26.11.2021

GreenLetter: telewizyjny rytuał to wciąż wielka świętość

Kai Henniges na okładce GreenLetter

Ci, którzy wieścili rychłą śmierć telewizji muszą być zaskoczeni, jak dobrze trzyma się stara, dobra, linearna narracja. Odbiorcy śledzą ją, naciskając numerki na małym plastikowym przedmiocie rodem z lat 80. Okazuje się jednak, że telewizja to coś więcej niż medium. To rytuał, który kształtuje globalną kulturę i społeczeństwa – a rytuały to bardzo trwałe fenomeny. Telewizja wybiera nam prezydentów, wielu osobom wyznacza rytm dnia, a do tego pozwala na unikalne w świecie mediów współprzeżywanie odbioru treści (do TV są w tej kwestii podobne chyba jedynie gry multiplayer). CTV rośnie i około-telewizyjny AdTech będzie się rozwijał, ale sądzę, że pilot i wieczorne programy informacyjne zostaną z nami na kolejne dekady. Mówi to maniak digitalu. Oto kolejny GreenLetter.

Spis treści GreenLetter:

  1. CTV jest w cenie
  2. Gigant handlu przejmuje startup z branży cyberbezpieczeństwa
  3. Kiedy chatboty pomagają, a kiedy nie
  4. Meta ogranicza możliwość targetowania
  5. Stadion z nową krypto nazwą  
  6. Ikea tworzy muzykę specjalnie na TikToka…
  7. …a TikTok pojawia się na srebrnym ekranie
  8. Roblox wita Nike
  9. Niantic ma swoją wizję metaverse
  10. Spiderman wsiada do elektrycznego auta
  11. Shorty GreenLetter
  12. Weekly tool w GreenLetter
  13. Marketing Automation – czy warto? Wiedza z bloga

Zapisz się na GreenLetter

CTV jest w cenie

Platforma rekomendacji treści Outbrain za 55 mln dolarów przejmie Video Intelligence, szwajcarski start-up zajmujący się kontekstowymi reklamami wideo dla właścicieli mediów cyfrowych i Connected TV.  Technologia kontekstowa i uczenie maszynowe od Video Intelligence pozwala m.in. dodawać odpowiednie treści wideo do artykułów. Na liście klientów VIi jest ponad 1100 wydawców  takich jak Axel Springer. Start-up rozwija też ofertę dla Connected TV, bo wielu reklamodawców zaczyna traktować CTV jako strategiczny marketingowy priorytet. Rynek reklamy CTV rośnie jak na drożdżach. W USA do końca 2021 r. firmy wydadzą na CTV 14,44 mld dolarów, czyli aż o 59% więcej niż rok temu

📰 DigiDay (Paywall)
📰 eMarketer

Gigant handlu przejmuje startup z branży cyberbezpieczeństwa

Schwarz Group, międzynarodowa grupa handlowa, właściciel m.in. supermarketów Lidl i Kaufland, przejmuje izraelski start-up XM Cyber. Transakcja opiewa na 700 mln dolarów. Może wydawać się to dziwnym partnerstwem, ale gigant handlu wierzy, że inwestowanie w cyberbezpieczeństwo przyniesie mu duże korzyści – w końcu coraz więcej transakcji odbywa się w Internecie. XM Cyber przeprowadza dla klientów symulowane cyberataki, aby w ten sposób znaleźć i wyeliminować luki w systemie zabezpieczeń. XM Cyber powstał w 2016 r., a jej współzałożycielem jest były szef Mosadu – Tamir Pardo. Po przejęciu start-up nadal będzie działać niezależnie, oferując pełen pakiet produktów i rozwijając nowe technologie pod obecną marką.

