To najpopularniejszy rodzaj reklam Google AdWords (Ads), często określany jako linki sponsorowane. Kampanie w wyszukiwarce wyświetlają się użytkownikowi na pierwszych miejscach po wpisaniu danej frazy w Google. Jako reklamodawca masz kontrolę nad słowami kluczowymi, pod którymi będzie się wyświetlać Twoja reklama, a także nad jej komunikatem, zachęcającym do skorzystania z oferty. Co ważne, w przypadku reklam Google AdWords (Ads) w wyszukiwarce płacisz tylko za kliknięcia w reklamę, nie za sam fakt, że jest ona wyświetlana. Ten rodzaj rozliczenia nazywa się CPC – cost per click. Koszt pojedynczego kliknięcia zależy od wielu czynników. Są nimi np. konkurencyjność danej frazy kluczowej, branża, w której działasz oraz sam sposób doboru stawki, tj. automatyczny lub ręczny.
Google Display Network to inaczej sieć partnerska Google, w ramach której możesz emitować reklamy. GDN obejmuje ponad 2 miliony witryn w Internecie, co stanowi mniej więcej 90% zasobów całej sieci. To ogromna przestrzeń, która pozwala dotrzeć do sprecyzowanej grupy docelowej, nawet w ramach stosunkowo niewielkiego budżetu.
Kampania banerowa w Internecie ma szerokie zastosowanie i kilkadziesiąt formatów reklamowych, dzięki czemu możesz ją dostosować do swoich celów biznesowych.
Kampanie GDN mogą być kierowane:
– kontekstowo, tj. Google dopasuje reklamę do użytkownika i miejsca w sieci, które on odwiedza,
– na konkretną lokalizację, – na dane demograficzne (wiek, płeć itp.),
– na słowo kluczowe,
– na tematy, tj. w ramach określonej tematyki witryn, które użytkownik odwiedza,
– na konkretne miejsce docelowe (witrynę, aplikację itp.),
– na urządzenia, co oznacza, że reklamy można kierować np. na smartfony konkretnego producenta.
To typ kampanii skrojony na miarę każdego sklepu internetowego – niezależnie od branży. Rozwiązanie Google Ads dla e-commerce pozwala na wyświetlanie bezpośredniej oferty sklepu (tj. konkretnego produktu) ze zdjęciem oraz ceną w wyszukiwarce Google. Jeśli użytkownik wpisze konkretną frazę, to z poziomu wyszukiwarki będzie mógł przejść do oferty i dokonać zakupu. Dzięki temu sam proces przebiega szybciej, a użytkownik może od razu wizualnie ocenić (wszyscy kupujemy oczami!), czy jest wstępnie zainteresowany produktem – to sprawia, że kampania jest skuteczniejsza. Kampanię produktową nazywa się również kampanią PLA albo kampanią w Google Zakupy. Do obsługi tego formatu niezbędny jest skonfigurowany Google Merchant Center, z którego Google pobiera informacje na temat produktów i ich cen.
YouTube jest obecnie 2. największą wyszukiwarką w światowym Internecie – miesięcznie użytkownicy używają jej ponad 3 miliardy razy! W Polsce z YouTube’a korzysta ok. 20 milionów osób – to ogromna liczba potencjalnych klientów, do których można precyzyjnie kierować reklamy. W ramach reklam wideo w Google, które jest właścicielem YouTube’a, kampanie można prowadzić na kilka sposobów:
– Reklama In-Stream, czyli pojawiająca się przed odtwarzanym wideo.
– Kampanie typu Discovery umożliwiają reklamom wyświetlać się w ramach wyszukiwania bezpośrednio w YouTube’ie.
– Tzw. YouTube Bumper Ads to krótkie, sześciosekundowe reklamy, które mogą wyświetlać się przed wideo lub w jego trakcie – co ważne, są to reklamy niepomijalne.
– Reklamy wideo w banerze masthead – jak sama nazwa wskazuje, wyświetlają się na górze witryny YouTube.
– Osobnym rodzajem reklamy są tzw. Out-Stream, które wyświetlają się tylko na mobilnych urządzeniach w obrębie stron i aplikacji należących do sieci partnerskiej wideo Google.
Przekonaj niezdecydowanych dzięki reklamie tekstowej lub graficznej w Google! Obecnie, zanim ktoś zdecyduje się na zakup, szuka informacji w wielu miejscach, zarówno w sieci, jak i poza nią. Celem remarketingu jest przypomnienie się użytkownikowi, który np. opuścił Twoją witrynę bez dokonania zakupu lub wykonania innej, pożądanej akcji. Zaletą remarketingu jest to, że nie jest w tej samej formie kierowany do wszystkich osób, które odwiedziły Twoją stronę. Kampanie tego typu można podzielić ze względu na czas spędzony na witrynie, kliknięcia w konkretne sekcje strony czy np. moment porzucenia koszyka zakupowego. Remarketing może służyć również do ściągnięcia użytkownika z powrotem na witrynę, aby np. dokonał kolejnego zakupu lub ponownie skorzystał z usług. Tworzone w ramach kampanii listy remarketingowe mogą później posłużyć do kierowania informacji o promocjach lub nowej ofercie.
Każda kampania nawet jeżeli realizuje Twoje cele biznesowe wymaga audytu. Naszym zadaniem podczas wykonania audytu jest weryfikacja poprawności poszczególnych elementów, które mają wpływ na całkowity efekt i zysk. Co weryfikujemy podczas audytu?
– Weryfikacja wyniku jakości słów kluczowych
– Podział słów kluczowych w kampaniach sieci wyszukiwania Google
– Struktura treści reklam
– Weryfikacja rozszerzeń na koncie
– Harmonogram i dostosowanie stawek
– Dostosowanie do zachowań użytkowników
– Ocena jakości ruchu Analiza aukcji i udział w wyświetleniach
– Wykluczenia słów kluczowych Ocena wykorzystania potencjału kampanii DSA i RLSA
– Struktura grup odbiorców
– Niestandardowe listy odbiorców
– Podział kampanii ze względu na grupy docelowe i zachowania użytkowników
– Miejsca docelowe i ich wykluczenia
– Jakość reklam i ich skuteczność
– Rekomendacje do tworzenia skutecznych reklam graficznych
– Jakość grup docelowych
– Rekomendacje optymalizacji kosztów CPC, CPM
– Listy remarketingowe Google Ads I Google Analytics
– Rekomendacje dotyczące strategii ustalania stawek
– Optymalizacja pliku produktowego
– Wykorzystanie reguł na koncie Google Merchant Center
– Opinie konsumenckie i oceny produktów
– Rekomendacje do zwiększenia sprzedaży na podstawie oferty produktów
70%
klientów z polecenia
13 lat
na rynku
+50
specjalistów
90%
przedłużanych umów
+1000
zrealizowanych kampanii
+ 16%
średnia poprawa wydajności budżetu po przejściu klienta do Green Parrot