Reklama Twojej firmy w aplikacji randkowej? To może brzmieć absurdalnie, ale tylko przez pierwszy ułamek sekundy. Możliwe, że Twoja marka ma więcej wspólnego z budowaniem i umacnianiem relacji międzyludzkich niż sądzisz. Przeczytaj nasz przewodnik po Tinder Ads i sprawdź, w jakim biznesie reklama na Tinderze sprawdza się najlepiej.
Tinder to serwis randkowy, który powstał w 2012 roku i obecnie jest najpopularniejszą tego typu platformą w USA, a drugą z kolei w Europie i Ameryce Południowej. Działa jako aplikacja mobilna na urządzenia z systemem iOS i Android, a także z poziomu przeglądarki internetowej.
Przesuń w prawo to najbardziej rozpoznawalne sformułowanie kojarzone z Tinderem, które doskonale oddaje istotę prostego systemu tego serwisu. Na podstawie technologii lokalizacji, program wyszuka użytkowników, którzy znajdują się w określonej odległości od Ciebie i pokaże Ci ich profile.
Przeglądając po kolei karty osób, spełniających wyznaczone kryteria wieku i płci, możesz przesunąć w prawo (swipe right), aby dać znać, że jesteś zainteresowany, albo przesunąć w lewo (swipe left), aby odrzucić kandydata. Jeśli osoba, która Ci się spodobała, odwzajemni sympatię, w aplikacji pojawi się możliwość prowadzenia wspólnego czatu (It’s match!).
W serwisie mogą rejestrować się osoby pełnoletnie z 197 krajów świata, którzy chcą zawrzeć nowe znajomości o różnym charakterze. Aplikacja obsługuje ponad 40 języków. Liczba miłośników serwisu rośnie z roku na rok i zmienia się też profil statystycznego usera. Według ekspertów portalu Bedbible, w 2022 roku Tinder zanotował 81 mln aktywnych użytkowników, podczas gdy w 2018 roku, według danych BBC, było ich 57 mln. W Polsce do serwisu loguje się regularnie już 2,3 mln osób.
Platforma jest najbardziej popularna wśród pokolenia Millenialsów, którzy stanowią 46% jej użytkowników. W skali świata 75% swipe’ujących to mężczyźni, choć w Europie ich odsetek wynosi 49%. 53% zarejestrowanych na Tinderze nie ma wyższego wykształcenia, a statystyczny użytkownik spędza w aplikacji 530 godzin rocznie. Jeśli osoby o powyższych cechach należą do Twojej grupy docelowej, nie czekaj – poznaj szczegóły dotyczące Tinder Ads.
Tinder Ads oferuje reklamodawcom możliwość wyboru spośród 5 formatów.
Format Branded Profile Card wyświetla się jako imitacja profilu użytkownika, aktywnego tylko na czas trwania kampanii. Zawiera galerię składającą się z maksymalnie 6 zdjęć, a także logotyp, nazwę marki i opis. Te informacje stają się widoczne dla użytkownika po kliknięciu w zdjęcie profilowe.
Przesunięcie w prawo oznacza połączenie się z marką. Pojawia się komunikat It’s match!, a do skrzynki inbox trafia wiadomość z klikalnym CTA, które odsyła użytkownika do sklepu lub na landing page.
Native Display jest typem reklamy statycznej, która wyświetla się podczas przeglądania profili użytkowników. W przeciwieństwie do BPC, przesunięcie w prawo jest równoznacznie z przeniesieniem od razu na landing page.
Format Video Card działa podobnie jak Native Display, ale zamiast statycznego baneru pojawia się film. Efektem jest lepsze wyróżnienie się i wzbudzenie większego zaangażowania. Wideo można odtwarzać i zatrzymywać, oglądając z dźwiękiem lub bez.
Zdecydowanie największą widoczność i najwyższy odsetek dotarcia do użytkownika zapewnia reklama typu Sponsored Inbox Message. Ma ona formę wiadomości z klikalnym CTA, dostarczanej bezpośrednio do skrzynki odbiorczej w aplikacji.
Co więcej, wiadomość zawsze widnieje jako ostatnia i pozostaje tam do końca kampanii, chyba że użytkownik sam ją usunie. Twórcy Tinder Ads zadbali również o to, aby komunikat mógł być czytany wielokrotnie. Reklama na Tinderze w formacie Sponsored Inbox Message zapewnia możliwość bezpośredniej komunikacji marki z potencjalnym klientem.
