Symbol zamkniętej kłódki na pasku adresu w przeglądarce informuje nas, że strona www jest zabezpieczona protokołem szyfrowania SSL. Co to oznacza w praktyce? Dowiedz się, czym jest certyfikat SSL.
Protokół sieciowy SSL (Secure Socket Layer) jest uniwersalnym i podstawowym standardem szyfrowania danych między przeglądarką a serwerem strony www, poczty elektronicznej czy sklepu online. Działa w dwie strony, czyli chroni informacje przesyłane z przeglądarki do serwera i odwrotnie. Dzięki temu nasze hasła, numery kont bankowych czy dane adresowe trafiają tylko tam, gdzie powinny.
Skuteczność każdego zabezpieczenia, polegającego na kodowaniu, wynika m.in. z długości klucza. W przypadku SSL mówimy o liczbie bitów. Dziś większość dostawców oferuje już certyfikaty o mocy 256 bitów, ale zdarzają się jeszcze te 128-bitowe.
Nie bez znaczenia jest także algorytm szyfrowania. Do kodowania i odkodowywania danych może służyć ten sam klucz (szyfrowanie symetryczne) lub dwa różne (szyfrowanie asymetryczne). Wybierając certyfikat SSL dla swojej strony, warto mieć na uwadze powyższe czynniki.
W zależności od poziomu walidacji, mamy do czynienia z certyfikatami typu:
Wraz z nabyciem certyfikatu SSL, strona zyskuje na wiarygodności i wyższej pozycji w rankingu wyszukiwania, a jej właściciel otrzymuje gwarancję finansową na wypadek przechwycenia danych przez osoby niepowołane.
Stosowanie protokołu SSL jest bezwzględnym wymogiem w przypadku np. e-commerce’ów, które umożliwiają klientom dokonywanie płatności drogą elektroniczną. Dla pozostałych stron stanowi wartość dodaną – dodatkowe punkty do prestiżu i zaufania.
Chcesz, by o Twój marketing zadbali specjaliści? Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc!