Employer branding

WTW w Polsce

Employer branding w branży brokerów ubezpieczeniowych

WTW to globalna firma oferująca usługi w zakresie doradztwa, pośrednictwa ubezpieczeniowego oraz zarządzania ryzykiem. Dzięki szerokiemu wachlarzowi usług, WTW wspiera organizacje w osiąganiu ich celów biznesowych poprzez zintegrowane podejście do zarządzania ryzykiem i kapitałem ludzkim. Firma działa na całym świecie, oferując swoje rozwiązania w różnych branżach.  
Początki WTW  to rok 1828, gdy Henry Willis rozpoczął swoją karierę jako kupiec sprzedający towary importowane za prowizję w Wielkiej Brytanii na Giełdzie Bałtyckiej w Londynie.

Wyzwania i Cele

w projekcie

Klient przyszedł do nas z problemem, jaki zauważył dział HR: Chcemy wyróżnić się w oczach kandydata na tle innych podmiotów w branży, ponieważ wiemy, że mamy do zaoferowania znacznie więcej.

Pracę nad kampanią EB rozpoczęliśmy od analizy procesów, grup docelowych oraz benefitów, aby kolejno wypracować materiały do kampanii, które będą dopasowane do kandydatów i zwrócą ich uwagę. Wyzwania i cele jakie postawiliśmy na start współpracy:

Wyzwania:

Pozycjonowanie jako pracodawcy

Budowanie pozytywnego wizerunku jako atrakcyjnego pracodawcy wśród specjalistów branży ubezpieczeniowej.

01

Zarządzanie reputacją

Monitorowanie opinii pracowników i kandydatów w mediach społecznościowych oraz innych kanałach.

02

Ocieplenie wizerunku

Humanizacja – zarówno sposobu komunikacji, jak i kanałów dotarcia do potencjalnego kandydata.

03

Zwiększenie zaangażowania pracowników

Zapewnienie, że obecni pracownicy są zaangażowani i lojalni wobec firmy.

04

Dostosowanie do zmian na rynku pracy

Zrozumienie zmieniających się preferencji i oczekiwań kandydatów na rynku pracy.

05

Znalezienie odpowiednich talentów

Konkurencja na polu wysoko wykwalifikowanych kadr w branży ubezpieczeniowej i ubezpieczeniowej jest duża.

06
Cele:

Zwiększenie świadomości marki pracodawcy

Zbudowanie rozpoznawalności marki jako atrakcyjnego miejsca pracy dla profesjonalistów z branży ubezpieczeniowej.

Rekrutacja sprecyzowanych talentów

Zwiększenie liczby i jakości aplikacji od kandydatów z konkretnych grup.

Wzmocnienie zaangażowania pracowników

Zwiększenie zaangażowania i lojalności pracowników poprzez programy rozwoju, benefity i kulturę organizacyjną.

Monitorowanie efektywności

Mierzenie wyników kampanii poprzez wskaźniki, takie jak liczba aplikacji, źródło aplikacji, średnia liczba zamykanych aplikacji na miesiąc, opinie pracowników.

Jak pracowaliśmy i co zrobiliśmy?

Warsztaty z Person i CJM
01

Pracę rozpoczęliśmy od warsztatów z klientem w temacie analizy person kandydatów oraz ścieżek rekrutacyjnych potencjalnego pracownika.

Celem prowadzonych działań była odpowiedź na pytania:

  • Jakie potrzeby w zakresie Employer Brandingu posiada WTW?
  • Jakie korzyści może wnieść wdrożenie działań employer brandingowych do WTW?
  • Które obszary komunikacji z kandydatem mają największy potencjał w odniesieniu sukcesu działań employer brandingowych?

Efektem było wypracowanie kryteriów wyboru oferty WTW spośród konkurencji, USP WTW jako pracodawcy, wyróżnienie i przeanalizowanie aż 7 person kandydatów oraz opracowanie 3 Customer Journey Map.

Strategia EB
02

Na podstawie analizy własnej oraz warsztatu z klientem wypracowaliśmy konkretną strategię employer brandingową, która w jasny sposób opisywała:

  • do kogo mamy mówić
  • jakiego języka i tonu używać
  • co mamy mówić i podkreślać
  • na jakich kanałach działać

Do tego powstały dwie linie kreacji oraz kilkumiesięczny plan kampanii mediowej.

