Budowanie marki poprzez pozycjonowanie własnego, firmowego wydawnictwa nie jest nowym zabiegiem. Niektóre z tych inicjatyw wkroczyły do światowej kultury.
Pierwszymi brandami, które przychodzą nam do głowy, są na pewno Księga rekordów Guinnessa czy Przewodnik Michelin, których rozpoznawalność jest prawdopodobnie większa niż samych produktów, które za nimi stoją.
Z bardziej współczesnych przykładów nasuwa się oczywiście RedBull, który określam zawsze mianem kanału extreme sports monetyzowanego za pomocą słodkiej wody z kofeiną (którą BTW bardzo lubię).
Coca-Cola podejmuje próbę opracowania własnego przewodnika. Choć inicjatywa wydaje się ciekawa, to zadanie jest jednak niełatwe. Przekonamy się o tym, rzucając okiem na knajpy, które wybrała Coca-Cola jako reprezentujące Warszawę. Znajdziemy tam takie przybytki jak „U Szwejka” czy wdzięcznie brzmiącą nazwę Murzynek – restaurację z oceną 3.7 w Google Maps. Smacznego!
Spis treści:
- Przewodnik turystyczny od Coca-Coli
- Firma Christiny Aguilery dba o seksualny dobrostan kobiet
- Marriott Bonvoy promuje się na sportowo
- YouTube króluje w USA
- Mustang tanieje. Elektryki odchodzą do lamusa?
- Samsung i LG walczą z dominacją Chin w branży LCD
- Jak Uber stał się opłacalny?
- Branża gier spowalnia po latach sprintu
- Shorty
- Weekly Tool
- Wiedza z bloga
Przewodnik turystyczny od Coca-Coli
Coca-Cola i Time Out połączyły siły, aby stworzyć interaktywny przewodnik turystyczny. W ciekawym formacie prezentowane są miejsca i ikoniczne sceny kultury i popkultury, w których bohaterki i bohaterowie popijają znany napój. Otwierający przykład to fotografia Marilyn Monroe z 1957 roku, kiedy to aktorka została przyłapana w Nowym Jorku na jedzeniu hot doga i popijaniu Coca-Coli. W „Foodmarks” (bo tak nazywa się przewodnik od Coca-Coli) znalazło się 413 miejsc z całego świata, z których aż kilkanaście znajduje się w Polsce! Poza działaniami online Coca-Cola realizuje też wydarzenia stacjonarne. 1 marca marka otworzy w Rio de Janeiro restaurację i salę koncertową w stylu lat 80., wzorowaną na zdjęciu brazylijskiego muzyka rockowego Cazuza relaksującego się po koncercie przy pizzy i coli. Następnie otwarty zostanie pop-up store w Hongkongu, który kulturowo nawiąże do komedii „The God of Cookery” z 1996 roku. Inne wydarzenia odbędą się m.in. w Nowym Delhi czy Bangkoku. Kampania ma na celu zaangażowanie przedstawicieli różnych pokoleń.
📰 AdWeek
🗺️ Przewodnik “Footmarks” by Coca Cola
iMessage najbezpieczniejszy na świecie
iMessage wprowadza PQ3 – rewolucyjny protokół kryptograficzny zapewniający bezpieczną komunikację na dużą skalę. PQ3 zapewnia ochronę przed atakami kwantowymi. To pierwszy taki protokół na świecie! Apple wdraża PQ3 wraz z systemami iOS 17.4, iPadOS 17.4, macOS 14.4 i watchOS 10.4. Przełomowy protokół oparty jest na hybrydowym modelu kryptograficznym, łączącym algorytmy klasyczne z postkwantowymi.
📰 Apple.com
Firma Christiny Aguilery dba o seksualny dobrostan kobiet
W 2002 roku swoją premierę miał teledysk Christiny Aguilery „Dirrty”. Po dwóch dekadach wokalistka wraca do rewolucjonizowania seksualności kobiet w nieco innym wydaniu. Jako współzałożycielka i główna doradczyni marki „Playground”, koncentruje swoje działania na zdrowiu i dobrostanie seksualnym kobiet. Marka wychodzi naprzeciw trendom rynkowym, które sugerują rosnące zainteresowanie tematyką kobiecej seksualności i akceptacji ciała. Firma podejmuje kreatywne działania marketingowe w social mediach, aby ominąć cenzurę marek zajmujących się zdrowiem i seksualnością. Aguilera niedawno zdecydowała się na manicure ze zdobieniem w kształcie warg sromowych, aby zwrócić uwagę mediów, natomiast w ramach digital marketingu powstała cyfrowa Szkoła Seksuologii, która obala mity na temat orgazmu, kobiecego libido i intymności.