📰 TechCrunch

Kiedy chatboty pomagają, a kiedy nie

Coraz więcej firm korzysta z chatbotów, a te są coraz bardziej ludzkie. Według raportu badaczy z Oxfordu ta humanizacja to miecz obosieczny. Z jednej strony, interakcja z takimi chatbotami może zwiększać satysfakcję klientów, gdy ci mają neutralny stosunek, są zadowoleni lub nawet smutni. Jednak gdy konsument jest w danym momencie podenerwowany, kontakt z “ludzkimi” chatbotami tylko zwiększa jego niezadowolenie, a to przekłada się na negatywną opinię o firmie. Dlaczego? Klienci (często nawet nieświadomie) oczekują, że humanizowane chatboty będą w stanie komunikować się i działać jak człowiek. Dobrze to funkcjonuje, gdy chodzi o proste zadania, takie jak śledzenie przesyłki. Gdy problem już rozgniewanych osób nie zostanie rozwiązany na czacie, ci często reagują agresywnie i „karzą” chatbota oraz firmę niższymi ocenami i niepochlebnymi opiniami. Jak sobie z tym radzić? Firmy powinny najpierw ustalać, jaki nastrój ma klient, a następnie wdrożyć odpowiedniego chatbota.

📰 The Wall Street Journal (Paywall)

Meta ogranicza możliwość targetowania

Meta usunie kilka opcji kierowania reklam, które „ludzie mogą być postrzegane jako wrażliwe”. Od 19 stycznia nie będzie możliwe kierowanie na odbiorców na podstawie tematów związanych ze zdrowiem, orientacją seksualną, praktykami i grupami religijnymi, przekonaniami politycznymi i kwestiami społecznymi. Chodzi o takie wyrażenia jak „kościół katolicki”, „małżeństwo osób tej samej płci” lub „chemioterapia”. Ten ruch ma wynikać z troski o użytkowników.

📰 Marketing Brew

Stadion z nową krypto nazwą

Chyba już nikt nie ma wątpliwości, że kryptowaluty weszły do mainstreamu i nowa nazwa siedziby Los Angeles Lakers ma to potwierdzać. Staples Center zmienia nazwę na Crypto.com Arena, za platformą kryptowalutową z siedzibą w Singapurze. Crypto.com Arena nie będzie pierwszym stadionem, którego nazwa odwołuje się do kryptowalutowej firmy. FTX, giełda cyfrowych walut z siedzibą w Hongkongu, podpisała w tym roku umowę o wartości 135 mln dolarów z Miami Heat i lokalnymi władzami. American Airlines Arena, gdzie gra drużyna NBA, nazywa się teraz FTX Arena.

📰 The New York Times (Paywall)

Ikea tworzy muzykę specjalnie na TikToka…

Ikea po raz pierwszy wypuściła świąteczną piosenkę specjalnie z myślą o TikToku. To część szerszej kampanii, w której celebruje się spotkania z rodziną i przyjaciółmi. Producent mebli wziął na poważnie badania mówiące, że 65% użytkowników TikToka woli wideo z oryginalnym dźwiękiem. Do tego 58% osób stwierdziło, że ich więź z brandami jest większa, gdy muzyka jest przyjemna. Ikea to kolejna marka, która świadomie wykorzystuje dźwięk (oryginalne kawałki, listy odtwarzania, podcasty, a nawet całe albumy) do budowania społeczności. Korzystają już z tego m.in. Lexus czy Mondelez (producent ciasteczek Oreo). To sposób na zaangażowanie konsumentów z pokolenia Z, których siła nabywcza stale rośnie.

📰 Marketing Dive

…a TikTok pojawia się na srebrnym ekranie

Aplikacja TikTok TV zadebiutowała na początku listopada w Kanadzie i USA za pośrednictwem Amazon Fire TV, a teraz pojawi się też na innych platformach smart TV – Google TV, a także Smart TV od LG i Samsunga. Według komunikatu, TikTok TV przenosi treści z kanałów TikTok For You i Follow na większy ekran, żeby poprawić wrażenia użytkowników oglądających treści na domowych ekranach. 

📰 AdWeek (Paywall)

Roblox wita Nike

Na Robloxie powstanie wirtualny świat Nikeland. Pojawią się w nim budynki, boiska i areny Nike. Użytkownicy będą mogli ubierać swoje awatary w tenisówki i odzież z logo marki i rywalizować w różnych minigrach. Marka sportowa planuje rozbudowywać swój wirtualny świat i odwzorowywać w nim globalne wydarzenia sportowe, np. mistrzostwa świata w piłce nożnej czy Super Bowl. To też miejsce, gdzie Nike będzie prezentować nowe produkty, które użytkownicy będą mogli obejrzeć i wirtualnie przymierzyć.   

📰 CNBC

Niantic ma swoją wizję metaverse

Firma AR, twórca m.in. Pokémon GO i Pikmin Bloom, ruszyła ze swoją pierwszą kampanią, w której pokazuje, jak według niej będzie wyglądać metaverse. Obraz celowo różni się od tego zaprezentowanego przez Marka Zuckerberga. Nieco wcześniej  dyrektor generalny John Hankes na blogu napisał o dystopijnej wizji Meta i innych firm, gdzie metaverse służy ludziom przede wszystkim jako ucieczka od rzeczywistości. W kampanii „Meet You Out There” Niantic chce pokazać, że wciąż liczą się przede wszystkim spotkania i interakcje w realu. Technologia AR, którą oferuje firma, ma im w tym pomagać i łączyć świat rzeczywisty i cyfrowy w bardziej harmonijny sposób. Niantic ostatnio zebrał 300 mln $ na budowę “real-world metaverse”. 

🎥 Niantic | Meet You Out There
📰 AdWeek (Paywall)
📰 TechCrunch

Spiderman wsiada do elektrycznego auta

Hyundai wykorzystuje niegasnącą popularność Marvel Cinematic Universe (MCU) do promocji nowych, elektronicznych wersji swoich samochodów. Marka właśnie zaprezentowała nowy spot „Only Way Home” wyreżyserowany przez Jona Wattsa. Na ekranie pojawia się Tom Holland, który w przebraniu Spider-Mana próbuje dostać się do Nowego Jorku. Na pomoc przychodzi mu jego najlepszy przyjaciel Ned (Jacob Batalon), który podrzuca go do domu elektrycznym autem. To już kolejna kampania z gwiazdami Marvela, w której marka promuje swoje pojazdy elektryczne.

🎥 Spider-Man: No Way Home | Only Way Home | IONIQ 5 | Hyundai
📰 Marketing Dive

Shorty GreenLetter:

🩳 Kraft Macaroni and Cheese w nowej kampanii “Help Yourself” zachęca konsumentów do dbania o komfort psychiczny.
🎥 Kraft Macaroni & Cheese | Help Yourself – Skip

🩳 Samsung wybuduje w Teksasie fabrykę chipów o wartości 17 mld dolarów.

🩳 Polecamy: już 30.11 (w najbliższy wtorek) Michał Bednarczyk, head of performance team w Green Parrot, wystąpi na bezpłatnej konferencji “Sales Hacking” o automatyzacji sprzedaży i marketingu

Weekly Tool w GreenLetter:

Jaki kombajn do marketing automation warto przetestować? Oczywiście, polski user.com. To wielofunkcyjna platforma dla działów sales & marketing, która pomoże w generowaniu leadów, e-mail marketingu i analityce sprzedaży.

GreenLetter przeczytany? Więcej wiedzy znajdziesz na blogu Green Parrot:

🦜 Czym jest automatyzacja marketingu?

Zapisz się na GreenLetter

Pozostało 50% tekstu - jeśli chcesz przeczytać więcej, zapisz się do GreenLettera

Podobne artykuły

Zapisz się na GreenLetter

Quisque lectus mauris, suscipit sed mauris ut, consectetur maximus ex. Nulla vitae accumsan arcu. Vivamus tempor libero a tortor sodales,