Nasze kampanie SEO, które prowadzimy dla marek mają na celu wzrost widoczności witryny w wynikach wyszukiwarki Google. Przekłada się to na zwiększenie ruchu, a co za tym idzie – wzrost liczby konwersji. W wielu przypadkach to właśnie pozycja domeny w wyszukiwarce oraz jej meta title i description wpływają na to, czy zdecydujemy się przejść na stronę internetową i zapoznać się z dostępnymi na niej usługami.
Działania SEO realizujemy na trzech płaszczyznach. Najpierw podejmujemy się przygotowania audytu, który wskazuje błędy i rekomendowane zmiany na stronie Klienta. Są to tzw. działania on-site (wewnętrzne). Następnym krokiem jest proces pozyskiwania linków, czyli tzw. link building. Dbamy również o monitoring pozycji i analizę ruchu, co daje nam możliwość poprawiania skuteczności kampanii.
Należy pamiętać, że efekty kampanii SEO nie pojawiają się od razu. Proces poprawiania widoczności w wyszukiwarce może trwać kilka miesięcy, dlatego przygotowujemy raporty z prowadzonych przez nas działań, które pomagają określić jak z miesiąca na miesiąc wzrastała pozycja witryny w Google.
Proces SEO nie jest działaniem jednorazowym, które błyskawicznie przynosi nam pożądane efekty, aby jego następstwem był wartościowy ruch, a następnie konwersje – powinien być prowadzony w sposób ciągły.
Przygotowaliśmy kilka wykresów, które pokazują wzrost widoczności wybranych domen w wyszukiwarce na przestrzeni kilku-kilkunastu miesięcy.
Jak widać na powyższych wykresach, pozycje na hasła ściśle związane z profilem działalności wybranych firm sukcesywnie wzrastały, co przełożyło się na ruch w witrynach.
Analiza widoczności witryny jednego z naszych Klientów
Aby ukazać jak długofalowy proces SEO wpływa na widoczność w wyszukiwarce oraz ruch na stronie, zdecydowaliśmy się przedstawić case study z działań przeprowadzonych dla jednego z naszych Klientów.
W początkowym okresie naszych działań widoczność strony prezentowała się następująco:
Po czterech miesiącach prowadzonych działań w obrębie link buildingu, widoczność serwisu w zakresie ilości fraz w TOP 10 wzrosła do 4 129. Ilość fraz w TOP 50 również zachowała tendencję wzrostową i wyniosła około 18 726.
Wzrost widoczności w Google przełożył się bezpośrednio na wzrost ruchu w witrynie. Warto zwrócić uwagę, iż ruch z kanału organicznego wzrósł z 61,3% do 73%.
Zwielokrotnienie wizyt użytkowników z kanału organicznego, a zwłaszcza tych odwiedzających witrynę po raz pierwszy, dobrze obrazują poniższe schematy:
Liczba użytkowników przechodzących do witryny z wyszukiwarki z liczby 29 534 wzrosła do 54 661. W ujęciu całościowym liczba użytkowników ze wszystkich kanałów wzrosła z 46 748 do 71 574. Te dane doskonale ukazują wpływ działań SEO na wzrost ruchu w witrynie.
Ruch organiczny jest jednym z najbardziej wartościowych czynników pod względem sprzedażowym. Osoby, które wpisują dane frazy w Google są zainteresowane konkretną usługą lub produktem, a nasze działania dążą do tego, aby witryny naszych Klientów pojawiały się w wyszukiwarce na wysokich pozycjach.