📰 AdWeek
Marriott Bonvoy promuje się na sportowo
Marriott Bonvoy, platforma lojalnościowa znanej sieci hotelowej, rozpoczęła nową kampanię przed marcowymi wydarzeniami sportowymi w USA (March Madness 2024). Akcja promocyjna wykorzystuje wiele formatów i miejsc dystrybucji: radio, TV, video, digital. W każdej kreacji pokazane są rytuały przedmeczowe fanów, trenerów i sportowców podczas ich pobytu w hotelach. Mariott Bonvoy już od 8 lat jest partnerem NCAA (National Collegiate Athletic Association) organizacji zrzeszającej około 1200 instytucji. Nowa kampania reklamowa została stworzona przez wewnętrzne biuro kreatywne Mariotta — Riott Haus Creative. Inicjatywa ma na celu podtrzymanie zainteresowania marką wśród fanów przybywających na zawody NCAA.
📰 Marketing Dive
🎥 Game Day Rituals | Mariott Bonvoy
YouTube króluje w USA
Według najnowszego raportu Nielsena YouTube jest wyraźnym liderem na rynku streamingowym w USA, zajmując 8,6% udziału w oglądalności na telewizorach. W tym samym badaniu Netflix uzyskał „tylko” 7,9%. Serwis wideo należący do Google jest liderem rankingu Nielsena już 12 miesięcy z rzędu. Użytkownicy z USA codziennie spędzają średnio 1 miliard godzin na oglądaniu treści wideo na platformie. Niektórzy specjaliści prognozują, że dominacji serwisu może zagrozić… TikTok, który planuje wprowadzenie możliwości dodawania filmów trwających 30 minut. YouTube dominuje na TV, TikTok na urządzeniach mobilnych. Najpopularniejsza platforma wideo osiągnęła ostatnio także inne kamienie milowe, takie jak:
- 100 milionów użytkowników płacących za YouTube Music i YouTube Premium,
- ponad 8 milionów subskrybentów YouTube TV,
- ponad 70 miliardów dziennych wyświetleń YouTube Shorts.
📰 Tech Crunch
Mustang tanieje. Elektryki odchodzą do lamusa?
Ford pozbywa się zalegających elektrycznych Mustangów, obniżając cenę nawet o 8100 dolarów. Marka chce tym samym konkurować z Teslą oraz jej tańszym modelem EV. Tesla przez cały 2023 rok zmieniała politykę cenową swoich modeli samochodów elektrycznych. Jej przewagą jest to, że nie korzysta z modelu salonowego, a zamiast tego sprzedaje samochody bezpośrednio. Czy obniżka cen pomoże Fordowi w rywalizacji na rynku aut elektrycznych? Tego dowiemy się w kolejnych kwartałach.
📰 Tech Crunch
Samsung i LG walczą z dominacją Chin w branży LCD
Południowokoreańscy giganci branży wyświetlaczy, Samsung i LG, łączą siły w obliczu rosnącej konkurencji ze strony chińskich producentów. Firmy zacieśniają współpracę, a LG planuje całkowite wycofanie się z produkcji paneli LCD w Chinach. Walka o przewagę technologiczną w sektorze wyświetlaczy to tylko fragment szerszego wyścigu Korei Południowej z Chinami. Kraje walczą o dominację w takich branżach jak chipy, smartfony czy stocznie.
📰 Financial Times [Paywall]
Jak Uber stał się opłacalny?
Uber w końcu osiągnął pierwszy, roczny zysk. To kamień milowy dla firmy z San Francisco, która słynęła z nadmiernych wydatków na wzrost za wszelką cenę. Uber planuje zwrot 7 mld dolarów dla akcjonariuszy. Po latach wojen z konkurentami i problemów wewnętrznych firma osiągnęła stabilność finansową. Pomimo wyzwań, z jakimi mierzą się tego typu biznesy (regulacje dotyczące płac dla kierowców, prawo lokalne itp.), Uber nadal przyciąga inwestorów i klientów, pokazując swoją dominację na rynku.
📰 Bloomberg [Paywall]
Branża gier spowalnia po latach sprintu
Branża gier wideo, warta 200 miliardów dolarów, zmaga się z największym spowolnieniem od 30 lat. Po dobrym okresie wzrostów w czasie pandemii sektor gier musi stawić czoła malejącemu zainteresowaniu i rosnącym kosztom. Spadek sprzedaży konsol oraz gier mobilnych oznacza konieczność poszukiwania nowych źródeł wzrostu. Do wyścigu o miłośników gier ruszyły także duże firmy z branży rozrywkowej, co zwiększa konkurencję. Dla samych graczy kryzys oznacza mniej nowości.
📰 Financial Times [Paywall]
Shorty
🩳 Signal wprowadza nazwy użytkownika i pozwala zachować prywatność numeru telefonu.
🩳 Pinterest przedstawia trendy kolorystyczne na 2024.
🩳 Nowa funkcja: fact-checking na Threads.
Weekly Tool
Delphi.ai umożliwia… sklonowanie siebie w wersji AI. Narzędzie wykorzystywane jest przez influencerów i marki, które mają swojego brand hero czy wyrazistego lidera. Narzędzie sprawdza się, jeśli masz do dyspozycji dużą liczbę treści i chcesz jeszcze mocniej je wykorzystać (zrecyklingować). Klon może wspierać biuro obsługi klienta czy osobistego asystenta. Karmić go można dowolną liczbą danych z social mediów, danych własnych, strony www. Klon będzie myślał, mówił i poruszał się tak jak Ty.
Wiedza z bloga