28.10.2021

GreenLetter: jak przyspieszać decyzje zakupowe?

GreenLetter - influencer marketing

To już nie nużące reklamy świąteczne (według AdAge), czy bezpłatne próbki produktów (jak w przypadku Burger King) są lekiem na bolączki i cele działów sprzedaży. Najnowszym trendem w sprzedaży online jest livestream shopping. Opisany poniżej przypadek Austina Li Jiaqi to nic innego jak telezakupy. Dostosowane do innych narzędzi, urządzeń i przetworzone dla młodszych oczu, ale w znanej od lat formule i w nieco innej skali. W końcu „król szminek” prezentuje na żywo wybrane przez siebie produkty milionom widzów i w 12 godzin generuje prawie 2 miliardy dolarów przychodu. A po drugiej stronie ekranu? Decyzje zakupowe podejmowane tu i teraz. Inaczej limitowany drop się skończy i produkt będzie już niedostępny. Muszę to mieć. Tak się monetyzuje zasięg. Zapraszam do lektury GreenLetter.

Spis treści GreenLetter:

  1. Jak w 12 godzin sprzedać produkty warte miliardy? 
  2. Fabric rzuca rękawicę Amazonowi
  3. Snap idzie w AR
  4. Współdzielenie postów na Instagramie
  5. Czas na następcę Pokemon GO? 
  6. Agencja kreatywna, w której rządzi AI 
  7. Burger King straszy na Halloween
  8. Widzowie w USA już są zmęczeni świątecznymi reklamami 
  9. Shorty
  10. Weekly Tool
  11. Social selling – czy istnieje? Wiedza z bloga

Zapisz się na GreenLetter

Jak w 12 godzin sprzedać produkty warte miliardy? 

Austin Li Jiaqi, znany również jako „król szminek” (bo sławę zdobył głównie dzięki wideo recenzjom szminek) to chińska gwiazda zakupów online na żywo. Kilka dni temu sprzedał towary o wartości ok. 1,9 mld dolarów w zaledwie 12 godzin. To rekordowy wynik w zyskującym coraz większą popularność – nie tylko w Chinach – livestream shopping. Li Jiaqi prowadził transmisję na żywo na platformie Taobao należącej do Alibaba Group z okazji rozpoczęcia trzytygodniowego sezonu zakupowego w Chinach. Livestreaming shopping jest po części programem rozrywkowym, po części reklamą a po części – czatem grupowym. Takie telezakupy ery Internetu. Format ten, zapoczątkowany w Chinach, stał się popularny podczas pandemii COVID-19. Środowe show “króla szminek” śledziło prawie 250 mln widzów.

📰 Bloomberg (Paywall)

Fabric rzuca rękawicę Amazonowi

Dla nas, konsumentów, zakupy online to często tylko kilka kliknięć. Dla sklepów cały proces realizacji zamówienia jest jednak bardziej skomplikowany. Fabric to startup, który pozyskał właśnie 200 mln dolarów (przy wycenie ponad 1 mld USD) na rozwijanie technologii realizacji zamówień opartej na robotyce, żeby pomóc firmom konkurować z Amazonem. Fabric chce ułatwić życie głównie średniej wielkości organizacjom, które starają się nadążyć za gigantem e-handlu, ale nie mają ani wiedzy technicznej, ani możliwości budowania solidnych systemów e-commerce. Już teraz popyt na usługi startupu jest większy, niż jego możliwości. Do klientów Fabric należą takie firmy jak Walmart, Instacart i FreshDirect. Konkuruje on z innymi startupami budującymi technologie pozwalające znacząco usprawniać procesy realizacji zamówienia – m.in. z ShipBob, Byrd czy parcelLab. 

📰 TechCrunch

Snap idzie w AR

Snap zaprezentował Arcadię, swoje studio kreatywne zajmujące się wyłącznie rzeczywistością rozszerzoną (AR). Klientami Arcadii są już m.in. P&G Beauty, Verizon i WWE. Studio będzie tworzyć dla nich “nową generację doświadczeń” związanych z AR, które mogą być wdrażane na różnych platformach. Snap uruchamia Arcadię już teraz, gdy AR wciąż jest ciekawostką technologiczną. Chce dzięki temu zyskać przewagę na wczesnym etapie rozwoju tej technologii i już teraz nawiązać relacje z markami, które coraz chętniej badają nowe sposoby angażowania klientów, m.in. właśnie dzięki wykorzystaniu AR.

📰 Marketing Dive

Współdzielenie postów na Instagramie

Instagram testuje nową funkcję “Collabs”, która umożliwia współtworzenie posta lub Rolki przez więcej niż jedną osobę. Taki post pojawi się na obu profilach razem z tą samą liczbą polubień i komentarzami. Do tego współtwórcy będą oznaczeni jako autorzy posta. Nowa opcja jest na razie w fazie testów – nie wiadomo, czy i kiedy będzie ogólnodostępna.  

📰 Social Media Today

Czas na następcę Pokemon GO? 

Niantic (znów) próbuje powtórzyć sukces Pokémon GO. We współpracy z Nintendo właśnie wypuścił na rynek grę mobilną Pikmin Bloom. To test, czy miejskie gry AR wciąż mogą zdobyć ogromną popularność wśród graczy na całym świecie. Podobnie jak w Pokémon GO, gracze muszą się nieco nachodzić podczas spaceru, żeby gromadzić coraz więcej Pimkinów – tytułowych stworzonek. Sukces Pokémon GO starał się niejednokrotnie powtórzyć nie tylko Niantic, ale też np. Microsoft. Gigant technologiczny chciał wykorzystać popularność Minecrafta i wypuścił Minecraft Earth z elementami AR, ale z powodu pandemii gra została wycofana z rynku.  

📰 The Verge
🎥 Pikmin Bloom Announcement

Agencja kreatywna, w której rządzi AI

Supernatural określa się jako pierwsza na świecie agencja kreatywna, która jest hybrydą człowieka i maszyny. O co chodzi? „Musieliśmy przyjąć radykalnie nowe podejście do wykorzystania technologii w kwestii kreatywności. Dlatego budujemy maszyny, których ludzie mogą używać do szybszego tworzenia lepszej reklamy. Jeśli myślisz o reklamie jak o budowie domu, możesz zbudować go za pomocą narzędzi ręcznych lub elektronarzędzi. My próbujemy stworzyć elektronarzędzia. Nadal budujemy dom, po prostu robimy to znacznie szybciej i wydajniej.” – wyjaśnia Mike Barrett.

Już wiele agencji wykorzystuje AI w swoich projektach, ale założyciele Supernatural uważają, że ich oferta jest inna, bo wykorzystują sztuczną inteligencję jeszcze przed stworzeniem reklamy. „Cała agencja, każda osoba współpracuje z platformą, którą budujemy – przed powstaniem reklam, a nie po. Pomaga to nam podejmować mądrzejsze decyzje przed stworzeniem reklamy, w trakcie jej tworzenia, a także później, w celu optymalizacji. Krótko mówiąc, możemy przejść do strategii bardzo, bardzo szybko – w ułamku czasu, jaki potrzebują inne agencje”.

📰 AdAge (Paywall)

Burger King straszy na Halloween

Halloween tuż tuż, a żeby uczcić to straszne święto, Burger King rozdaje darmowe jedzenie. Jest jednak pewien haczyk: smakosze fast foodów muszą zamówić zestaw w aplikacji od 3.00 do 4.00 nad ranem – w godzinie duchów. Według miłośników zjawisk paranormalnych to właśnie o tej porze istnieje największe prawdopodobieństwo pojawienia się zjaw i innych nadprzyrodzonych zjawisk. Burger King odwołuje się do tego przesądu, a w reklamie widzimy zlatujące z półek książki, trzaskające drzwi, poruszające się meble i inne cuda, podczas gdy ludzie próbują się po prostu wyspać.

📰 The Drum (Paywall)
🎥 Burger King is giving out free menus during Halloween week

Widzowie w USA już są zmęczeni świątecznymi reklamami 

Sondaż AdAge pokazuje, że aż ponad dwie trzecie Amerykanów nie chce oglądać reklam z dźwiękiem dzwoneczków w tle aż do Święta Dziękczynienia (w tym roku wypada 25 listopada). Jednak ponad połowa z badanych konsumentów przyznała, że już widziała co najmniej jeden bożonarodzeniowy spot reklamowy. Jednak wiele brandów marketingowa świąteczna gorączka dopadła jak zwykle bardzo wcześnie. Z drugiej strony zakupy o tej porze nie są głupim pomysłem: wielu klientów wskazało, że już teraz wiele produktów, które chcą kupić, są niedostępne. 

📰 AdAge (Paywall)

🩳 Shorty GreenLetter:

🛠 Weekly Tool w GreenLetter:

Todoist – prosta apka, która znacząco poprawi Twoją produktywność. Wykorzystasz ją zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Dzięki Todoist zorganizujesz sobie pracę i listę zadań na kolejne dni. Ułożysz plan działań według priorytetów. A finalnie odhaczysz kolejne checkpointy / milestone’y po ich ukończeniu.

🦜 Więcej na blogu Green Parrot:

Zapisz się na GreenLetter

Pozostało 50% tekstu - jeśli chcesz przeczytać więcej, zapisz się do GreenLettera

Podobne artykuły

Zapisz się na GreenLetter

Quisque lectus mauris, suscipit sed mauris ut, consectetur maximus ex. Nulla vitae accumsan arcu. Vivamus tempor libero a tortor sodales,