Każdy marketer prawdopodobnie już słyszał o Performance Max. To jeden z najnowszych typów kampanii dostępnych w systemie Google Ads. Dowiedz się, jakie zalety mają kampanie Performance Max i w jakich sytuacjach sprawdzają się najlepiej.
Z tego artykułu dowiesz się:
czym są kampanie Performance Max
jakie mają zalety i wady
jak uruchomić kampanię Performance Max krok po kroku
Performance Max – co to jest?
Performance Max to typ kampanii Google Ads, który został wprowadzony na rynek w 2020 r., a od końca 2021 r. jest dostępny dla wszystkich reklamodawców. Zapewnia dostęp z jednego miejsca do wszystkich zasobów reklamowych Google. Do tego wykorzystuje uczenie maszynowe – chociaż to rozwiązanie nie jest zupełną nowością, bo chociażby automatyczna optymalizacja była już wcześniej dostępne np. w inteligentnych kampaniach produktowych.
To, co różni Performance Max od innych narzędzi korzystających z machine learning jest skala – optymalizacja reklam w ramach jednej kampanii jest możliwa w wielu kanałach. Google automatyzuje kierowanie i wyświetlanie kampanii na podstawie informacji dostarczonych przez reklamodawcę.
Co ważne, od czerwca 2022 r. reklamodawcy mogą samodzielnie przekształcić inteligentne kampanie produktowe i kampanie lokalne w Performance Max. W kolejnych miesiącach Google będzie to robić automatycznie. Pamiętaj, że po zaktualizowaniu do Performance Max nie będzie możliwe tworzenie nowych kampanii lokalnych i inteligentnych kampanii produktowych.
Korzystając z Performance Max wystarczy stworzyć jedną kampanię, żeby wyświetlać reklamy we wszystkich zasobach reklamowych Google Ads:
sieć wyszukiwania
sieć reklamowa
Gmail
Discover
YouTube
Google Maps
Profil firmy
Performance Max wykorzystuje uczenie maszynowe, by automatycznie optymalizować stawki i miejsca, w którym pojawi się reklama. Odbywa się to w czasie rzeczywistym. Po uruchomieniu kampanii Performance Max, system bierze pod szereg informacji, np.:
dane pochodzące ze wszystkich zasobów reklamowych Google
zachowania konsumentów w wielu kanałach
Dlaczego Google wprowadził ten typ kampanii i chce zastąpić nim inteligentne kampanie produktowe i kampanie lokalne? Jest to efekt zmian zachowań zakupowych. Konsumenci coraz częściej wchodzą w interakcję z firmą na wielu urządzeniach i za pomocą wielu kanałów. Automatyzacja i uczenie maszynowe są więc odpowiedzią na te zmiany: pozwalają w czasie rzeczywistym dostosowywać się do zmieniających się realiów na rynku.
Kampanie Performance Max – zalety
Google podaje, że średni wzrost liczby konwersji u reklamodawców korzystających z kampanii Performance Max wynosi 13% (przy podobnym koszcie działania). Jakie są zalety Performance Max?
oszczędność czasu – nie musisz ustawiać oddzielnych kampanii na różne kanały. Oprócz tego korzystasz z automatycznej optymalizacji stawki i miejsca, w którym pojawiają się reklamy
obniżenie kosztów kampanii – dzięki precyzyjnemu targetowaniu
kontrola – dane są dostępne w jednym miejscu i wszystkie zmiany możesz wykonać z poziomu jednego panelu
docieranie do większej liczby odbiorców – dzięki obecności we wszystkich kanałach
podążanie za klientem – konsumenci często wchodzą w interakcję z firmą kila razy na wielu urządzeniach i kanałach, zanim podejmą decyzję zakupową. Obecność w wielu kanałach jest więc atutem.
Kiedy warto korzystać z Performance Max?
Kampania Performance Max sprawdzi się najlepiej gdy:
wiesz dokładnie, jakie są Twoje cele reklamowe i cele konwersji (może to być np. zdobywanie nowych klientów
chcesz w prosty sposób reklamować się w wielu kanałach oferowanych przez Google (np. na YouTube i w sieci wyszukiwania)
zależy Ci na maksymalizacji skuteczności kampanii w wielu kanałach wyświetlania reklam
Wady Performance Max
Nowy typ kampanii od Google, pomimo wielu zalet, ma też kilka minusów. Najważniejsze z nich to:
automatyzacja całego procesu sprawia, że reklamodawca nie ma pełnej kontroli nad tym, w jakich kanałach i jaki rodzaj reklam pojawia w danym momencie. Jeśli więc reklamodawca stawiał wcześniej przede wszystkim na reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania, a inne rodzaje traktował jako uzupełnienie kampanii, korzystając z Performance Max nie ma pewności, że te proporcje będą zachowane
z powodu wykorzystania uczenia maszynowego reklamodawca nie wie też w 100%, jak będą wyglądały adsy,
oszacowanie całkowitych kosztów kampanii nie jest łatwym zadaniem
Jak utworzyć kampanię Performance Max?
Zobacz krótki przewodnik, dzięki któremu łatwo stworzysz nową kampanię Performance Max.
1. Tworzenie kampanii i wybór celu
Zaloguj się do swojego konta Google Ads, następnie naciśnij ikonę z plusem „Utwórz Kampanię” i wybierz „Nowa Kampania”
Wybierz cel kampanii. Pamiętaj, że Performance Max nie jest dostępny dla wszystkich celów. Możesz wybrać „Sprzedaż”, „Potencjalni klienci”, „Ruch w witrynie”, „Wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje”. Możesz też zdecydować się na ostatnią opcję, czyli tworzenie kampanii bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu.
Wpisz nazwę kampanii i przejdź dalej.
2. Ustalanie budżetu i stawki
W sekcji „Budżet i ustalanie stawek” ustal dzienną kwotę, którą chcesz przeznaczać na kampanię
W sekcji „Określanie stawek” można wybrać jedną z dwóch dostępnych strategii:
Maksymalizacja wartości konwersji – możesz dodatkowo wpisać docelowy ROARS
Maksymalizacja liczby konwersji – możesz dodatkowo ustawić docelowy CPA
PRO TIP: Na co najmniej kilka pierwszych tygodni lepiej jest uruchomić kampanię bez określania docelowego CPA/ ROAS. Można je dodać i testować dopiero po upływie założonego czasu.
3. Dodawanie ustawień kampanii
Wskaż lokalizację, na którą chcesz kierować kampanię w w sekcji „Lokalizacje” na stronie „Ustawienia kampanii”
Następnie wybierz język, w którym planujesz wyświetlać reklamy w sekcji „Języki”
W sekcji „Więcej ustawień” znajdziesz nową opcję o nazwie „Rozwinięcie końcowego adresu URL”. Należy tu podać adresy URL, na jakie będą kierowane adsy. Dzięki tej funkcji na podstawie zapytania użytkowników mechanizm zastąpi końcowy adres trafniejszą stroną docelową, jak i automatyczne dostosuje nagłówek w reklamie do zawartości strony.
Możesz też ustalić harmonogram reklam (dni i pory dnia, w których będą się wyświetlać reklamy, jak i datę startu i zakończenia kampanii.
4. Tworzenie grupy zasobów
Grupa zasobów to materiały niezbędne do wyświetlania reklam: obrazy, nagłówki, logo, teksty reklamy, filmy i sygnały o odbiorcach. Są one automatycznie dopasowywane do siebie w zależności od tego, w którym kanale wyświetla się reklama. Pamiętaj, że warto dodać jak najwięcej dobrej jakości materiałów zgodnych z podaną przez Google specyfikacją, bo dzięki temu system uczenia maszynowego będzie mógł stworzyć trafniejsze reklamy, co z kolei pozwoli na skuteczniejsze spełnienie założonych przez Ciebie celów reklamowych.
obrazy – możesz dodać do 20 plików
logo – limit to 5 logo
filmy – limit wynosi 5 plików. Jeśli nie wgrasz żadnego filmu, system może wygenerować wideo automatycznie na podstawie innych przesłanych zasobów
nagłówki – max. 5 nagłówków o długości do 30 znaków
długie nagłówki – max. 5 tego typu nagłówków (limit znaków: 90)
teksty reklamy – 1 tekst do 60 znaków i 4 teksty do 90 znaków
wezwanie do działania – ustawienie domyślne to automatyczne tworzenie CTA, ale możesz dostosować komunikat do swoich potrzeb
opcje adresu URL reklamy – wybierz ścieżkę do adresu URL, który będzie wyświetlany, dodaj końcowy URL dla urządzeń mobilnych
Zasoby uporządkuj według wspólnych tematów, tak jak ma to miejsce w przypadku grup reklam w innych kampaniach dostępnych w ramach Google Ads.
Sygnały dotyczące odbiorców: to nowa opcja, dzięki tym materiałom automatyczna kampania będzie trafniejsza w docieraniu do pożądanych odbiorców. Sygnały dotyczące odbiorców to np. listy niestandardowych odbiorców czy listy remarketingowe.
PRO TIP: Dodaj więcej niż 1 grupę zasobów do swojej kampanii, żeby przetestować, która opcja jest najskuteczniejsza.
5. Dodawanie rozszerzenia reklam
W Performance Max rozszerzenia reklam dodaje się tak, jak w kampanii w sieci wyszukiwania.
mogą one zawierać dodatkowe informacje o Twojej firmie, usłudze lub produkcie
rozszerzenia reklam mogą też zachęcać odbiorców do wykonywania określonych działań (innych niż wejście na stronę www), np. wyświetlenie lokalizacji czy skontaktowanie się z firmą
6. Publikacja kampanii
Jeśli wszystkie poprzednie kroki zostały wykonane prawidłowo, możesz opublikować swoją pierwszą kampanię Performance Max!
Kampanie Performance Max – podsumowanie
Nowy typ kampanii dostępny w systemie Google Ads jest bez wątpienia warty uwagi reklamodawców. Dzięki wykorzystaniu automatyzacji, machine learning i wprowadzeniu nowych, obiecujących funkcji, prowadzenie kampanii w wielu kanałach jest naprawdę proste i oszczędza czas. Co więcej, docieranie do klientów korzystających z różnych urządzeń i kanałów jest skuteczniejsze. W rezultacie osiągniecie większej konwersji i zwrotu z inwestycji jest zdecydowanie łatwiejsze.