj urządzenie, z którego korzystasz
  • Zbierz dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz lokalizację

Ta strona będzie:

  • Zapamiętaj ustawienie uprawnień do plików cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, które wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • Śledź, co wkładasz do koszyka
  • Uwierzytelnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto użytkownika
  • Zapamiętaj wybraną wersję językową
  • Zapamiętaj ustawienia mediów społecznościowych
  • Zapamiętaj wybrany region i kraj
  • Śledź odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • Śledź swoją lokalizację i region w oparciu o Twój numer IP
  • Śledź czas spędzony na każdej stronie
  • Zwiększ jakość danych funkcji statystycznych
  • Wykorzystuj informacje do dostosowanej reklamy ze stronami trzecimi
  • Pozwala łączyć się z serwisami społecznościowymi
  • Zidentyfikuj urządzenie, z którego korzystasz
  • Zbierz dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz lokalizację

Ta strona nie będzie:

  • Zapamiętaj swoje dane logowania
Zapisz
Pliki cookie Aby zapewnić sprawne funkcjonowanie tego portalu, czasami umieszczamy na komputerze użytkownika (bądź innym urządzeniu) małe pliki – tzw. cookies („ciasteczka”). Podobnie postępuje większość dużych witryn internetowych.
Czytaj więcej