Instagram rośnie w siłę i inwestuje w coraz to nowsze funkcje. Ponadto, to właśnie na instagramie fanki marek kosmetycznych są najbardziej aktywne i chętnie dyskutują na tematy z branży beauty. Jak skutecznie zaangażować i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom instagramerów?
Natura serwisu Instagram jest nieco inna niż Facebooka – komunikacja na Instagramie musi być spójna estetycznie, nienachalna ofertowo i ciekawa contentowo.
Ale jest jeszcze jeden najważniejszy element, bez którego reszta nie ma znaczenia – zdjęcia muszą być ładne, jak najbardziej naturalne i przypominające posty blogerek, czy znajomych, których obserwują użytkownicy. Fotografie muszą być apetyczne, miłe dla oka – przedstawiające wszystko w możliwie jak najkorzystniejszy sposób.

Warto korzystać także z treści publikowanych przez klientów (User Generated Content) dzięki czemu zyskujemy na autentyczności oraz pokazujemy tym samym klientom, że obserwujemy ich treści i doceniamy je.
Od kiedy na Instagramie pojawiły się relacje [Instagram Stories], dostępne przez 24h z możliwością zachowania ich w Highlights [wyróżnione, podzielone na kategorie relacje] cieszą się niesłabnącą, a wręcz wciąż rosnącą popularnością. Obecnie użytkownicy nawet chętniej przeglądają relacje znajomych i obserwowanych marek niż scrollują feed.

Jak można wykorzystać Instagram Stories?
- Ankiety – to świetna opcja do zaangażowania fanów, którzy bardzo chętnie oddają głosy na preferowane przez siebie aktywności, czy produkty.
- Zadawanie pytań – tę opcję możemy wykorzystać nie tylko po to, by uzyskać informacje na dany temat – możemy także zbierać pytania od obserwujących, by później odpowiedzieć w relacji w formie statycznej lub live chat video.
- Live video i video – to atrakcyjna forma dzięki której użytkownicy mogą lepiej poznać markę oraz produkty.
- Emoji Slider – dzięki tej formie fani mogą wyrazić emocje i zaangażować się w publikację.
- Oznaczanie produktów – pomaga w najszybszy sposób przejść do sklepu. Dodatkowo takie oznaczenie produktu jest ciekawe i intuicyjne dla użytkowników.
- Przekierowanie na stronę – możliwość linkowania pozwoli na przejście na dowolną, docelową stronę, na którą chcemy przekierować fanów.
- Zachęcenie do obserwowania – taki format jest doskonały do wykorzystania w formie reklamowego Instagram Stories – pomoże dotrzeć do potencjalnych obserwatorów i zachęci ich do przejścia na Instagramowy profil marki.
- Przekazanie treści edukacyjnych i CSR-owych – relacje to nie tylko komunikacja produktowa, ale także możliwość przekazania filozofii marki za pomocą serii relacji, które tworzą historię.