Z Twittera korzysta mniej osób niż z Facebooka czy TikToka, ale nie znaczy to, że nie warto się tam reklamować. Portal ma około 200 mln aktywnych użytkowników, którzy codziennie tweetują ponad 500 mln razy! Przemyślana, dobrze poprowadzona kampania reklamowa na Twitterze pomoże Ci zdobyć nowych klientów, zwiększyć sprzedaż i zbudować świadomość marki. Reklama na Twitterze: czy to jest coś, czym warto się zainteresować? Zdecydowanie tak! Przeczytaj nasz przewodnik i dowiedz się więcej o tym, jakie możliwości reklamodawcom daje ten portal.
Jak zacząć reklamować firmę na Twitterze? Pierwszym krokiem jest utworzenie konta. Platforma, w odróżnieniu od chociażby Facebooka, nie ma podziału na konta firmowe i prywatne, każde z nich zakłada się tak samo. Cały proces jest szybki i intuicyjny. Gdy posiadasz już konto, możesz przejść do panelu reklamowego. Składa się on z kilku sekcji:
Przy tworzeniu kampanii możesz wybrać spośród trzech podstawowych celów reklamowych, które przypominają te dostępne na Facebooku:
Twitter pozwala na precyzyjne targetowanie, dzięki czemu dotrzesz do odpowiedniej grupy docelowej. Platforma, oprócz podstawowych opcji (takich jak kierowanie na wybraną płeć, lokalizację, język, słowa kluczowe itp.) umożliwia też kierowanie reklam np. do followersów konkretnych profili.
Twitter oferuje reklamodawcom spore możliwości. Mogą oni wybierać spośród kilku typów reklam, oprócz tego mają do dyspozycji specjalne funkcje. Poznaj rodzaje reklam dostępne na platformie:
“Promoted Ads” to rozwiązanie dla firm, które chcą dotrzeć do szerszej grupy użytkowników lub zwiększyć zaangażowanie swoich followersów. Wszystkie reklamy tego typu są wyraźnie oznaczone jako “promowane”. Poza tym wyglądają jak regularne tweety, do tego mogą być udostępniane, komentowane i lubiane. Promoted Ads mogą być wyświetlane w kilku miejscach, m.in. na górze strony z wynikami wyszukiwania, na osi czasu użytkownika czy na wybranych profilach.
Reklamy tego typu obsługują różne formaty mediów:
Ten rodzaj reklamy można wykorzystać do promowania konta wśród docelowych odbiorców. Wszystko po to, aby zwiększać świadomość marki i zdobywać nowych followersów.Reklamy tego typu są wyświetlane w wielu miejscach na Twitterze, m.in. na osi czasu użytkowników, w wynikach wyszukiwania i w sekcji „Kogo obserwować”.
Dzięki opcji “Timeline Takeover” Twoja reklama pokaże się jako pierwsza na osi czasu (zarówno na smartfonach, jak i na komputerach), a “Trend Takeover / Trend Takeover+” umożliwia wyświetlanie reklam obok treści, które zyskują na popularności.
Twitter Live umożliwia reklamodawcom prowadzenie transmisji na żywo. To właśnie wtedy użytkownicy mogą na nią reagować w czasie rzeczywistym. To format, który pozwala na prowadzenie rozmów na żywo z followersami, a dzięki temu, na wartościową interakcję z konsumentami.
Skuteczna reklama na Twitterze dzięki dodatkowym opcjom? Proszę bardzo – Twitter oferuje rozbudowany zestaw funkcji, które można zastosować przy każdym rodzaju reklamy:
Dla naszych klientów stworzyliśmy już wiele kampanii na Twitterze, które w pełni zrealizowały ich cele reklamowe. Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc w promocji na Twitterze!
Chcesz uruchomić Twitter Ads i nie wiesz, od czego zacząć?
Napisz do nas – zadbamy o Twoją reklamę na Twitterze: