Telegram to coraz bardziej popularny komunikator internetowy. Jednak nie wszyscy wiedzą, że to też świetne miejsce dla reklamodawców. Dowiedz się więcej o Telegram Ads i o tym, jak wykorzystać platformę w swojej strategii marketingowej.
Telegram jest darmową aplikacją do wysyłania wiadomości, która powstała w 2013 r. Obecnie ma ponad 700 mln aktywnych użytkowników miesięcznie na całym świecie, co sprawia, że jest to jednym z najpopularniejszych komunikatorów. Z apki można korzystać na smartfonie, tablecie, jak i komputerze i przesyłać pliki w różnych formatach (np. jpg, doc, zip). Komunikator zyskał na popularności po tym, gdy w 2021 r. WhatsApp postanowił zaktualizować swoją politykę prywatności. Niezadowoleni użytkownicy odpłynęli m.in. właśnie do Telegrama. W zaledwie kilka dni w komunikatorze założyło konto 25 mln nowych osób.
Oprócz opcji wysyłania prywatnych wiadomości tekstowych, przesyłania plików, rozmów głosowych i wideo aplikacja pozwala też tworzyć grupy (do 200 tys. członków) i kanały publiczne. Kanały służą do dzielenia się wiadomościami z praktycznie nieograniczoną liczbą odbiorców. Nie zapewniają one interakcji, jak ma to miejsce w przypadku grup, ale użytkownicy chętnie dołączają do kanałów, żeby być na bieżąco z interesującymi ich tematami. Kanały publiczne mają nazwę i stały adres URL.
Przez wiele lat na Telegramie nie było reklam i to wyróżniało go od innych tego typu platform. Jednak to się zmieniło – w komunikatorze pojawiła się platforma reklamowa, za pomocą której można publikować adsy.
Reklamowanie się na Telegramie polega na wyświetlaniu sponsorowanych wiadomości tekstowych w publicznych kanałach, które mają ponad tysiąc subskrypcji. Ich maksymalna długość 160 znaków.
Pamiętaj, że na Telegramie nie ma opcji wyświetlania reklam w prywatnych czy grupowych czatach.
Warto też wiedzieć, że decydując się na reklamy na Telegramie, firma pobiera w zastaw 1000 euro i przepada w przypadku niewydania rocznie blisko 50 000 zł na reklamy na platformie. Żeby uniknąć tych kosztów najlepszym rozwiązaniem jest współpraca ze specjalistami z Green Parrot.
Żeby zacząć korzystać z Telegram Ad Platform, musisz się zalogować na swoje konto na platformie. Jeśli nie jesteś jeszcze użytkownikiem Telegrama – musisz założyć nowe konto. Proces rejestracji jest szybki i intuicyjny.
Po zalogowaniu się wybierz opcję „Create an Organization”. Następnie wybierz „Create Ad”, żeby stworzyć swoją reklamę na Telegramie.
Zostaniesz poproszony o wypełnienie kilku obowiązkowych pól:
Tytuł powinien od razu wskazywać użytkownikowi Telegrama, o czym jest reklama.
Tekst reklamy to skondensowana informacja o Twojej ofercie, produkcie czy kanale na Telegramie. Liczba znaków, które możesz użyć jest naprawdę niewielka, wykorzystaj więc maksymalnie tę przestrzeń do przyciągnięcia uwagi użytkowników.
Pamiętaj, że link do reklamy może mieć tylko format t.me/link lub @link. Telegram nie pozwala na umieszczanie zewnętrznych linków, np. adresu URL Twojej strony internetowej. Co więcej, jeśli wpiszesz adres URL w polu tekstowym, musi być on zgodny z tym wpisanym w dedykowanym polu.
W tym polu ustalasz CPM, czyli koszt tysiąca wyświetleń. Na Telegramie minimalny CPM wynosi 2 euro.
W tym polu ustalasz budżet, który chcesz przeznaczyć na wiadomości sponsorowane. Po osiągnięciu ustalonej kwoty (np. 200 euro) reklamy przestaną być wyświetlane. Pamiętaj, że możesz w trakcie zwiększyć budżet reklamowy. Nie ma jednak opcji zmniejszenia go – jeśli chcesz to zrobić, należy usunąć reklamę.
Możesz też opcjonalne wypełnić pola, dzięki którym Twoja reklama będzie lepiej dopasowana i pojawi się w kanałach publicznych z 1000+ subskrybentów, którzy z dużym prawdopodobieństwem będą zainteresowani Twoją ofertą. Pola mogą też pozostać puste, ale lepiej jest poświęcić nieco czasu na ich uzupełnienie. Pamiętaj, że nie możesz zmienić podanych parametrów po opublikowaniu reklamy.
Wybierz jeden lub więcej języków (np. angielski i ukraiński) kanałów publicznych, w których ma wyświetlać się Twoja reklama.
W tym polu wskaż tematykę kanałów – możesz wybrać kilka opcji. Może to być np. Technologia, Kryptowaluty, Muzyka, Edukacja, Sport, Rozrywka.
Jeśli nie chcesz, żeby reklama pojawiała się w kontekście jakiegoś tematu, wpisz go w tym polu.
Zależy Ci, żeby reklama wyświetliła się w konkretnym kanale? W tym polu wpisz link (w formacie t.me/channel)
Tu podaj linki do kanałów, w których Twoja reklama ma się nie pojawiać.
Po wypełnieniu wszystkich pól Twoja reklama jest gotowa – możesz ją opublikować.
Telegram pozwala Ci na szybkie tworzenie reklam podobnych do tych już opublikowanych. Żeby to zrobić, wystarczy wybrać „Utwórz podobną reklamę”, żeby skopiować jedną z Twoich reklam. Następnie możesz dostosować wybrane przez siebie parametry, np. zmienić tematy czy kanały.
W zakładce statystyki masz dostęp do informacji na temat tego, ile wyświetleń ma dana reklama oraz ile razy użytkownik kliknął w podany link po przeczytaniu sponsorowanej wiadomości.
Pobierz darmowego e-booka i poznaj inne kanały reklamowe, z których prawdopodobnie jeszcze nie korzystasz!
Zastanawiasz się, czy warto się zainteresować reklamami na Telegramie? Zobacz, z jakimi korzyściami wiąże się prowadzenie kampanii na tej platformie:
Telegram to coś więcej niż zwykły komunikator internetowy – dzięki grupom i kanałom bliżej mu do platformy społecznościowej. Użytkownicy dołączają do grup i śledzą kanały na podstawie swoich zainteresowań, hobby. Reklamowanie się na tego typu platformie sprawia więc, że trafiasz nie do przypadkowego masowego odbiorcy, ale do kogoś, kto z dużym prawdopodobieństwem będzie zainteresowany Twoim produktem czy usługą.
Większość reklamodawców wciąż wybiera stare, dobre platformy społecznościowe, np. Facebook czy Instagram. Oznacza to, że na Telegramie nie ma aż tak dużej konkurencji – warto to wykorzystać!
Telegram jest popularny w takich krajach jak np. Hiszpania, Ukraina, Indie, Rosja. Jeśli więc chcesz trafić ze swoją reklamą do klientów z tych krajów, Telegram jest świetnym narzędziem.
Reklamy na Telegramie składają się tylko z tekstu, więc nie musisz przygotowywać grafiki czy wideo w specyficznym rozmiarze lub formacie i martwić się o to, czy reklamy będą się prawidłowo wyświetlać.
Chcesz wykorzystać możliwości, jakie daje reklamowanie się na Telegramie? Chętnie Ci w tym pomożemy od A do Z – zaprojektujemy dla Ciebie treść reklam, dobierzemy odpowiednie tematy, kanały i ustalimy optymalny budżet. Napisz do nas i zacznij się reklamować na Telegramie!
Myślisz o reklamowaniu się na Telegramie?
Pomożemy Ci w całym procesie! Napisz do nas – chętnie z Tobą porozmawiamy o Telegram Ads.