Komunikacja wyrobów medycznych

TACTICA Pharmaceuticals

TACTICA Pharmaceuticals to firma, która od wielu lat działa na rynku farmaceutycznym. Jej działania rodzą się z pasji do pomagania ludziom w dbaniu o zdrowie i podnoszenia jakości życia.

Od ponad 15 lat firma nieustannie stawia na rozwój i innowacje, aby dostarczać pacjentom wysokiej jakości produkty farmaceutyczne spełniające najwyższe standardy bezpieczeństwa i skuteczności. Współpraca z wiodącymi ośrodkami badawczo-rozwojowymi w kraju i za granicą pozwala specjalistom na dostarczenie klientom kompleksowych rozwiązań w zakresie zdrowia.

Wyzwania i Cele

w projekcie

Razem z klientem koncentrowaliśmy się na rozpoczęciu działań digitalowych dla trzech wyrobów medycznych z portfolio. Cele, jakie sobie postawiliśmy, to:

Atrakcyjne key visuale i hasła

Stworzenie wyróżniających się i angażujących key visuali dla 3 produktów

01

Edukacja

Informowanie, jak ważna jest higiena nosa i utrzymywanie go w dobrej kondycji także  w okresie infekcji czy alergii; podkreślanie roli profilaktyki

02

Świadomość

Dotarcie z komunikatem do jak najszerszego grona odbiorców i miejsce top of mind w kategorii produktów do nosa

03

Sprzedaż

Stworzenie precyzyjnych lejków sprzedażowych oraz strategii wpływających bezpośrednio na wzrost odsprzedaży do pacjentów

04

Jak pracowaliśmy
i co zrobiliśmy?


Warsztaty z Person i CJM


Aby określić kierunki komunikacji i zaplanować skuteczne działania, przez dwa dni intensywnie pracowaliśmy z klientem na spotkaniu warsztatowym, podczas którego udało nam się wspólnie przygotować Persony i Customer Journey Map dla każdego z promowanych produktów. 
Warsztaty pozwoliły na pogłębienie relacji i wiedzy o produktach.

01


Strona produktowa


Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy stronę internetową prezentującą informacje dotyczące każdego z 3 produktów oraz angażującą odbiorców artykułami w sekcji blogowej. Na stronie wdrożyliśmy od razu Consent Mode 2.0, aby odpowiednio pozyskiwać dane o użytkownikach. Współpraca układała się tak dobrze, że klient zlecił nam zaprojektowanie i wdrożenie kolejnej strony dla innego produktu ze swojego portfolio.

02


SEO


Zależało nam na zwiększaniu widoczności strony. Osiągnęliśmy ten cel poprzez systematyczną publikację artykułów blogowych oraz artykułów sponsorowanych, a także odnośników na renomowanych forach internetowych.

03


Social media


Utworzyliśmy profile w serwisach Facebook oraz Instagram. Przygotowując angażujący content zarówno z obszaru edukacji jak i lifestyle, systematycznie zwiększaliśmy liczbę obserwujących i współczynnik zaangażowania na profilach.
W trakcie trwania projektu zdecydowaliśmy się również na odświeżenie komunikacji po kilku miesiącach współpracy poprzez wprowadzenie angażującego i bliskiego odbiorcy brand hero, który spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony społeczności social media.

04


Kampania digitalowa


Szeroko zakrojona kampania obejmowała działania reklamowe w takich systemach jak: Meta, Google Ads, LinkedIn Ads, YouTube, VOD, DV360, Programmatic oraz Air Pollution Ads. Kampania pozwoliła nam dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zintensyfikować częstotliwość kontaktu z reklamą. W kampanii wykorzystywaliśmy najbardziej angażujące formaty.

05
GreenParrot

Rezultaty

5+ mln
wyświetleń kampanii YouTube
38% średnio, rok do roku
wzrost wyszukiwań fraz brandowych
8,8%
Engagement rate na profilu Facebook
19,5 mln
wyświetleń w kampanii Meta
15+ mln
wyświetleń natywnych formatów display w DV360

Osoba
prowadząca
projekt

Katarzyna Rutkowska

Senior Project Manager w dziale GPmed agencji Green Parrot, która z powodzeniem realizuje najbardziej skomplikowane projekty, dotrzymując terminów i przekraczając oczekiwania klientów. Dzięki swoim doskonałym umiejętnościom komunikacyjnym i zdolności do pracy zespołowej potrafi zmotywować i zainspirować zespół do osiągania najwyższych standardów. Jej strategiczne myślenie i innowacyjne podejście do zarządzania projektami dostarcza najwyższej jakości obsługiwanym klientom.

Od klienta

Magdalena Wiśniewska i Weronika Kuczyńska
Kierownik Produktu, TACTICA Pharmaceuticals Sp. z o.o.
Magdalena Wiśniewska i Weronika Kuczyńska
Kierownik Produktu, TACTICA Pharmaceuticals Sp. z o.o.

Dzięki Green Parrot po raz pierwszy rozpoczęliśmy współpracę z agencją reklamową od warsztatów – i już wiemy, jak wiele zyskały na tym obydwie strony. Jednocześnie specjaliści agencji dowiedzieli się więcej o nas, a my o naszym kliencie i elementach, nad którymi warto będzie popracować. Warsztaty strategiczne, zwłaszcza przy produkcie farmaceutycznym, to doskonała baza, do której wciąż wracamy, widząc nowe wątki, jakie mogliśmy odkryć tylko w tak aktywnie przeprowadzonej formule.

Intensywny i merytoryczny początek sprawił, że dużo szybciej zdiagnozowaliśmy dokładnie potrzeby naszej marki i mogliśmy zaplanować pracę nad nimi – a drużyna Green Parrot krok po kroku realizowała wspólnie wypracowane założenia.

Oprócz wartości merytorycznej warsztaty wprowadziły do naszej wspólnej pracy ogromnie ważny pierwiastek ludzki oraz poczucie, że jesteśmy drużyną, która gra do tej samej bramki – i czerpie z tego satysfakcję.

Ta współpraca wciąż nam udowadnia, jak cenne i dosłowne może być w marketingu wyrażenie: „wziąć coś na warsztat”.

Wyślij nam brief lub opisz swoje potrzeby

I zobacz, co dla Ciebie przygotowaliśmy

Kontakt

Inne Case Studies

zobacz
Chcesz poznać więcej naszych realizacji? Zobacz case studies, w których pokazujemy kulisy pracy i przedstawiamy rezultaty współpracy z naszymi klientami.