Z Tumblr korzysta już ponad 441,4 mln użytkowników na całym świecie. 48% zaangażowanych twórców stanowią osoby urodzone w latach 1995-2012, czyli generacja Z. Serwis notuje średnio 135 mln aktywnych kont dziennie. Jednak osobliwość platformy sprawia, że w kontekście performance marketingu słyszymy o niej rzadziej niż o np. narzędziach z ekosystemu Meta. Czy zatem reklama na Tumblr to zły pomysł? Wprost przeciwnie. Dowiedz się, dlaczego tak uważamy.
Tumblr powstał w 2007 roku jako hybryda medium społecznościowego z przestrzenią do swobodnego blogowania. Serwis skupia twórców publikujących multimedialne treści, takie jak teksty, obrazy, pliki dźwiękowe i filmy, a nawet cytaty i GIFy. Z Tumblr możesz korzystać z poziomu desktopa i na urządzeniach mobilnych, za pomocą aplikacji na Androida i iOS.
Spośród innych miejsc w Sieci, gdzie użytkownicy komunikują się, dzielą swoją twórczością i innymi formami wyrażania siebie, Tumblr wyróżniają:
Jako bloger na Tumblr masz do dyspozycji 7 rodzajów postów:
Tumblr oferuje 3 rodzaje płatnych reklam:
Unikatowy charakter Tumblr może zniechęcić tych, którzy preferują konwencjonalne i wypróbowane rozwiązania. Jednak jeśli nie zamierzasz poprzestać tylko na popularnych kanałach performance marketingu, wypróbuj możliwości, jakie daje reklama na Tumblr, pamiętając przy tym o naszych 10 wskazówkach::
Skorzystaj z własnych zasobów lub twórz oryginalny content, który wykorzystasz w działaniach promocyjnych.
Wśród społeczności platformy panuje luźna atmosfera. Jeśli chcesz być szanowany, musisz przejąć kod użytkowników i zrozumieć ich nieszablonowe podejście do prezentowania twórczości i prowadzenia interakcji. Jeśli tego nie czujesz, nie odnajdziesz się w świecie Tumblr.
Postaraj się, aby odbiorcy traktowali Twój brand jako człowieka, a nie produkt. Postaw na autentyczność, zaprezentuj ton of voice swojej marki i nadaj jej ludzkie cechy.
Użytkownicy Tumblr to dość integrująca się i wspierająca społeczność. Jeśli chcesz budować rozpoznawalność, musisz dzielić się wartościowym contentem, komentować, reblogować, czatować z obserwującymi i regularnie odpowiadać na pytania klientów. Bądź też czujnym obserwatorem konkurencji i korzystaj z twórczości innych, aby się inspirować.
Najskuteczniejsze działania performance zapewnisz sobie wówczas, gdy powiążesz ze sobą komunikację z odbiorcami w ramach kilku mediów. Reklama na Tumblr może być świetnym dopełnieniem działań performance np. na Instagramie.
Nie zapomnij o dołączeniu wezwania do działania, które pozwoli przenieść użytkownika wprost do landing page. Posty z przyciskiem call-to-action generują znacznie więcej konwersji.
Odpowiednio dobrane hashtagi nie tylko pomagają użytkownikom odnaleźć interesujące treści, ale też mogą stać się wyznacznikiem rozpoznawalności Twojego profilu. Dobieraj je świadomie i bierz pod uwagę aktualne trendy.
Dostosuj wymiary i proporcje zdjęć i plików wideo do urządzeń, jakimi najczęściej posługują się użytkownicy Tumblr. Najbezpieczniej jest publikować materiały w formacie pionowym do wygodnego odtwarzania na smartfonach.
Reklama na Tumblr nadaje się idealnie do promocji małych firm, np. personal brandów czy działalności artystycznej i rzemieślniczej, ale też reklamowania oryginalnych i elitarnych produktów. W praktyce jednak, doskonale sprawdza się w przypadku każdej marki, ceniącej niecodzienne i osobliwe rozwiązania. Wykorzystaj ją, jeśli reprezentujesz właśnie takie podejście.
Tumblr to platforma, w obrębie której tworzą się także mniejsze społeczności. Ich członków łączą podobne zainteresowania, związane np. z danym serialem telewizyjnym, grą wideo czy powieścią. Tzw. fandomy możesz wykorzystać poprzez połączenie właściwości swojego brandu z odpowiednim tematem przewodnim. A może to Twoja marka stanie się zjawiskiem, wokół którego zbudujesz prawdziwy fandom na Tumblr?
Czy Tumblr jest idealnym miejscem pod działania performance dla każdego biznesu? Nie, bo nie istnieje system reklamowy, który posiadałby same zalety. Do podstawowych ograniczeń Tumblr niektórzy zaliczają specyfikę jego funkcjonowania czy przewagę odbiorców z określonej grupy wiekowej. A jakie są zalety? My znaleźliśmy ich co najmniej 8.
Twoja reklama może przybrać postać tekstu, dźwięku, obrazu, linku czy filmu, czyli dokładnie taką, jak każdy inny post. Szczególnym powodzeniem cieszą się animacje, które stworzysz samodzielnie lub przy wykorzystaniu treści innych użytkowników.
Dzięki Creatrs Network, marki mogą korzystać z dzieł artystów na potrzeby swoich kampanii. Twórcy zgromadzeni w sieci Creatrs otrzymują wynagrodzenie za sprzedany content, a platforma pośredniczy w tej wymianie, zapewniając bezpieczeństwo transakcji i pomoc w dystrybucji.
Pulpit użytkownika na Tumblr słynie z przyjaznego layoutu. Intuicyjny dashboard sprawia, że prowadzenie kampanii reklamowych nie jest niczym skomplikowanym.
Blog na platformie Tumblr ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami może stanowić uzupełniający content dla głównej strony www, a w przypadku małych firm nawet zastąpić tradycyjną witrynę. To daje duże oszczędności czasu i zasobów finansowych, które można przeznaczyć na działania performance.
Płatne działania i zdobywanie organicznych zasięgów mogą się nawzajem wspierać, gdyż Tumblr zapewnia spore możliwości promocji na własną rękę. Jest to wyjątkowo elastyczna przestrzeń do prowadzenia content marketingu i źródło wartościowych materiałów, z których można swobodnie korzystać. Z kolei jeśli chcesz zadbać o skuteczny link building, możesz śmiało kierować użytkowników na swojego bloga, gdyż treści na Tumblr z automatu mają atrybut dofollow.
Korzystając z tego nieformalnego kanału komunikacji masz okazję zaprezentować zakulisowe i często humorystyczne treści związane ze swoją firmą. Można też podejść do tego tematycznie, tworząc blog poświęcony np. contentowi w barwach identyfikujących Twój brand czy pozaetatowej twórczości Twoich pracowników.
Platforma pozwala na śledzenie statystyk na dwa sposoby, poprzez:
1.Wewnętrzne narzędzie, czyli Advertiser Analytics, które daje dostęp to:
2. Integrację z Google Analytics, w panelu którego znajdziemy m.in. dane na temat:
Tumblr umożliwia wybór grupy odbiorców w oparciu o ich lokalizację, wiek, zainteresowania i wyszukiwane słowa kluczowe.
Pobierz darmowego e-booka i poznaj inne kanały reklamowe, z których prawdopodobnie jeszcze nie korzystasz!
Millenialsi i pokolenie Z kochają nowości. Podążają za każdym pojawiającym się trendem, logują na każdej nowej platformie, pobierają topowe aplikacje. Jednak, wiekowy już Tumblr także potrafi przyciągnąć do siebie młodych ludzi i ostatnio ogłosił wielki powrót ery mikroblogowania. Być może kluczem do zaskarbienia sobie sympatii twórców jest postawienie na autentyczność osobowości i wartościowy content?
Tumblr to jedno z nielicznych mediów społecznościowych, gdzie użytkownicy nie boją się pokazać swojego prawdziwego oblicza, normą są dziwactwa i odstępstwa od usilnie promowanych ideałów, a liczy się przede wszystkim kreatywna twórczość. Jeśli Ty i Twoi odbiorcy utożsamiacie się z tymi wartościami, reklama na Tumblr może okazać się prostą drogą do sukcesu marki.
Chcesz zacząć się reklamować na Tumblr?
Skontaktuj się z nami – chętnie Ci w tym pomożemy!