Biuro Warszawa

(022) 254 03 31

info@greenparrot.pl

ul. Szturmowa 9/13

Warszawa

Biuro Katowice

(022) 254 03 31

info@greenparrot.pl

plac Wolności 3/4

Katowice

6 lutego 2019

Google Maps wprowadza „Wiadomości” – zakładkę do interakcji z biznesami.

W jednej z noworocznych aktualizacji Map Googla, w wersjach na Android i iOS, pojawiła się zakładka “Wiadomości”, zapowiadana już kilka miesięcy wcześniej.

Widać, że mimo ewidentnej porażki Google Plus, Google nie rezygnuje z walki o własną platformę komunikacyjną.

Kiedyś musi się udać!

Do tej pory Google stworzyło już… 7 aplikacji do komunikacji!

 

Pierwszy był Google Talk. Platforma powstała w 2005 roku i pozwalała rozmawiać z osobami, które nie mają konta Google. Z komunikatora można było korzystać za pośrednictwem przeglądarki i Gmaila lub przez aplikację na Android, iOS, a nawet BlackBerry.

Od czasu Google Talk podjęto całą serię prób stworzenia własnego komunikatora, który “będzie się klikał”:

  • Huddle
  • Hangouts
  • Gmail
  • Inbox
  • Hangouts
  • Allo
  • Duo
  • Android Messages
  • Google Voice

 

Komunikatory są najbardziej popularnymi aplikacjami na smartfony. W 2018 roku ponad 1.3 miliarda osób miesięcznie korzystało z Facebook Messengera i WhatsAppa. WeChat miał 980 milionów użytkowników miesięcznie, a QQ Mobile – 843 milionów.

Mimo wielu prób, Google wciąż nie udało się stworzyć godnego rywala w tym obszarze. Komunikatory Googla z jakiegoś powodu nie są tak popularne jak produkty konkurencji, a próba stworzenia własnego portalu społecznościowego Google Plus okazała się spektakularną porażką.

Nadzieja na sukces

Google jednak łatwo się nie poddaje i postanowiło skupić się na stworzeniu komunikatora wewnątrz aplikacji, z której korzysta 67% użytkowników smartfonów, czyli Google Maps!

Jak zacząć?

1 stycznia na Reddicie użytkownik sanju2cool opublikował swoje spostrzeżenie
Temat szybko opisał również BGR

 

 

Zakładkę Wiadomości znajdują w Menu po lewej stronie.

Dzięki nowej funkcjonalności użytkownicy Google Maps będą mogli skomunikować się z biznesem bezpośrednio z poziomu aplikacji i w wygodny sposób zapytać o wskazówki dojazdu, godziny otwarcia, aktualną ofertę, dostępność produktów itp.

Właściciele biznesu muszą mieć zainstalowaną aplikację Google Moja Firma, aby móc rozmawiać z użytkownikami. Jest ona przydatna zwłaszcza przy pozycjonowaniu swojej strony w Google i umieszczaniu tam informacji dostępnych w wyszukiwarce Google.

Lepsza komunikacja i dostęp do informacji

W ubiegłym roku na konferencji Google I/O zaprezentowano część możliwości Google Asystenta. Dzięki tej usłudze Google nie tylko wyręczy nas przy rezerwacjach lub zamówieniach, które musielibyśmy zrobić sami, ale też zbierze część danych i udostępni je na koncie firmowym w Google.

Co dalej?

Widać wyraźnie, że Google wykonał krok w stronę conversational marketingu.
Jak pisał w ubiegłym tygodniu AdWeek, w artykule Why Brands Must Move From Communication With Consumers to Conversation, użytkownicy oczekują szybkiego, spersonalizowanego kontaktu z marką.

Dlatego Facebook i Google będą starały się dostarczać coraz to nowych narzędzi ułatwiających komunikację dla obu stron. Kontakt z marką przez Facebooka staje się już standardem. Do komunikacji firmy coraz częściej wykorzystują chatboty. Dzięki nim mogą zautomatyzować proces odpowiedzi i wejść z klientem w spersonalizowaną, skupioną na danym zagadnieniu konwersację. Wymaga tego coraz większa ilość kierowanych do firm zapytań. Ich obsługa zaczyna przekraczać możliwości niewspartego technologią człowieka. To dlatego terminy takie jak automatyzacja, czy skalowalność czatbotów coraz częściej pojawiają się na ustach ludzi związanych z szeroko pojętą sprzedażą i obsługą klienta.

A zapytań na pewno będzie jeszcze więcej, chociażby dlatego, że Facebook zapowiedział połączenie technologii stojących za trzema najbardziej popularnymi aplikacjami do komunikacji: Messengerem, Instagramem i Whatsappem.
W obszarze komunikacji firm z klientami czekają więc nas bardzo ciekawe czasy, gdzie zwycięzcami zostaną ci, którzy najlepiej poradzą sobie z wyzwaniami i wykorzystają dostępne możliwości oraz technologie.

Autor: Konrad Gładkowski

Ustawienia prywatności

Dostostuj ustawienia

Ta strona będzie:

  • Zapamiętaj ustawienie uprawnień do plików cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, które wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • Śledź, co wkładasz do koszyka
  • Uwierzytelnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto użytkownika
  • Zapamiętaj wybraną wersję językową
  • Zapamiętaj ustawienia mediów społecznościowych
  • Zapamiętaj wybrany region i kraj

Ta strona nie będzie:

  • Zapamiętaj swoje dane logowania
  • Śledź odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • Śledź swoją lokalizację i region w oparciu o Twój numer IP
  • Śledź czas spędzony na każdej stronie
  • Zwiększ jakość danych funkcji statystycznych
  • Dostosuj informacje i reklamy do swoich zainteresowań na podstawie np. treść, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania lub kierowania
  • Gromadzenie informacji umożliwiających identyfikację osoby, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

Ta strona będzie:

  • Zapamiętaj ustawienie uprawnień do plików cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, które wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • Śledź, co wkładasz do koszyka
  • Uwierzytelnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto użytkownika
  • Zapamiętaj wybraną wersję językową
  • Zapamiętaj ustawienia mediów społecznościowych
  • Zapamiętaj wybrany region i kraj
  • Śledź odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • Śledź swoją lokalizację i region w oparciu o Twój numer IP
  • Śledź czas spędzony na każdej stronie
  • Zwiększ jakość danych funkcji statystycznych

Ta strona nie będzie:

  • Zapamiętaj swoje dane logowania
  • Wykorzystuj informacje do dostosowanej reklamy ze stronami trzecimi
  • Pozwala łączyć się z serwisami społecznościowymi
  • Zidentyfikuj urządzenie, z którego korzystasz
  • Zbierz dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz lokalizację

Ta strona będzie:

  • Zapamiętaj ustawienie uprawnień do plików cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, które wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • Śledź, co wkładasz do koszyka
  • Uwierzytelnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto użytkownika
  • Zapamiętaj wybraną wersję językową
  • Zapamiętaj ustawienia mediów społecznościowych
  • Zapamiętaj wybrany region i kraj
  • Śledź odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • Śledź swoją lokalizację i region w oparciu o Twój numer IP
  • Śledź czas spędzony na każdej stronie
  • Zwiększ jakość danych funkcji statystycznych
  • Wykorzystuj informacje do dostosowanej reklamy ze stronami trzecimi
  • Pozwala łączyć się z serwisami społecznościowymi
  • Zidentyfikuj urządzenie, z którego korzystasz
  • Zbierz dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz lokalizację

Ta strona nie będzie:

  • Zapamiętaj swoje dane logowania
Zapisz
Pliki cookie Aby zapewnić sprawne funkcjonowanie tego portalu, czasami umieszczamy na komputerze użytkownika (bądź innym urządzeniu) małe pliki – tzw. cookies („ciasteczka”). Podobnie postępuje większość dużych witryn internetowych.
Czytaj więcej