Każdego dnia, w zależności od potrzeb i aktualnych wydarzeń, wyszukujemy innych informacji. Jednak w sieci istnieją też treści, które nigdy się nie starzeją. Dziś dowiesz się, czym jest Evergreen content.
Evergreen content: definicja
Evergreen content (ang. treść wiecznie zielona) to teksty, które są zawsze aktualne, wartościowe i zawierają wyczerpującą dawkę informacji. Ze względu na poruszany temat, cieszą się niesłabnącą popularnością bez względu na porę roku czy bieżące wydarzenia. Tego typu treści mogą (a nawet powinny!) znaleźć się w strategii content marketingowej praktycznie każdej firmy.
Zalety wiecznie zielonego contentu
Evergreen content zapewnia stronie www i jej właścicielowi:
- wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania,
- wsparcie w budowaniu wizerunku eksperta w danej dziedzinie,
- materiał, na podstawie którego można tworzyć nowe artykuły (recykling treści).
Evergreen content: przykłady
Do stale aktualnych treści zaliczymy m.in. wpisy, które należą do kategorii:
- instrukcji, np. dotyczących użytkowania danego produktu;
- poradników, np. jak doczyścić skórzaną kanapę;
- recenzji produktów, np. książek czy filmów;
- definicji słownikowych i opracowań encyklopedycznych;
- przepisów kulinarnych, np. na przetwory z owoców czy potrawy z ryb;
- case studies, czyli studium przypadku.
Należy jednak zwrócić uwagę nie tylko na rodzaj artykułu, ale także na:
- sezonowość tematu – powinien być aktualny przez cały rok. Popularność danego problemu w odniesieniu do pory jego wyszukiwania można sprawdzić za pomocą narzędzia Google Trends;
- branżę – informacje z takich dziedzin jak np. technologia dość szybko się dezaktualizują.
Jak stworzyć Evergreen content?
Kluczem do opublikowania treści typu Evergreen są trzy główne zasady:
- Zgodność z wytycznymi SEO – pamiętaj m.in. o użyciu odpowiednich słów kluczowych, zastosowaniu nagłówków H1-H6 oraz linkowaniu.
- Czytelność – sformatuj tekst tak, aby był przyjazny dla oka użytkownika i algorytmów Google. Zadbaj o podział na akapity, odpowiedni krój i rozmiar fontów, a także atrakcyjne grafiki.
- Kontekst – unikaj odniesień do bieżących wydarzeń, które dla czytelnika będą jasne tylko w określonym kontekście.
Chcesz, by o Twój marketing zadbali specjaliści? Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc!