12.12.2022

Tworzenie działu marketingu – jak zbudować zespół od podstaw?

Tworzenie działu marketingu
okiem eksperta
natalia wasyluk
Autor
Natalia Nowakowska

Head of HI

Jak szukać ekspertów od marketingu?

Budowanie zespołu marketingowego: etapy

Etapy prac nad budowaniem wewnętrznego zespołu marketingowego często wyznacza specyfika branży. Inaczej będzie to wyglądało w e-commerce, inaczej w usługach B2B, jeszcze inaczej w firmie konsultingowej, funkcjonującej w formacie B2C. Jednak zawsze sprawdza się następująca kolejność działania:

  1. Zatrudnij specjalistę, który będzie koordynował działania marketingowe zlecane zewnętrznej firmie.
  2. Wybierz ten obszar działania, w którym efekty są najbardziej satysfakcjonujące i przyjmij specjalistę, który będzie pogłębiał rezultaty wewnątrz firmy.
  3. Jeśli Twój dwuosobowy dział idzie w dobrym kierunku, potrzebne będzie wsparcie ich działań przez kolejnego fachowca. Np. jeśli reklamy w social mediach przynoszą realne dochody, zatrudnij kogoś do prowadzenia profili firmy w kanałach społecznościowych. Jeśli ruch w Twojej witrynie pochodzi głównie z wyszukiwarki Google, zatrudnij dobrego content marketera, obeznanego z SEO.
  4. Kolejne kroki są bardzo podobne. Pamiętaj o team liderach i managerach wyodrębniających się z czasem komórek działu marketingu, którzy wkrótce sami będą dbać o swoje zespoły.

Wciąż w wielu obszarach możesz polegać na współpracy z agencją i freelancerami. Twój team wcale nie musi zajmować się każdą sferą działań promocyjnych. Szczególnie podczas prowadzenia sezonowych kampanii, wdrażania marketing automation czy implementowania rozwiązań zaawansowanych technologicznie lepiej oprzeć się na outsourcingu.

📗 Warto wiedzieć

Dzięki temu darmowemu e-bookowi poznasz 8 największych błędów w employer brandingu i dowiedsz się, jak ich unikać.

Wewnętrzny dział marketingu a Human Intelligence on Demand

Rozwiązaniem, które może być doskonałym wstępem do tworzenia działu marketingu lub nawet alternatywą dla zatrudniania własnych specjalistów jest korzystanie z Human Intelligence on Demand. W tym modelu top eksperci ze świata marketingu, kreacji, strategii, performance, technologii i project managementu czekają na Twój sygnał, by rozpocząć prace nad Twoim projektem.

Koncepcja współpracy ze specjalistami dostępnymi na żądanie oznacza dla Ciebie przede wszystkim:

mniej formalności,

zero problemów rekrutacyjnych i kwestii onboardingowych,

żadnych obowiązków dotyczących zapewnienia sprzętu,

najkrótszy czas pozyskania wykonawcy.

Możesz też wybrać osobę, która będzie pracować stacjonarnie w Twoim biurze, a jej wsparcie otrzymasz na wyłączność. HI wydaje się być rozsądnym kompromisem, dzięki któremu ryzykujesz najmniej.

Chcesz, by pracowali dla Ciebie top specjaliści w branży?

Napisz do nas!

    kontakt-Grzegorz-Gorecki

    Podobne artykuły

    Zapisz się na GreenLetter