Poll Card to najbardziej interaktywny format w Tinder Ads. Ma postać filmu z zachęceniem do wypełnienia ankiety. Po akceptacji zaproszenia, użytkownik otrzymuje maksymalnie 5 pytań, które pojawiają się po kolei. Udzielanie odpowiedzi działa analogicznie do akceptowania i odrzucania kandydatów (przesuń w prawo = tak, przesuń w lewo = nie).
Na końcu ankiety ukazuje się wynik – najczęściej jest to produkt, który na podstawie odpowiedzi został przypisany jako para do ankietowanego. Rezultatem można się podzielić w social mediach, co daje dodatkową szansę na konwersję.
Jednak najważniejszym celem ankiety jest otrzymanie przez uczestnika opcji zakupu dopasowanego produktu lub dowiedzenia się o nim więcej, przez kliknięcie w przycisk CTA. Reklama na Tinderze w formacie Poll Card może się wyświetlić maksymalnie 2 razy temu samemu użytkownikowi.
Teoretycznie, reklama na Tinderze powstaje w taki sam sposób, jak na Facebooku czy w systemie Google Ads i do uruchomienia kampanii możesz użyć firmowych kont na tych platformach. W praktyce, nie jest to jednoznaczne z ich efektywnością. Dlatego dziś przedstawimy Ci 3 możliwości korzystania z płatnych reklam na Tinderze, ale decyzję o wyborze najbardziej optymalnej pozostawiamy Tobie.
Jeśli system reklamowy Meta jest Ci znany, postępuj według poniższych kroków:
Niestety, w przypadku uruchamiania reklam z poziomu Facebooka, Tinder nie będzie jedynym miejscem ich wyświetlania, więc nie mamy zbyt dużego wpływu na ich skuteczność.
Google Ads pozwala na wybór aplikacji Tinder jako miejsca wyświetlania reklam, ale ma to sens tylko w sytuacji, gdy jako cel kampanii wybierzemy ruch w witrynie. Cała procedura wygląda następująco:
Ostatnia metoda, dzięki której Twoja reklama na Tinderze zostanie precyzyjnie stargetowana i poprawnie uruchomiona, to bezpośredni kontakt z obsługą Tinder Ads. Jeśli wyślesz wiadomość na adsales@gotinder.com, otrzymasz wsparcie przydzielonego Account Managera, który poprowadzi Cię przez cały proces wdrażania kampanii.
Reklama na Tinderze przygotowana we współpracy z opiekunem konta oznacza m.in. więcej opcji wyboru budżetu, formatu czy grupy docelowej. Możesz kierować przekaz na podstawie takich cech odbiorców, jak płeć, wiek, lokalizacja, model i system operacyjny urządzenia, sieć komórkowa oraz język, a nawet zainteresowania, wśród których jest aż 8 opcji.
Rozliczanie reklam w systemie Tinder Ads odbywa się w modelu CPM (cost per mile), czyli za tysiąc wyświetleń. Minimalny budżet reklamodawcy, który chce zainwestować w format Branded Profil Card, wynosi 15 tys. USD i 10 tys. USD dla pozostałych. Weryfikacja reklam odbywa się indywidualnie, a wdrożenie kampanii nie jest tak automatyczne, jak w systemach Meta i Google. Dlatego, najlepszą drogą to pomyślnego uruchomienia skutecznych i pewnych reklam na Tinderze jest skorzystanie ze wsparcia fachowców, takich jak performance marketerzy z Green Parrot.
Pobierz darmowego e-booka i poznaj inne kanały reklamowe, z których prawdopodobnie jeszcze nie korzystasz!
Jak wykorzystać potencjał Tinder Ads, żeby nie przepalić budżetu? Mamy dla Ciebie 7 tipów:
Co i jak najlepiej reklamować na Tinderze? Oto 5 szybkich pomysłów:
Twój biznes tu nie pasuje? A może nie masz pomysłu na angażujące kreacje i nie wiesz, który format Tinder Ads będzie najbardziej odpowiedni? To wszystko zostaw nam. Ekipa performance marketing Green Parrot zajmie się Twoją kampanią tak dobrze, że pozostanie Ci tylko powiedzieć: It’s match!
Wykorzystaj potencjał Tinder Ads!
Napisz do nas już dziś!