Strona Kariera
03

W kolejnym kroku wspólnie z klientem zaprojektowaliśmy podstronę Kariera zgodną z globalnymi wytycznymi. Znalazły się na niej najważniejsze benefity dla kandydatów, aktualnie otwarte rekrutacje oraz informacje o firmie podane w przejrzysty i czytelny sposób.

KV i hasła kampanii
04

W ramach strategii EB powstały cztery linie komunikacji, które miały na celu zwrócenie uwagi potencjalnego kandydata, z zachowaniem zasad i kolorów brand booka marki.

Skupiliśmy się na trzech bohaterach reprezentujących daną grupę:

  • 1 linia EKSPERT = BROKER
  • 2 linia PARTNER = SPECJALISTA
  • 3 linia SŁUCHACZ = KONSULTANT

oraz na jednej linii brandowej podkreślającej WTW jako miejsce pracy.

  • 4 linia LIDER BRANŻY

Główne hasło
Nadszedł czas na zmiany! 
Dołącz do WTW w Polsce.

Social media
05

Wspólnie z klientem ułożyliśmy plan publikacji w social mediach, który miał na celu zwiększenie zaangażowania obecnych pracowników oraz zwiększenie częstotliwości publikacji na kanale marki oraz na kanałach prywatnych.

Kampania diagitalowa
06

Kampania obejmowała działania reklamowe w takich systemach jak: Meta, Google Ads, LinkedIn Ads, Google Search. W kampanii wykorzystywaliśmy najbardziej angażujące formaty skierowane do wszystkich 3 grup docelowych.

Ambasadorzy wiodący i wspierający
07

Aby wzmocnić zaangażowanie obecnych pracowników przeprowadziliśmy warsztaty z komunikacji i prowadzenia profilu na platformie LinkedIn dla trzech wybranych grup. Celem ich było przeanalizowanie możliwości, jakie daje LinkedIn nie tylko dla marek, ale również dla pracowników, przedstawienie możliwości działania na tej platformie oraz wdrożenie działań ambasadorów wiodących i wspierających.

Materiały dla kandydatów
08

Oprócz działań zewnętrznych dla nowych kandydatów przyjrzeliśmy się również materiałom, jakie otrzymuje nowo zatrudniony pracownik. Przy ścisłej współpracy z działem HR odświeżyliśmy ogłoszenia o pracę oraz przygotowaliśmy materiały onboardingowe.

Rezultaty

styczeń - marzec 2024
391%
realizacji KPI – traffic
176%
realizacji KPI – wyświetlenia
kwiecień - czerwiec 2024
143%
realizacji KPI – traffic
152%
realizacji KPI – wyświetlenia
Wzrost liczby aplikacji
+ 174%
w porównaniu do poprzedniego roku tego samego okresu.

Zespół realizujący projekt

Za całościowy sukces kampanii od etapu warsztatów, poprzez powstawanie kreacji, egzekucję, SEO i raportowanie odpowiadali:

Magdalena Michałek-Mudło
Social Media Team Leader
Magda Baljon
Head of Creative
Anna Jarema
Graphic Designer
Agata Kruk
Senior Copywriter & Team Leader
Jan Śmigielski
Performance Specialist

Osoba prowadząca

Katarzyna Kalend

Group Account Leader w Green Parrot. Katarzyna ma wieloletnie doświadczenie w planowaniu, organizowaniu i zarządzaniu projektami marketingowymi. Pracowała dla dużych, międzynarodowych marek. Świetnie zorganizowana, zawsze w pełni profesjonalna, kocha zawodowe wyzwania.

Od klienta

Grażyna Omilianowicz
Senior HR Biznes Partner
Grażyna Omilianowicz
Senior HR Biznes Partner

Green Parrot wybraliśmy do współpracy, gdyż podoba się nam to, jak prowadzą własną markę oraz marki swoich klientów. Firma polska działająca w najwyższych standardach. Sposób prowadzenia projektu daje komfort, że pracuję z partnerem: szczerze, transparentnie, przyjacielsko. I co najważniejsze, mamy efekty, na które liczyliśmy w poprawie naszej rozpoznawalności jako pracodawca.

Wyślij nam brief lub opisz swoje potrzeby

I zobacz, co dla Ciebie przygotowaliśmy

Piszę do was

Inne Case Studies

zobacz
Chcesz poznać więcej naszych realizacji? Zobacz case studies, w których pokazujemy kulisy pracy i przedstawiamy rezultaty współpracy z naszymi klientami.