Są biznesy, dla których marka to rzecz święta. Chociaż moda zmienia się co sezon, to brandy pozostają te same.
Może to właśnie one są gwarantem tego, że droga torebka, którą kupujesz w tym sezonie, będzie mogła być nieironicznie noszona jeszcze przez dwa kolejne. Potem, być może za kilka lat, wyjmiesz z szafy dany przedmiot jako element vintage, co jeszcze dodatkowo potwierdzi, że masz styl.
Całość tego kosztownego doświadczenia gwarantuje właśnie silna marka, bez której przepłacanie za dany produkt 3 czy 10 razy traci dla konsumenta sens. Właśnie dlatego operacje na silnych brandach są tak ryzykowne. Można usunąć niewłaściwy narząd czy przeciąć jakiś kosztowny nerw.
Nadchodząca fala progresywnych wartości i haseł reprezentowanych przez biznes była jednym z najważniejszych trendów, jakie przewidywaliśmy na 2020 r. Wydaje się, że 2024 r. przyniesie dokładnie odwrotny kierunek, którego zapowiedzią jest zwrot w Victoria’s Secret, o którym dzisiaj piszemy.
Spis treści:
Victoria’s Secret i problemy z wizerunkiem
Branża tech odwraca się od WebSummit
Influencerzy na LinkedInie
ByteDance ma ofertę dla firm
Wyszukiwarka AI od Google
Zakupy w sklepie Netflixa
Microsoft (w końcu) przejmuje Activision Blizzard
Meta i TikTok bez reklam?
Dolar rocznie za konto X
A jak ma się Threads?
Billboard z rekordem Guinessa
Shorty
Weekly Tool
O czym pisać na LinkedIn? Wiedza z bloga
Victoria’s Secret i problemy z wizerunkiem
Jakiś czas temu Victoria’s Secret postanowiła zmienić swój hiperseksualny wizerunek, aby przekonać do siebie szerszą publiczność, a szczególnie – młodszych konsumentów z Gen Z, którzy cenią sobie różnorodność i inkluzywność. Marka przeprowadziła szereg kampanii, w których udział wzięły nie modelki, które spełniają wyśrubowane standardy piękna, a kobiety ze świata sportu, np. Megan Rapinoe, Naomi Osaka czy transpłciowa modelka Valentina Sampaio. Jednak wygląda na to, że pozytywne reakcje na zmianę wizerunku nie przełożyły się na sprzedaż. Według prognoz marka w tym roku zarobi 6,2 mld dolarów – to spadek o ok. 5% w porównaniu z 2023 r. i znacznie mniej w porównaniu z 2020 r. (przychód wyniósł wtedy 7,5 mld dolarów). Wygląda na to, że firma robi krok w tył – w nowych kampaniach marki znów pojawiły się modelki w typie dawnych „aniołków”. Celem brandu jest „poprawa rentowności i osiągnięcie rocznej sprzedaży przekraczającej 7 mld dolarów”. Marka wprowadzi na rynek odzież sportową i stroje kąpielowe, chce też odświeżyć istniejące sklepy i otworzyć 400 nowych poza USA.
Ważni gracze z branży tech (m.in. Garry Tan, CEO Y Combinator) wycofują swój udział z największej i najważniejszej konferencji technologicznej w Europie, Web Summit, po tym, jak jej CEO i współzałożyciel, Paddy Cosgrave, skrytykował w poście na X działania Izraela w odpowiedzi na atak Hamasu. W mediach społecznościowych wybuchł spór na temat wypowiedzi Cosgrave’a. Internauci dyskutowali, czy branża tech powinna się mieszać w politykę i czy jej przedstawiciele mogą publicznie wypowiadać się na bieżące sprawy. CEO Web Summit w końcu przeprosił we wtorek za swoje komentarze na temat konfliktu.
Marketer Zain Kahn twierdzi, że zarabia ponad milion dolarów rocznie na reklamach, głównie dzięki setkom tysięcy obserwujących go w mediach społecznościowych. Nie sprzedaje on jednak produktów fanom na TikToku czy Instagramie. Kahn jest jednym z nowych „influencerów” na… LinkedInie. W ciągu około roku marketer-influencer zgromadził w serwisie 772 tys. obserwujących. LinkedIna, na którym bezpośrednio nie zarabia, wykorzystuje do promowania swojego newslettera o AI, przyciągając w ten sposób reklamodawców. „Publiczność na LinkedIn jest o wiele bardziej wartościowa niż na innych platformach” – mówi. Jak widać, LinkedIn z platformy z ogłoszeniami o pracę stał się intratnym kanałem dla specyficznej grupy influencerów tworzących treści w obszarze kariery i rozwoju, ale nie tylko.
CapCut for Business to nowa propozycja dla firm obecnych na TikToku, która ma pomagać im w tworzeniu profesjonalnych reklam wideo i innych treści. Wcześniej narzędzie to było dostępne dla „zwykłych” użytkowników platformy. Wyraźnie widać, że uwaga właściciela TikToka przenosi się z konsumentów na firmy. Czy CapCut for Business sprosta wymaganiom brandów i zdoła przyciągnąć na TikToka jeszcze więcej reklamodawców?
Funkcja wyszukiwania Google oparta na AI, SGE (Search Generative Experience), ma nowe funkcje. Może m.in. generować obrazy na podstawie podpowiedzi użytkownika (podobnie jak Bing współpracujący z DALLE-E 3 firmy OpenAI). Ponadto SGE umożliwi użytkownikom tworzenie treści, z opcją dostosowywania długości i tonu copy.
Netflix chce do 2025 r. otworzyć w USA swoje lokale, które mają funkcjonować jako mini parki rozrywki. Będą one oferować żywność i napoje oraz sprzedawać towary inspirowane popularnymi tytułami Netflixa, np. „Squid Game” i „Stranger Things”. Jednak głównym celem tych miejsc jest promocja usług przesyłania strumieniowego i zwiększanie zaangażowania fanów produkcji. Wiceprezes Netflix ds. produktów konsumenckich, Josh Simon, podkreślił, że celem firmy jest to, aby widzowie jeszcze bardziej zanurzyli się w światy ich ulubionych programów i filmów. Wcześniej Netflix uruchomił już m.in. platformę e-commerce oferującą produkty oparte na popularnych tytułach.
Trochę to zajęło, ale Microsoft oficjalnie już może przejąć Activision Blizzard, giganta w braży gamingowej, wydawcę takich gier jak „Call of Duty” czy „World of Warcraft”. Rekordowa w branży transakcja wynosi 68,7 mld dolarów. To największe jak do tej pory przejęcie Microsoftu zostało sfinalizowane dopiero po 20 miesiącach, bo po drodze firma zmierzyła się z wieloma wyzwaniami natury prawnej.
Na rynku reklamy cyfrowej A.D. 2023 r. panuje ożywienie. Jednak niepewność marketerów wzbudzają ostatnie doniesienia na temat płatnych opcji bez reklam, których wprowadzenie rozważają tacy giganci jak Meta i TikTok. Może to spowodować mniejsze lub większe wstrząsy na rynku, przenoszenie budżetów reklamowych itp.
X testuje w Nowej Zelandii i na Filipinach kolejną opcję subskrypcji. Otóż „nowi, niezweryfikowani” użytkownicy będą mogli korzystać z platformy (m.in. publikować posty czy reagować na wpisy innych) za 1 USD rocznie. Inicjatywa, nazywana programem „Not A Bot”, ma na celu ograniczenie spamu i aktywności botów na platformie. Posunięcie to jest zgodne z wcześniejszymi zapowiedziami Elona Muska na temat pobierania opłat za korzystanie z X. Ponadto platforma rozważa wprowadzenie wielu poziomów premium, w tym potencjalnie opcji bez reklam, w ramach szerszej strategii monetyzacji. Musk chce, by X osiągnął rentowność w 2024 r.
Całkiem dobrze. Klon X był najczęściej pobieraną aplikacją w III kwartale 2023 r. Aplikacja zdobyła 100 mln użytkowników w ciągu zaledwie 5 dni i może pochowalić się łącznie 236 mln pobrań w Q3, przewyższając nawet TikToka (229 mln pobrań). Jednak pomimo początkowego boomu, wzrost Threads spowolnił. Czy konkurent X od Meta w dłuższej perspektywie będzie mógł świętować sukces?
Brooke Bond Taj Mahal Tea, marka herbat należąca do Lipton, ustanowiła rekord Guinnessa w kategorii „Największy interaktywny billboard”. Zlokalizowany przed stacją kolejową Vijayawada w Andhra Pradesh w Indiach, ten szeroki na ponad 40 m billboard „gra” muzykę podczas opadów deszczu, rezonując z „Raag Megh Malhar” – klasyczną indyjską melodią związaną z porą monsunową.
LinkedIn zwalnia 660 pracowników, co jest związane z wykorzystywaniem AI w firmie na coraz większą skalę.
Weekly Tool w GreenLetter
Chcesz stworzyć lub odświeżyć logo swojej firmy, ale brakuje Ci pomysłów? Wypróbuj Looka. To darmowy generator, który stworzy dla Ciebie logo na podstawie danych wyjściowych i Twoich preferencji. Dodatkowo pomoże Ci dobrać kolory i font, aby sworzyć spójną tożsamość marki.