WTW to globalna firma oferująca usługi w zakresie doradztwa, pośrednictwa ubezpieczeniowego oraz zarządzania ryzykiem. Dzięki szerokiemu wachlarzowi usług, WTW wspiera organizacje w osiąganiu ich celów biznesowych poprzez zintegrowane podejście do zarządzania ryzykiem i kapitałem ludzkim. Firma działa na całym świecie, oferując swoje rozwiązania w różnych branżach. Początki WTW to rok 1828, gdy Henry Willis rozpoczął swoją karierę jako kupiec sprzedający towary importowane za prowizję w Wielkiej Brytanii na Giełdzie Bałtyckiej w Londynie.
w projekcie
Klient przyszedł do nas z problemem, jaki zauważył dział HR: Chcemy wyróżnić się w oczach kandydata na tle innych podmiotów w branży, ponieważ wiemy, że mamy do zaoferowania znacznie więcej.
Pracę nad kampanią EB rozpoczęliśmy od analizy procesów, grup docelowych oraz benefitów, aby kolejno wypracować materiały do kampanii, które będą dopasowane do kandydatów i zwrócą ich uwagę. Wyzwania i cele jakie postawiliśmy na start współpracy:
Budowanie pozytywnego wizerunku jako atrakcyjnego pracodawcy wśród specjalistów branży ubezpieczeniowej.
Monitorowanie opinii pracowników i kandydatów w mediach społecznościowych oraz innych kanałach.
Humanizacja – zarówno sposobu komunikacji, jak i kanałów dotarcia do potencjalnego kandydata.
Zapewnienie, że obecni pracownicy są zaangażowani i lojalni wobec firmy.
Zrozumienie zmieniających się preferencji i oczekiwań kandydatów na rynku pracy.
Konkurencja na polu wysoko wykwalifikowanych kadr w branży ubezpieczeniowej i ubezpieczeniowej jest duża.
Zbudowanie rozpoznawalności marki jako atrakcyjnego miejsca pracy dla profesjonalistów z branży ubezpieczeniowej.
Zwiększenie liczby i jakości aplikacji od kandydatów z konkretnych grup.
Zwiększenie zaangażowania i lojalności pracowników poprzez programy rozwoju, benefity i kulturę organizacyjną.
Mierzenie wyników kampanii poprzez wskaźniki, takie jak liczba aplikacji, źródło aplikacji, średnia liczba zamykanych aplikacji na miesiąc, opinie pracowników.
Pracę rozpoczęliśmy od warsztatów z klientem w temacie analizy person kandydatów oraz ścieżek rekrutacyjnych potencjalnego pracownika.
Celem prowadzonych działań była odpowiedź na pytania:
Efektem było wypracowanie kryteriów wyboru oferty WTW spośród konkurencji, USP WTW jako pracodawcy, wyróżnienie i przeanalizowanie aż 7 person kandydatów oraz opracowanie 3 Customer Journey Map.
Na podstawie analizy własnej oraz warsztatu z klientem wypracowaliśmy konkretną strategię employer brandingową, która w jasny sposób opisywała:
Do tego powstały dwie linie kreacji oraz kilkumiesięczny plan kampanii mediowej.
W kolejnym kroku wspólnie z klientem zaprojektowaliśmy podstronę Kariera zgodną z globalnymi wytycznymi. Znalazły się na niej najważniejsze benefity dla kandydatów, aktualnie otwarte rekrutacje oraz informacje o firmie podane w przejrzysty i czytelny sposób.
W ramach strategii EB powstały cztery linie komunikacji, które miały na celu zwrócenie uwagi potencjalnego kandydata, z zachowaniem zasad i kolorów brand booka marki.
Skupiliśmy się na trzech bohaterach reprezentujących daną grupę:
oraz na jednej linii brandowej podkreślającej WTW jako miejsce pracy.
Główne hasło Nadszedł czas na zmiany! Dołącz do WTW w Polsce.
Wspólnie z klientem ułożyliśmy plan publikacji w social mediach, który miał na celu zwiększenie zaangażowania obecnych pracowników oraz zwiększenie częstotliwości publikacji na kanale marki oraz na kanałach prywatnych.
Kampania obejmowała działania reklamowe w takich systemach jak: Meta, Google Ads, LinkedIn Ads, Google Search. W kampanii wykorzystywaliśmy najbardziej angażujące formaty skierowane do wszystkich 3 grup docelowych.
Aby wzmocnić zaangażowanie obecnych pracowników przeprowadziliśmy warsztaty z komunikacji i prowadzenia profilu na platformie LinkedIn dla trzech wybranych grup. Celem ich było przeanalizowanie możliwości, jakie daje LinkedIn nie tylko dla marek, ale również dla pracowników, przedstawienie możliwości działania na tej platformie oraz wdrożenie działań ambasadorów wiodących i wspierających.
Oprócz działań zewnętrznych dla nowych kandydatów przyjrzeliśmy się również materiałom, jakie otrzymuje nowo zatrudniony pracownik. Przy ścisłej współpracy z działem HR odświeżyliśmy ogłoszenia o pracę oraz przygotowaliśmy materiały onboardingowe.
Za całościowy sukces kampanii od etapu warsztatów, poprzez powstawanie kreacji, egzekucję, SEO i raportowanie odpowiadali:
Green Parrot wybraliśmy do współpracy, gdyż podoba się nam to, jak prowadzą własną markę oraz marki swoich klientów. Firma polska działająca w najwyższych standardach. Sposób prowadzenia projektu daje komfort, że pracuję z partnerem: szczerze, transparentnie, przyjacielsko. I co najważniejsze, mamy efekty, na które liczyliśmy w poprawie naszej rozpoznawalności jako pracodawca.