Technologia cyfrowa (Spotify, YouTube, sieci społeczne) zdemokratyzowała dyskurs publiczny ze wszystkimi tego plusami i minusami. Wielu twierdzi, że wolność słowa należy jednak ograniczyć. Etyczne pytanie o to, co wolno mówić publicznie, jaka jest rola autorytetów i na ile można sobie pobłażać, jeśli się jest takowym (bezwzględnie Joe Rogan nim jest) staje się obecnie po prostu narzędziem segmentacji grupy docelowej. Szkoda tylko, że racjonalna rozmowa zastępowana jest w tym procesie logiką nagonki. Mam nadzieję, że ten i inne dylematy etyczne i filozoficzne (słynny problem wagonika w kontekście autonomicznych aut) pozwolą filozofom – szczególnie etykom – wrócić do dawnej roli… influencerów? Więcej w nowym GreenLetter.
Spis treści GreenLetter:
- Neil Young wycofał swoją muzykę ze Spotify
- Indie chcą nałożyć 30% podatku na zyski z krypto i NFT
- Odpowiedź Sony na ruch Microsoftu
- Nielsen ma konkurencję
- NYT kupuje Wordle
- Zobacz na Pintereście, czy meble pasują do wystroju
- Co Gen Z ceni w brandach
- LeBron James i Web3
- Wirtualny koncert Jennifer Lopez
- Shorty
- Weekly Tool
- Konfiguratory WordPress. Wiedza z bloga
Neil Young wycofał swoją muzykę ze Spotify
Neil Young postawił sprawę jasno: albo Spotify przestanie siać dezinformację na temat szczepień przeciwko COVID-19, albo jego utwory znikną z platformy. Chodzi o treści pojawiające się w podcastach Joe Rogana. Spotify zapłaciło ponad $100 mln za wyłączne prawa do jego programów. Platforma na początku oznajmiła, że jest za wolnością tworzenia treści. Postawę Spotify skrytykowali inni artyści (m.in. Joni Mitchell, Mia Farrow) i osoby publiczne (m.in. szef WHO), a w mediach społecznościowych na popularności zaczęły zyskiwać hasztagi nawołujące do bojkotu Spotify. Firma w końcu ogłosiła, że podejmie kroki, które mają na celu walkę z dezinformacją. Przy odcinkach podcastów, w których mowa o koronawirusie, mają pojawić się komunikaty przekierowujące do strony z informacjami na temat pandemii. Czy to wystarczy, by zażegnać wizerunkowy kryzys?
📰 Bloomberg (Paywall)
📰 The Guardian
Indie chcą nałożyć 30% podatku na zyski z krypto i NFT
Indie są coraz bliżej uznania kryptowalut za pełnoprawny środek płatniczy. Rząd chce przy tej okazji zarobić, nakładając 30% podatek na dochód, który będzie pochodzić z cyfrowych aktywów. Do tego bank centralny Indii chce w 2023 r. wprowadzić własną kryptowalutę. Indyjska giełda kryptowalut WazirX podała, że wartość transakcji w 2012 r. wyniosła ponad 43 mld dolarów, przy wzroście o 1,735% od 2020 r.
📰 TechCrunch
Odpowiedź Sony na ruch Microsoftu
Sony, producent PlayStation, kupuje studio gamingowe Bungie za $3.6 mld. Informacje o transakcji pojawiają się niedługo po głośnym przejęciu Activision przez Microsoft, o czym pisaliśmy więcej w tym wydaniu GreenLetter. Co ciekawe, Bungie było kiedyś własnością Microsoftu, a potem ściśle współpracowało z Activision.
📰 The Information (Paywall)
Nielsen ma konkurencję
Nielsen wciąż króluje w obszarze pomiaru mediów. Jednak monopol giganta zaczyna się kruszyć, a przed nadchodzącym upfrontem amerykańskie firmy medialne coraz chętniej szukają alternatywnych opcji pomiaru. Przykładowo: NBCUniwersal nawiązał współpracę z iSpot.TV, a grupa mediowa ViacomCBS ogłosiła, że będzie korzystać z rozwiązań VideoAmp. Przez niedoszacowanie oglądalności podczas pandemii Nielsen spotkał się z dużą krytyką. Błędy wynikały m.in. z tego, że wielu widzów odpłynęło z tradycyjnej TV do platform streamingowych, a narzędzia Nielsena nie sprawdzały się do końca w tej nowej rzeczywistości. Firma pracuje jednak nad nowym rozwiązaniem Nielsen ONE, które pozwala na pomiar w różnych mediach – linearnych oraz strumieniowych. Podczas upfrontu stacje TV prezentują nadchodzącą ramówkę i rozpoczynają sprzedaż czasu reklamowego – zależy on właśnie m.in. od liczby widzów.
📰 Morning Brew
NYT kupuje Wordle
Jeśli jeszcze jakimś cudem nie słyszeliście o Wordle: to prosta, darmowa gra słowna, która nieco niespodziewanie stała się na początku 2022 r. jedną z najpopularniejszych gier online. Stworzył ją Josh Wardle, a New York Times właśnie ją od niego kupił za siedmiocyfrową kwotę. Dzięki temu może oferować więcej contentu online, a to z kolei ma pomóc osiągnąć 10 mln subskrybentów do 2025 r. NYT jako jeden z pierwszych na rynku eksperymentował z paywallem, żeby zrównoważyć spadek przychodów ze sprzedaży papierowego wydania gazety. Systematycznie poszerza też swój cyfrowy biznes, oferując m.in. właśnie gry online.
📰 TechCrunch
📰 Reuters
Zobacz na Pintereście, czy meble pasują do wystroju
Dzięki nowej funkcji na Pintereście wygodnie sprawdzisz, czy dany mebel pasuje do wystroju Twojego mieszkania. Wszystko dzięki wykorzystaniu AR – na rzeczywisty obraz, np. widok pokoju, nakładany jest ten cyfrowy. Aż 90% użytkowników Pinteresta szuka na platformie informacji i inspiracji związanych z dekoracją wnętrz.
📰 Social Media Today
Co Gen Z ceni w brandach
Przedstawiciele Gen Z oczekują, że brandy będą spełniać ich indywidualne potrzeby i oczekiwania. Wiedzą też, że mają narzędzia do publicznej krytyki marek. Gen Z łatwo może też odpłynąć do konkurencji. To wszystko sprawia, że młodzi ludzie mają wyższe wymagania dotyczące obsługi klienta. Co jeszcze ich charakteryzuje Bardziej niż inne pokolenia zwracają uwagę na wartości marki i cenią sobie jej obecność w social media.
📰 Social Media Today
LeBron James i Web3
Popularny koszykarz nawiązał współpracę z kryptowalutową giełdą Crypto.com. LeBron James chce edukować mniej zamożnych uczniów i całe rodziny z Akron w stanie Ohio (stamtąd pochodzi sportowiec) o możliwościach, jakie daje Web3. „Technologia blockchain rewolucjonizuje naszą gospodarkę, sport i rozrywkę, świat sztuki i sposób, w jaki ze sobą współpracujemy. Chcę mieć pewność, że społeczności takie jak ta, z której pochodzę, nie zostaną pominięte” – powiedział James.
📰 Bloomberg (Paywall)
Wirtualny koncert Jennifer Lopez
Z okazji premiery komedii romantycznej „Marry Me” Universal Pictures łączy siły ze Snapem i oferuje niecodzienny koncert. Po zalogowaniu się na wydarzenie przez Snapchata awatar użytkownika dołączy do wirtualnego tłumu. Będzie mógł skorzystać z wielu interaktywnych opcji, np. wypuszczenia w niebo gołębi, gdy awatar Jennifer Lopez będzie śpiewać romantyczną piosenkę czy zrobienie „fali” na widowni z innymi słuchaczami.
📰 AdWeek (Paywall)
🩳 Shorty GreenLetter
🛠 Weekly Tool w GreenLetter
Chcesz mieć lepszą kontrolę nad projektami? Wypróbuj darmowe narzędzie dla zespołów Clockify do śledzenia czasu. Szybko i łatwo sprawdzisz, ile godzin zajmuje wykonanie danego zadania czy prześledzisz tygodniowy harmonogram pracy.
🦜 GreenLetter przeczytany? To czas na wiedzę z bloga Green Parrot: