Huawei Ads to platforma reklamowa, która pozwala docierać do użytkowników urządzeń Huawei. Jak można wykorzystać ten kanał w marketingu? Dowiedz się więcej o możliwościach, jakie daje reklamodawcom.
Zautomatyzowana platforma marki Huawei jest dostępna dla reklamodawców od stycznia 2020 r. – w Polsce działa od 2021 r. Obecnie można z niej korzystać w ponad 170 krajach. Według informacji z grudnia 2021 r. Huawei Ads jest zintegrowane z ok. 36 tys. aplikacjami na całym świecie – również z polskimi apkami. Firmy czy właściciele sklepów online dzięki Huawei Ads mogą dotrzeć do użytkowników urządzeń Huawei: tabletów i smartfonów.
Treści reklamowe mogą pojawiać się w aplikacjach i usługach własnych Huawei, np:
Ale to nie koniec. Reklamy mogą być również wyświetlane w aplikacjach partnerskich firm. W przypadku Polski tego typu aplikacji jest obecnie ok. 15 tys.
Huawei Ads to pierwsza chińska platforma reklamowa, która oferuje usługi reklamowe typu programmatic poza swoim krajem pochodzenia. Platforma należy do europejskiego systemu reklamowego zatwierdzonego przez IAB Europe.
Huawei Ads działa w ramach Huawei Mobile Services. System powstał, bo urządzenia z logo chińskiego producenta straciły w pewnym momencie dostęp do usług Google, w tym do wyszukiwarki Chrome, Google Maps czy Google Play. Firma z siedzibą w Shenzhen musiała więc stworzyć swój własny ekosystem – tak powstał Huawei Mobile Services. HMS to ekosystem dedykowany urządzeniom Huawei z licznymi aplikacjami, ID Huawei (odpowiednik konta Google), wyszukiwarką, sklepem z aplikacjami (AppGallery) czy usługami płatniczymi. W marcu 2020 r. z systemu HMS korzystało 650 mln użytkowników miesięcznie.
Huawei Ads są wyświetlane zarówno użytkownikom starszych modeli z GSM, jak i nowych smartfonów i tabletów z Huawei Mobile Services. Ile osób korzysta z aplikacji HMS?
Pod koniec 2019 r. liczba użytkowników z Polski posiadających Huawei ID wynosiła ponad 4,1 mln. Jednocześnie ponad 2 mln osób korzystało z aplikacji pobranych z AppGallery.
Firma podaje, że Huawei AppGallery ma ponad 580 mln użytkowników na całym świecie.
Po zarejestrowaniu się do platformy Huawei Ads użytkownicy otrzymują dostęp do wygodnego i prostego w obsłudze panelu, który umożliwia m.in. utworzenie kampanii, analizę prowadzonych działań reklamowych oraz zarządzanie kosztami.
Platforma Huawei Ads umożliwia m.in. ustalenie celów kampanii jak i wybór grup docelowych. Reklamy można kierować na podstawie:
Reklamodawcy mają do wyboru kilka formatów reklamowych, np.:
Użytkownicy Huawei Ads mogą się rozliczać na kilka sposobów: dostępne są modele CPI (Cost Per Install), CPM (Cost Per Mille) i CPC (Cost Per Click).
Do użytkowników smartfonów i tabletów Huawei można dotrzeć dzięki trzem kanałom:
Huawei Ads to ciekawa propozycja chińskiego producenta smartfonów. Nie musi być wcale alternatywą dla dominującego na rynku Google Ads – reklamodawca może korzystać z obu systemów reklamowych. Jakie zalety mają reklamy w Huawei?
Pobierz darmowego e-booka i poznaj inne kanały reklamowe, z których prawdopodobnie jeszcze nie korzystasz!
Reklamodawcy, którzy chcą się reklamować na urządzeniach Huawei mogą samodzielnie zarejestrować się na platformie reklamowej i utworzyć kampanię. Jeśli zależy Ci na profesjonalnym dotarciu do użytkowników smartfonów czy tabletów chińskiego producenta – napisz do nas. Opracujemy dla Ciebie strategię, przygotujemy kreacje i prowadzimy kampanię od początku do końca.
Chcesz zacząć reklamować się na urządzeniach Huawei?
Napisz do nas – chętni Ci w tym pomożemy!